وودی آلن اعلام بازنشستگی کرد

وودی آلن اعلام بازنشستگی کرد

وودی آلن بازیگر، نویسنده و کارگردان 87 ساله سینمای آمریکا که آثار شاخص و جوایز بسیاری را در طول 6 دهه فعالیت در کارنامه خود دارد، به تازگی اعلام کرده قصد دارد پس از ساخت آخرین فیلمش، از فیلم‌ سازی کناره گیری کند و فعالیت خود را در زمینه نویسندگی ادامه دهد. در ادامه این خبر با گپ فیلم همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره این موضوع با شما در میان بگذاریم.

وودی آلن که هم اکنون در حال ساخت جدیدترین فیلم خود است، در مصاحبه‌ای که با مجله اسپانیایی لا ونگودیا داشته اعلام کرده که دیگر علاقه‌ای به فیلم سازی ندارد و می‌خواهد سال‌های باقیمانده عمرش را به نوشتن رمان بپردازد. او همچنین اعلام کرده که کتاب خاطرات دیگری نمی‌نویسد.

آلن 87 ساله کارنامه درخشانی دارد که در آن کارگردانی 57 فیلم، نویسندگی 82 اثر، 16 نامزدی اسکار و 4 جایزه اسکار به چشم می‌خورد. آخرین فیلم وودی آلن در پاریس فیلم‌برداری می‌شود و به زبان فرانسوی تولید خواهد شد. او در مصاحبه با لا ونگودیا به این فیلم هم اشاره کرده و گفته:

این اثر یک فیلم شوم، دراماتیک و هیجان انگیز است که می‌توانم بگویم شبیه فیلم Match Point است.

پس از اینکه اتهاماتی به این فیلم‌ساز مطرح آمریکایی در آمریکا وارد شد و حمایت از او به میزان زیادی در این کشور کاهش سافت، به سوی اروپا رفته و فیلم‌های خود را بیشتر در این قاره می‌سازد. او که آخرین بار در سال 2020 فیلم Rifkin’s Festival را اکران کرده، در مصاحبه‌ای که با الک بالدوین انجام داد اعلام کرد که نهایتا یک یا دو فیلم دیگر می‌سازد. او در این مصاحبه گفت:

زمانی که من فیلم‌سازی را شروع کردم، فیلم می‌ساختم و فیلمم به سینماهای بزرگ کشور می‌رفت و در آنها اکران می‌شد. مردم در گروه‌های پر جمعیت می‌آمدند تا فیلم تو را در پرده‌های بزرگ سینما ببینند. امروز اما زمانی که فیلم می‌سازم، یکی دو هفته تا شاید شش هفته در یک سالن سینمایی اکران می‌شود و بعد به یک یا چند پلتفرم تماشای آنلاین فیلم و سریال می‌رود و مردم در خانه‌های خود این آثار را تماشا می‌کنند. این موضوع برای من چندان لذت بخش نیست.

او همچنین درباره آخرین فیلمش به لو ژورنال دو دیمانش گفت:

در عین غافلگیری، سرمایه این پروژه در ایالات متحده تامین شده ولی بازیگران آن همه فرانسوی هستند و فیلم به زبان فرانسه ساخته خواهد شد.

پس از اینکه اتهامات بسیاری از سوی دختر خوانده آلن به او در زمینه آزار جنسی وارد شد، بازیگران و استودیوهای بسیاری سعی کردند از او دوری کنند. در همین راستا، آمازون در سال 2017 فیلم یک روز بارانی در نیویورک را که هزینه‌ای 25 میلیون دلاری برایش انجام داده بود بایگانی کرد و 2 سال پس از این اتفاق، آن را تنها در 6 سالن به نمایش گذاشت و فقط 300 بلیط برای آن فروخت. در فیلمA Rainy Day In New York بازیگران شاخصی ایفای نقش کرده بودند که از جمله آنها می‌توان به سلنا گومز، تیموتی شلمی، ال فنینگ، ربکا هال و جود لا اشاره کرد.

آلن بعدها از آمازون به دلیل نقض قرارداد، شکایت کرد و درخواست غرامت 68 میلیون دلای داد. البته این اختلاف در بیرون دادگاه حل و فصل شد و آلن شکایت خود را پس گرفت.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳