نقد و بررسی انیمه Blue Lock

نقد و بررسی انیمه Blue Lock

فوتبال، ورزشی است که میلیون‌ها طرفدار در سراسر جهان دارد و هر سال، فیلم و سریال‌های مختلفی با موضوع این ورزش ساخته می‌شوند. یکی از جدیدترین آثاری که به تازگی با موضوع فوتبال ساخته شده، انیمه سریال Blue Lock یا قفل آبی است. این انیمه، محصول کشور ژاپن است و داستان وضعیت تیم ملی ژاپن پس از جام جهانی 2018 و استخدام یک مربی جدید برای این تیم را روایت می‌کند که در یک مرکز زندان مانند به دنبال پیدا کردن مهاجم ایده‌آل تیم ملی ژاپن است. اگر شما هم از طرفداران انیمه‌های جذاب ژاپنی هستید، در ادامه این مطلب با گپ فیلم همراه باشید. 

انیمه Blue Lock، با داستانی هیجان انگیز و معمایی، بینندگان را درگیر می‌کند. پس از تشکیل سازمان قفل آبی، جوانان با استعداد و علاقه‌مند به فوتبال از سراسر ژاپن به این مکان فرستاده می‌شوند تا در یک رقابت سخت و نفس‌گیر شرکت کنند.

انیمه یک سبک طراحی با دست و پویانمایی کامپیوتری است که برای اولین بار توسط ژاپنی‌ها ارائه شده و بر اساس لایت ناول، مانگا (رمان گرافیکی نشات گرفته از ژاپن) یا بازی‌های کامپیوتری ساخته می‌شود. Blue Lock یکی از جدیدترین انیمه‌های تولید شده این کشور است که با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و پویانمایی به روز تهیه شده است. به عقیده بسیاری از منتقدان، انیمه قفل آبی می‌تواند حتی کسانی که به فوتبال علاقه ندارند را هم به این ورزش علاقمند کند. 

 

داستان انیمه Blue Lock

ژاپن یکی از کشورهایی است که همواره مردمش به فوتبال علاقمند هستند و تیم ملی این کشور هم همیشه یک تیم منسجم و مدعی بوده است. داستان این سریال، روایت‌گر اتفاقات پس از جام جهانی 2018 است که تیم ملی فوتبال ژاپن پس از اتمام، در رده شانزدهم قرار می‌گیرد و تبدیل به تیمی می‌شود که در صحنه جهانی شکست خورده است. برای مسئولان مسن و قدیمی فوتبال ژاپن، این فقط یک اتفاق عادی است که انتظارش را هم از پیش داشته‌اند. اما Anri که یک بازیکن تازه‌وارد است این اتفاق را یک ننگ بزرگ قلمداد می‌کند. به نظر او، مردم بازی‌های رقابتی را فقط برای برد بازی می‌کنند و او از باخت‌های ژاپن به هیچ وجه راضی نیست. پس از مدتی، هیات فوتبال ژاپن تصمیم می‌گیرد که یک مربی جدید را استخدام کند تا وضعیت تیم را دگرگون ساخته و آنها را در مسیر صحیح رسیدن به آرزویشان یعنی قهرمانی در جام جهانی، قرار دهد. 

نام این مربی عجیب و مرموز، جینپاچی اگو است که اعتقاد دارد تیم ملی ژاپن یک مهاجم تشنه به گل و مغرور نیاز دارد. او به همین دلیل یک سازمان با نام قفل آبی تاسیس می‌کند که بسیار به یک زندان شباهت دارد. در این مرکز زندان مانند، 300 مهاجم با استعداد از دبیرستان‌های سراسر ژاپن به صورت قرنطینه نگهداری می‌شوند تا رو در روی هم قرار بگیرند و با هم مسابقه بدهند. در نهایت، از Blue Lock فقط یک نفر به عنوان برنده خارج می‌شود و در تیم ملی به عنوان مهاجم بازی خواهد کرد. بقیه دانش‌آموزانی هم که شکست خورده از این مرکز، خارج می‌شوند، نامشان از تیم ملی خط می‌خورد. 

 

عوامل سازنده انیمیشن Blue Lock:

انیمه قفل آبی یک سریال انیمیشنی ورزشی، معمایی، هیجان انگیز و اکشن است که توسط کمپانی 8bit تولید شده و کارگردانی آن بر عهده تتسواکی واتانابه بوده است. پخش فصل اول این انیمه سریال از تاریخ 9 اکتبر 2022 از شبکه TV Asahi آغاز شد و پس از آن توسط سرویس‌هایی مانند Netflix و Crunchyroll در آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا، چین و بسیاری کشورهای دیگر به صورت اینترنتی منتشر شد. 

فیلم‌نامه این انیمه بر اساس مانگایی با همین نام اثر مونیوکی کانشیرو توسط تاکو کیشیموتو به رشته تحریر درآمده و بازیگران مطرحی هم صداپیشگی کاراکترهایی اصلی این انیمه را بر عهده داشته‌اند. از جمله این هنرمندان مطرح می‌توان به اورا کازوکی، اونو یوکی، سایتو سوما، کایتو تاسوکو، اوچیاما کوکی، شیمازاکی نوبوناگا، سوابه جونیچی، اوچیدا یوما، کامیا هیروشی و ساکورای تاکاهیرو اشاره کرد. 

این انیمه پس از انتشار مورد توجه طیف گسترده‌ای از بینندگان و منتقدان قرار گرفت و استقبال فراوانی هم از آن شد. از مواردی که می‌توان به عنوان نقاط قوت این انیمه معرفی کرد، داستان جدید و جذاب، صداگذاری‌های فوق‌العاده، جلوه‌های ویژه به روز، نحوه کارگردانی، شیوه روایت داستان و نوآوری در تولید و تدوین آن هستند. 

یکی از مواردی که بسیار در مورد آن صحبت شده و می‌توان این انیمه را از دیگر انیمه‌ها متمایز کند، طراحی گرافیکی کاراکترهای آن است. به طور مثال فقط با نگاه کردن به چشم‌های کاراکترها می‌توان احساسات، عزم و جدیت یا بی روح بودن آنها را درک کرد. در طراحی کاراکترهای Blue Lock تمرکز زیادی بر شخصیت افراد شده است و به سادگی هرچه تمام تر، چهره آنها گویای همه چیز است. 

علاوه بر موارد گرافیکی، این انیمه نقاط قوت دیگری هم دارد. به طور مثال، موسیقی و جلوه‌های صوتی این انیمه کاملا به روایت داستان کمک می‌کنند و به بهترین شکل بر هر موقعیت داستان، تاثیر مثبت می‌گذارند. در مورد صداگذاری شخصیت‌ها هم باید بگوییم علاوه بر اینکه از افراد مشهور به عنوان صداپیشه استفاده شده، انتخاب صداها هم به طور مناسبی صورت گرفته تا صدای هر کاراکتر به آن بیاید و مقصود هر فرد را به خوبی منتقل کند. 

بلولاک به عقیده بسیاری می‌تواند افراد غیر فوتبالی را هم به آن علاقمند کند و درک همه را از فوتبال بالاتر ببرد. این انیمه، کاری می‌کند که غیر فوتبالی‌ها هم از دنیای فوتبال در این انیمه لذت ببرند. 

 

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳