نقد و بررسی سریال The Wheel of Time

نقد و بررسی سریال The Wheel of Time

اگر به ژانر فانتزی علاقمند باشید قطعا فیلم و سریال‌هایی که طی چند سال گذشته در این ژانر ساخته شده‌اند را دیده‌اید یا حداقل نام آن‌ها را شنیده‌اید. یکی از موفق‌ترین سریال‌های ژانر فانتزی اکشن که در سال 2021 منتشر شد و توانست مورد توجه بسیاری از بینندگان و منتقدان در سراسر جهان واقع شود " The Wheel of Time " بود. حال به تازگی، کمپانی سازنده این سریال اعلام کرده فصل دوم این اثر در ماه سپتامبر منتشر خواهد شد که به همین دلیل تصمیم گرفتیم در مطلب پیش رو به معرفی این سریال بپردازیم، عوامل سازنده و بازیگران آن را معرفی کنیم، مروری بر داستان سریال داشته باشیم و در انتها نیز نگاهی به نمرات این سریال در فصل اول بیندازیم. با گپ فیلم همراه باشید. 

 

سریال " The Wheel of Time " یا " چرخ زمان " یک مجموعه تلویزیونی حماسی اکشن فانتزی است که اولین قسمت از فصل اول آن 8 قسمت داشت و در 28 آبان 1400 (19 نوامبر 2021) منتشر شد. کارگردانی و نویسندگی قسمت‌های مختلف فصل اول این سریال توسط فیلمسازان مختلفی انجام شده که عبارتند از:
 

  • قسمت اول فصل اول) کارگردان: یوتا بریسویتز(Uta Briesewitz) و نویسنده: رافه جودکینزRafe Judkins
  •  قسمت دوم فصل اول) کارگردان: یوتا بریسویتز و نویسنده: آماندا کیت شومن (Amanda Kate Shuman)
  • قسمت سوم فصل اول) کارگردان: وین ییپ (Wayne Yip) و نویسنده: دوقلوهای کلارکسون (The Clarkson Twins)
  • قسمت چهارم فصل اول) کارگردان: وین ییپ و نویسنده: دیو هیل (Dave Hill)
  • قسمت پنجم فصل اول) کارگردان: سالی ریچاردسون ویتفیلد (Salli Richardson-Whitfield) و نویسنده: سلین سانگ (Celine Song)
  • قسمت ششم فصل اول) کارگردان: سالی ریچاردسون ویتفیلد و نویسنده: جاستین جوئل گیلمر (Justine Juel Gillmer)
  • قسمت هفتم فصل اول) کارگردان: سیاران دونلی (Ciaran Donnelly) و نویسنده: آماندا کیث شومن و کاترین بی مک کنا (Katherine B. McKenna)
  • قسمت هشتم فصل اول) کارگردان: سیاران دونلی و نویسنده: رافه جودکینز

 

تهیه‌کننده اصلی این سریال روزاموند پایک (Rosamund Pike) است و تهیه‌کنندگی اجرایی این سریال نیز توسط رافه جودکینز، ریک سلواژ (Rick Selvage)، لری موندراگون (Larry Mondragon)، تد فیلد (Ted Field)، مایک وبر (Mike Weber)، درن لمکه (Darren Lemke)، ماریگو که‌هوعه (Marigo Kehoe) و سانا همری (Sanaa Hamri) انجام شده است. موسیقی متن این سریال هم که سر و صدای بسیاری به پا کرده و از چندین ترک تشکیل شده نیز توسط بورنه بالفه (Lorne Balfe) ساخته شده است. 

 

میانگین مدت زمان هر قسمت از اپیزودهای فصل اول این سریال، 54 تا 62 دقیقه است و ساخت آن هم بر عهده کمپانی Sony Pictures Television، استودیوهای کمپانی Amazon، کمپانی Radar Pictures، شرکت Iwot Pictures، کمپانی Long Wekkend و شرکت Little Island Productions بوده است. ضمنا مسئولیت پخش و انتشار این سریال در سراسر جهان نیز بر عهده Amazon Prime Video بوده است. 

 

تاریخ انتشار فصل دوم سریال The Wheel of Time

بر اساس اعلام سرویس استریم آنلاین آمازون پرایم ویدیو، قسمت اول از فصل دوم این سریال قرار است در تاریخ 10 شهریور 1402 (1 سپتامبر 2023) در سراسر جهان منتشر شود. 

 

داستان سریال The Wheel of Time

داستان این سریال با الهام از یک مجموعه رمان با همین نام که توسط رابرت جوردن (Robert Jordan) نگارش شده، نوشته شده است. سریال چرخ زمان روایت‌گر شخصیت موارین از سازمان آیس سدای است که با گروهی از افراد سفر می‌کند. این افراد به تناسخ شخصی که موجب نجات یا نابودی بشریت خواهد شد، اعتقاد دارند.

 

بازیگران سریال The Wheel of Time

بازیگران سرشناس و نامی در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

 

نمرات سریال The Wheel of Time

چنانچه پیش‌تر هم در این مطلب اشاره کردیم، سریال چرخ زمان پس از انتشار مورد توجه اغلب مخاطبان قرار گرفت و توانست نمرات خوبی دریافت کند. کاربران وب سایت IMDb به طور میانگین، امتیاز 7.1 از 10 را برای سریال در نظر گرفته‌اند و منتقدان راتن تومیتوز هم به این سریال امتیاز 81٪ را داده‌اند. 68٪ از کاربران گوگل هم این سریال را پسندیده و مشاهده آن را به دیگران توصیه کرده‌اند.

 

دانلود سریال چرخ زمان

سریال چرخ زمان یکی از جذاب‌ترین سریال‌های فانتزی اکشن چند سال اخیر است که توصیه می‌کنیم اگر به این ژانر علاقه دارید، مشاهده آن را از دست ندهید. برای دانلود سریال چرخ زمان در فصل اول کافی است به وب سایت یا یکی از اپلیکیشن‌های گپ فیلم مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کنید. برای مشاهده یا دانلود فصل دوم هم می‌توانید به محض انتشار، وارد گپ فیلم شوید و به این اثر را با بهترین کیفیت دسترسی داشته باشید.

 

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳