نقد و بررسی فیلم Medieval

نقد و بررسی فیلم Medieval

فیلم Medieval یا قرون وسطایی که به تازگی در محافل سینمایی بسیار از آن صحبت می‌شود، محصول 2022 سینمای جمهوری چک است که به دلیل هزینه هنگفتی که برای ساخت آن انجام شده به پر خرج‌ترین فیلم تاریخ سینمای چک تبدیل شده‌است. این فیلم در ژانر اکشن، تاریخی و درام ساخته شده و کارگردانی آن بر عهده پتر جاکل است. سه کمپانی نامی فیلم‌سازی در یک همکاری بزرگ با یکدیگر این فیلم را تولید و منتشر کرده‌اند. اطلاعات خیلی زیادی از این فیلم در دست نیست اما تریلرهایی از این فیلم منتشر شده که نشان از یک فیلم جذاب و دیدنی دارد. در ادامه این نقد و بررسی با گپ فیلم همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره این فیلم سینمایی در اختیار شما قرار دهیم.

عوامل سازنده فیلم قرون وسطایی

طی سال‌ها فیلم‌های حماسی و تاریخی بیشتر، مبارزات با شمشیر را به ما نشان می‌دادند و عمق کافی برای روایت داستان‌های قرون وسطا نداشتند. اما در سال‌های اخیر این روند مقداری تغییر کرده و این آثار با روایتی تماشایی و جذاب ما را دوباره به گذشته می‌برند و تمدن بشر در آن زمان را برای ما تصویرسازی می‌کنند. فیلم قرون وسطایی نیز دقیقا همین روند را در پیش گرفته است.

کارگردانی این فیلم همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم بر عهده کارگردان اهل چک، پتر جاکل بوده است که اکثر طرفداران سینما او را برای کارگردانی فیلم Kajinek و Ghoul می‌شناسند. جاکل از اواسط سال 2013 میلادی کار بر روی این فیلم را آغاز کرد و ابتدا قرار بود این فیلم در سال 2016 بر روی پرده سینماها برود که دلایل مختلفی مانند مشکلات مالی و همه گیری ویروس کرونا ساخت این فیلم را تعویق انداخت.

نگارش فیلم‌نامه Medieval هم بر عهده پتر جاکل بوده و بر مبنای داستانی از مایکل پتروس، مارک دویز و پتر بروک نوشته شده است. بازیگران برزگی مانند بن فاستر (در نقش جنگجوی اصلی فیلم)، مایکل کین، سوفی لو، رولاند مولر، تیل شوایگر، ویلیام مسلی، متیو گود، ورنر داهن و کارل رودن در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند که همین نام‌های بزرگ نشان می‌دهد این فیلم یک پکیج کامل را برای روایت داستان خود در اختیار دارد.

این فیلم که بر اساس یک داستان واقعی در قرون وسطی روایت شده است در همکاری کمپانی‌های Double Tree Entertainmen، JBJ Film و Genesy ساخته شده و قرار است توسط کمپانی The Avenue Entertaiment در سینماهای ایالات متحده و توسط کمپانی Eagle Films در کشورهایی مثل انگلستان، استرالیا، کانادا، جمهوری چک و آمریکا به صورت اینترنتی منتشر شود.

چنانچه پیش‌تر هم به این موضوع اشاره کردیم، سینمای چک برای ساخت این فیلم هزینه هنگفتی انجام داده که به حدود 500 میلیون دلار می‌رسد و به همین دلیل پر خرج‌ترین فیلم تاریخ سینمای چک نام گرفته است.

معرفی شخصیت‌های فیلم قرون وسطایی

بازیگران بزرگی که پیش‌تر به آنها اشاره‌ای کوتاه داشتیم در این فیلم نقش‌های زیر را بازی کرده‌اند:

بن فاستر نقش اول فیلم یعنی یان ژیژکا را بازی کرده است و به عقیده بسیاری از منتقدین و افراد آگاه توانسته بازی به یاد ماندنی از خود به جای بگذارد. مایکل کین در نقش لرد بورش، تیل شوایگر در نقش روزنبرگ معروف، ویلیام موزلی در نقش یاروسلاو که همان برادر ژیژکا است به ایفای نقض پرداخته، متیو گود نقش پادشاه زیگموند را بازی کرده و سوفی لو هم نقش کاترین را ایفا کرده است. همچنین کارل رودن نقش ونسلاوس چهارم بوهمیا، رولاند مولر نقش توراک و کوین برنهارت هم در نقش کاپیتان مارتین بازی کرده‌اند.

کاسیان الوس درباره این فیلم نوشته است:

من زمانی که فیلم‌نامه را خواندم خیلی از داستان خوشم آمد. البته من دو فیلم اول چاکل را هم دوست داشتم. به نظر من او فوق‌العاده است و با این فیلم کار فوق‌العاده‌ای را به نمایش خواهد گذاشت. زمانی که شنیدم او دوباره قرار است با بن فاستر همکاری کند خیلی خوشحال و هیجان زده شدم. این دو در فیلم آنها بی‌گناه هستند کار جالبی را در کنار هم انجام داده بودند. از نظر من او یکی از بزرگ‌ترین بازیگران جوان سینمای جهان است.

داستان فیلم Medieval

داستان فیلم قرون وسطایی، در انتهای قرن چهاردهم میلادی اتفاق می‌افتد که در آن زمان، امپراطور روم با پادشاه بوهمیا یعنی ونسلاوس چهارم در یک مقطع زمانی حکومت می‌کنند. ونسلاوس پس از پدرش که چارلز چهارم بوده، اکنون تاج و تخت را دریافت کرده اما سلطنتش موفق نیست و احتمال اینکه پادشاهی تحت حکمرانی ضعیف او به فروپاشی برسد، دور از انتظار نیست. در همین حین یکی از نجیب زادگان قدرتمند کشور که هنری سوم (از روزنبرگ) نام دارد در حال تصرف اموال اشراف است. در این بین یکی از اشراف در مقابل او شروع به مقاومت می‌کند. همزمان با همین اتفاقات، قهرمان شجاعی به نام ژیژکای جوان که یک شوالیه است وارد میدان می‌شود. ارتش روزنبرگ اغلب افراد خانواده او را کشته و زیزکا به همین دلیل تصمیم می‌گیرد تا انتقام خانواده‌اش را بگیرد.

این داستان در واقع جنگ‌های عقیدتی و سیاسی و تبدیل شدن ژیژکا به یک فرمانده نظامی بوهمیایی را روایت می‌کند که در تاریخ آمده، او هرگز از کسی شکست نخورد و تا پای جان خود برای هدفش جنگید.

دانلود و مشاهده فیلم‌های روز دنیا در گپ فیلم

پلتفرم گپ فیلم یکی از سرویس‌دهندگان ایرانی است که در بازار VOD ایران فعالیت می‌کند. این پلتفرم از ابتدای فعالیت خود تصمیم گرفت تا فیلم و سریال‌های روز دنیا را به کاربران ایرانی ارائه دهد و به همین دلیل راه دیگری را نسبت به رقبای خود در پیش گرفت.

گپ فیلم از معدود پلتفرم‌های ایرانی این حوزه است که با مطرح‌ترین دوبلورها و برترین استودیوهای دوبله کشور همکاری می‌کند تا بهترین خروجی را به کاربران خود ارائه دهد. نسخه‌های مختلفی از Gpfilm از جمله نسخه اندروید، اندروید تی وی، نسخه pow برای کاربران اپل و همین‌طور نسخه وب سایت در دسترس کاربران قرار گرفته است تا بتوانند از هر دستگاهی که استفاده می‌کنند به آرشیو گپ فیلم دسترسی داشته باشند.

برای دانلود یا مشاهده آنلاین فیلم Medieval کافی است سری به یکی از اپلیکیشن‌های یاد شده بزنید و با خرید اشتراک یا با استفاده از اتصال به اینترنت تمام بهای اپراتورهای داخلی به نسخه دوبله شده این فیلم دسترسی داشته باشید. اگر از طریق اتصال به اینترنت تمام بهای اپراتورها، این فیلم را تماشا کنید دیگر نیازی نیست اشتراک خریداری کنید و می‌توانید از همین طریق به آرشیو گپ فیلم دسترسی داشته باشید.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳