نقد و بررسی فیلم Oppenheimer

نقد و بررسی فیلم Oppenheimer

بدون شک یکی از سرشناس‌ترین و برترین کارگردان‌های آمریکایی قرن اخیر، که آثار به یاد ماندنی فراوانی را در 20 سال گذشته تولید کرده و مردم در سراسر جهان خاطرات فراوانی با آثار او دارند، کریستوفر نولان است. او چند سالی است که در حال کار بر روی پروژه جدید خود با نام Oppenheimer است که داستانی جذاب را درباره بمب اتم روایت می‌کند. این فیلم فوق‌العاده که مدت‌ها است در محافل سینمایی درباره آن صحبت می‌شود، قرار است طی یک ماه آینده منتشر شود. در این مطلب قصد داریم فیلم اوپنهایمر را بررسی کنیم، عوامل سازنده و بازیگران آن را بشناسیم و با داستان متفاوت آن آشنا شویم. با گپ فیلم همراه باشید. 

به ندرت می‌توان فردی علاقمند به سینما را پیدا کرد که کریستوفر نولان را نشناسد. او یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین کارگردان‌های سینمای هالیوود است که اصالتی انگلیسی آمریکایی دارد. فیلم‌هایی که او در طول فعالیتش ساخته تا به امروز توانسته‌اند، فروشی بیش از 5 میلیارد دلار را در سراسر جهان داشته باشند و 36 بار هم نامزد اسکار شوند. بدون تردید، کریستوفر نولان یکی از بزرگترین کارگردان‌های سینمای جهان است که آثار دیدنی و فراموش‌نشدنی را در کارنامه خود ثبت کرده است. او اخیراً شاهکار جدیدی به نام "اوپنهایمر" ارائهداده است که به نظر بسیاری احتمالاً متفاوت‌ترین آثار او در تمام دوران حرفه‌ای‌اش محسوب می‌شود. این آثار در مجموع موفق شده اند 11 جایزه اسکار از 36 نامزدی را به خود اختصاص بدهند.

 

آخرین ساخته نولان پیش از Oppenheimer فیلم سینمایی Tenet بود که در سال 2020 بر روی پرده سینماها رفت و مورد توجه بسیاری از بینندگان و منتقدان قرار گرفت. فیلم Tenet در همکاری با کمپانی برادران وارنر ساخته شده بود اما فیلم اوپنهایمر پس از اینکه نولان با این کمپانی قطع همکاری کرد، توسط Universal Pictures با یک بودجه 100 میلیون دلاری ساخته شده است. 

این فیلم 3 ساعته قرار است در تاریخ 20 جولای 2023 در کشور آلمان اکران شود و پس از آن در سراسر جهان منتشر گردد. 

 

 

داستان فیلم Oppenheimer

همانطور که پیش‌تر هم توضیح دادیم، فیلم Oppenheimer درباره بمب اتم و اتفاقات جنگ جهانی دوم است. این فیلم به زندگی رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری آمریکایی و پدر بمب اتم جهان می‌پردازد و نقش او در ساخت این بمب را در طول جنگ جهانی دوم به تصویر می‌کشد. او رئیس آزمایشگاه آلاموس است که طی پروژه منهتن، تکنیک ساخت بمب اتم را کشف می‌کند. 

 

داستان فیلم سینمایی Oppenheimer از کتاب " American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer " نوشته Kai Bird و Martin J Sherwin اقتباس شده است. دو نویسنده یاد شده 25 سال برای نگارش این داستان، زمان گذاشته‌اند و در نهایت نیز این کتاب در سال 2005 به اتمام رسیده و عرضه شده است. دلیل طولانی شدن نگارش این کتاب، مصاحبه نویسندگان کتاب با صدها نفر و گردآوری بیش از 26000 مدرک بوده است. این کتاب پس از انتشار عملکرد بسیار موفقیت آمیزی داشت و جوایز متعددی از جمله جایزه پولیتزر، جایزه داف کوپر، جایزه بهترین کتاب سال شیکاگو و جایزه بهترین کتاب مجله دیسکاوری را هم به خود اختصاص داد. 

 

بازیگران فیلم Oppenheimer

کریستوفر نولان تیمی از برترین و شناخته‌شده‌ترین بازیگران را برای ایفای نقش در این فیلم انتخاب کرده است. کیلیان مورفی از اولین بازیگرانی بود که حضورش در این فیلم به صورت رسمی اعلام شد. او یکی از بازیگران مورد علاقه نولان است که  در چند فیلم قبلی نولان هم با او همکاری داشته است. در ادامه فرآیند انتخاب بازیگران، رابرت داونی جونیور، مت دیمون، امیلی بلانت هم به تیم اوپنهایمر پیوستند و چند ماه بعد، لیست همه بازیگران تکمیل شد:

 

بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند عبارتند از:

 

پیش‌بینی‌ها درباره فیلم سینمایی oppenheimer

چنانچه پیش‌تر هم اشاره کردیم این فیلم قرار است در ماه جولای 2023 اکران شود و با توجه به میزان تبلیغات،  هزینه و بودجه‌ای که برای این پروژه خرج شده و مانوری که پیرامون داستان آن داده شده، ورایتی پیش‌بینی کرده که اوپنهایمر باید حداقل رکورد فروش 400 میلیون دلاری را بشکند. 

 

مراحل و شرایط ساخت فیلم Oppenheimer

ماه شهریور 1400 (سپتامبر 2021) بود که کریستوفر نولان اعلام کرد در آینده نزدیک فیلمی را با موضوع پدر بمب اتم جهان، J Robert Oppenheimer خواهد ساخت. او همچنین اعلام کرد علاوه بر کارگردانی، مسئولیت نویسندگی و تهیه‌کنندگی فیلم نیز بر عهده خود او خواهد بود. این اولین همکاری او با کمپانی Universal Pictures پس از چند همکاری پیاپی او با کمپانی Warner Brothers است. دیگر حقایق جذاب فیلم اوپنهایمر را می‌توانید در اخبار گپ فیلم بخوانید.

 

به گفته خود کریستوفر نولان، او برای ساخت این فیلم‌ سال‌ها برنامه ریزی کرده و شرایط خاصی برای ساخت این اثر داشته که جمله آنها می‌توان به بودجه بالای 100 میلیون دلاری، تامین بودجه بالا برای تبلیغات، کنترل خلاقیت و اکران حداقل 100 روزه فیلم اشاره کرد. این کمپانی همچنین متعهد شده که سه هفته قبل و سه هفته بعد از اکران فیلم اوپنهایمر، هیچ فیلمی را اکران نکند تا این اثر بتواند نتیجه مد نظر نولان را بگیرد. 

 

کمپانی یونیورسال درباره این فیلم گفته است:

فیلم جدید نولان یک حماسه هیجان انگیز است که تماشاگران را وارد یک پارادوکس تپنده از یک مرد مرموز می‌کند. فردی که باید ریسک کند و برای اینکه دنیا را نجات دهد، آن را نابود کند.

 

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳