نقد و بررسی انیمیشن Elemental

نقد و بررسی انیمیشن Elemental

از ابتدای سال 2023 تاکنون، انیمیشن‌های مختلفی تولید و منتشر شده‌اند که برخی از آنها بیش از آثار دیگر مورد توجه بینندگان و منتقدان قرار گرفته‌اند. یکی از جدیدترین انیمیشن‌هایی که تیرماه امسال منتشر شد و توانست امتیازات خوبی هم بدست آورد " Elemental " بود که در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی آن بپردازیم، عوامل سازنده و بازیگران انیمیشن را معرفی کنیم، مروری بر داستان اثر داشته باشیم و در نهایت هم نگاهی به نمرات دریافت شده توسط فیلم بیندازیم. با گپ فیلم همراه باشید. 

 

انیمیشن المنتال (Elemental) که با نام " بنیادین " هم شناخته می‌شود، یک اثر محصول سینمای آمریکا است که به تازگی و در تاریخ 1 تیر 1402 (22 ژوئن 2023) منتشر شده است. ژانر این انیمیشن کمدی، درام و ماجراجویانه است و کارگردانی آن بر عهده پیتر سون (Peter Sohn) بوده است. 

 

تهیه‌کنندگی المنتال نیز بر عهده دنیز ریم (Denise Ream) بوده و نگارش فیلم‌نامه آن هم توسط جان هوبرگ (John Hoberg)، کت لیکل (Kat Likkel) و براندا هسوئه (Brenda Hsueh) انجام شده است. 

 

موسیقی متن فیلم توسط توماس نیومن (Thomas Newman) ساخته شده و استیون شیفر (Stephen Schaffer) مسئولیت تدوین آن را بر عهده داشته است. این انیمیشن 109 دقیقه‌ای که با بودجه 200 میلیون دلاری ساخته شده توسط استودیو انیمیشن پیکسار (Pixar Animation Studios) و کمپانی والت دیزنی پیکچرز (Walt Disney Pictures) ساخته شده و استودیو سینمایی والت دیزنی هم، وظیفه انتشار این اثر را بر عهده داشته است. در ادامه، مروری بر داستان این انیمیشن خواهیم داشت. 

 

داستان انیمیشن Elemental

انیمیشن سینمایی المنتال با الهام از زندگی دوره جوانی و نوجوانی کارگردان اثر یعنی پیتر سون ساخته شده است. او فرزند یکی از مهاجران قدیمی شهر نیویورک است که در دهه 1970 در همین شهر پرورش یافته است. در آن بازه زمانی، تفاوت‌های فرهنگی و قومی فراوانی در نیویورک وجود داشته که همین موضوع، خمیرمایه‌ای برای نگارش داستان این انیمیشن شده است. 

 

انیمیشن المنتال در یک دنیای فانتزی روایت می‌شود که در آن چهار عنصر یعنی زندگی، آب، هوا، زمین و آتش در کنار هم با صلح و دوستی زندگی می‌کنند. در ادامه داستان، یک مرد دلسوز و یک زن جوان آتشین که می‌خواهند به هم نزدیک شوند، در می‌یابند که این امکان برای آنها وجود ندارد. اما پس از گذشت مدت زمانی اندک، متوجه می‌شوند اشتباهات زیادی بینشان روی داده است.

 

صداپیشه‌های انیمیشن Elemental

بازیگران و هنرمندان فراوانی در این انیمیشن به صداپیشگی پرداخته‌اند که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

 

نقدها و نمرات انیمیشن Elemental

این انیمیشن پس از انتشار توانست نظرات خوبی از مخاطبان و منتقدان دریافت کند. کاربران وب سایت IMDb به این فیلم امتیاز 7 از 10 داده‌اند و منتقدان راتن تومیتوز هم به صورت میانگین امتیاز 74٪ را برای این انیمیشن در نظر گرفته‌اند. 89٪ از کاربران گوگل نیز این انیمیشن را پسندیده و مشاهده آن را به دیگران نیز توصیه کرده‌اند. در ادامه مطلب نظر برخی از منتقدان را درباره این انیمیشن مرور خواهیم کرد:

 

بن کرول از The Wrap با امتیاز 75٪

انیمیشن المنتال به نظر من یک انیمیشن پر از پیچیدگی‌ها و ماجراجویی‌های جالب است. شخصیت‌ها و احساسات کاراکترها بسیار واقعی هستند و در ساخت اثر هم از جلوه‌های بصری جذاب و خیره‌کننده‌ای استفاده شده است. 

 

سیدانت ادلاخا از Indie Wire با امتیاز 75٪

ابتدا باید بگویم که انیمیشن، فضای گیج کننده‌ای دارد اما اگر از این موضوع بگذریم، انیمیشن المنتال پر از لحظات جذاب و سرگرم‌کننده است. این اثر به مهاجران و زندگی درام و دشواری که پس از مهاجرت دارند، می‌پردازد. 

 

جیسون گوربر از Paste با امتیاز 70٪

ممکن است این انیمیشن به جایزه اسکار راه پیدا نکند اما اگر بخواهیم به صورت کلی جمع بندی کنیم، این انیمیشن، داستانی رضایت بخش و انگیزشی دارد. 

 

پیتر دبروژ از Variety با امتیاز 60٪

انیمیشن المنتال پر از احساس و روح است اما متاسفانه شیوه استفاده از این دو، ضعیف بوده است. در کارهای پیکسار، صداقت به عنوان یک عنصر اساسی شناخته می‌شود اما کمتر کسی به این موضوع در آثار پیکسار دقت می‌کند. 

 

جیمز موترام از Film با امتیاز 60٪

انیمیشن المنتال یک داستان عاشقانه شیرین دارد که یک نیت خوب و خط داستانی متعادلی پشت آن است و اجرای صداپیشگان هم خوب است. البته مشکلات ریزی هم دارد که اگر این موارد برطرف می‌شدند، پتانسیل زیادی برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ در این انیمیشن وجود داشت. 

 

آیزاک فلدبرگ از RogerEbert با امتیاز 50٪

شاید بهتر بود نام این انیمیشن تغییر می‌کرد. شاید " وقتی آب آتش را ملاقات می‌کند " نام مناسب‌تری برای اثر بود. در مجموع این انیمیشن یک اثر جذاب است اما فکر می‌کنم زمانی که شما آن را ببینید و از سینما خارج شوید، احتمالا خیلی زود آن را فراموش خواهید کرد. 

 

دانلود انیمیشن المنتال

المنتال یکی از جدیدترین و البته پرفروش‌ترین انیمیشن‌های سال 2023 تا به اینجا است و اگر شما طرفدار آثار پویانمایی شده هستید، توصیه می‌کنیم به هیچ وجه این انیمیشن جذاب را از دست ندهید. برای دانلود انیمیشن المنتال دوبله فارسی کافی است وارد وب سایت یا یکی از اپلیکیشن‌های اندروید، اندروید تی وی یا نسخه  POW گپ فیلم شوید و ثبت نام خود را تکمیل کنید. پس از ثبت نام می‌توانید به این انیمیشن و هزاران فیلم، سریال، انیمه و انیمیشن دیگر دسترسی داشته باشید. 

 

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳