نقد و بررسی Don't Worry Darling

نقد و بررسی Don't Worry Darling

نوبتی هم که باشد نوبت به یکی از پر سر و صداترین فیلم‌های سینمایی این روزها یعنیDon't Worry Darling می‌رسد. این فیلم بیش از آنکه به خاطر داستان جذاب یا بازی درخور بازیگرانش مورد توجه واقع شود به خاطر حواشی که پیرامون رابطه بازیگر مرد و کارگردان آن بوده زیر ذره بین‌ها رفته و نظر بسیاری را جلب کرده است. فیلم نگران نباش عزیزم با بازی هری استایلز و فلورنس پیو یک تریلر روانشناختی است که توسط اولیویا وایلد، بازیگر و فیلم‌ساز شاخص سینمای هالیوود کارگردانی شده است. در ادامه این نقد و بررسی با گپ فیلم همراه باشید تا این فیلم را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

اولیویا وایلد پیش از آنکه به فیلم‌سازی روی بیاورد سالها بازیگر برجسته تئاتر، سینما و تلویزیون بود. او پس از اینکه به ساخت فیلم علاقمند شد اولین فیلم بلند داستانی خود را با نام Booksmart در سال 2019 منتشر کرد. این فیلم، یک اثر کمدی بود که فروش بسیاری خوبی داشت و تحسین بسیاری را برانگیخت. به همین دلیل زمانی که وایلد از دومین فیلم خود در جشنواره ونیز رونمایی کرد، کنجکاوی بسیاری را برانگیخت چرا که همه علاقمند بودند ببینند دومین فیلم او که در ژانر متفاوتی هم ساخته شده، چگونه از آب درآمده است.

داستان فیلم Don't Worry Darling

فیلم سینمایی Don't Worry Darling داستان یک زوج جوان با نام‌های آلیس و جک را روایت می‌کند که در دهه 1950 میلادی در شهری در ایالت کالیفرنیای آمریکا زندگی می‌کنند. این شهر که توسط شرکت ویکتوری ساخته شده در ظاهر مانند دیگر شهرهای دیگر است. هزینه‌های این شهر توسط شرکت مرموز ویکتوری پرداخت شده و توسط همان شرکت هم اداره می‌شود. در طی داستان، آلیس نسبت به ماهیت شغل همسرش کنجکاو می‌شود که همین موضوع آغازی بر ایجاد شکاف‌هایی در زندگی آنها می‌گردد. از سوی دیگر کنجکاوی‌هایی که آلیس انجام می‌دهد باعث می‌شود در این جامعه شهری کوچک تنش‌هایی ایجاد شود.

از نکات مهمی که منتقدان درباره این فیلم گفته‌اند این است که Don't Worry Darling به جای پرداختن به نژاد پرستی، در آن به سالها نابرابری‌های جنسیتی پرداخته که زنان را محدود به خانه نشستن و بزرگ کردن فرزندان کرده بود. موضوعی که امروز فرسنگ‌ها با آن فاصله داریم و به همین دلیل می‌تواند برای بسیاری جذاب باشد.

عوامل سازنده فیلم Don't Worry Darling

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، دو بازیگر اصلی این فیلم Harry Styles و Florence Pugh هستند. هری استایلز این روزها یکی از موفق‌ترین خواننده‌های پاپ جهان است. او ابتدا عضو گروه One Direction شد و بعدها علاوه بر کار موسیقی به بازیگری هم وارد شد. او در سال 2017 با بازی در فیلم سینمایی Dunkirk وارد سینما شد و بعدها در آثار دیگری هم به نقش آفرینی پرداخت. او توانست در سال 2021 در فیلم ابر قهرمانی Eternals درخشش قابل توجهی داشته باشد. او علاوه بر Don't Worry Darling در یک فیلم دیگر هم نقش‌آفرینی کرده که My Policeman نام دارد و قرار است اواخر مهرماه امسال منتشر شود.

بازیگر نقش اول زن این فیلم هم فلورنس پیو نام دارد که پیش از این با فیلم The Falling وارد سینما شد و بعدها در سال 2016 توانست به واسطه بازی درخشانی که در فیلم Lady Macbeth داشت، به شهرت جهانی برسد. علاوه بر این آثار او در فیلم‌های King Lear، Outlaw King، Midsommar، Little Woman و مینی سریال Drummer Girl هم بازی‌های تحسین‌شده‌ای را به ثبت رسانده است.

او علاوه بر فیلم و سریال‌های ذکر شده در آثار بسیار دیگری هم ایفای نقش کرده که از جمله آنها می‌توان به Fighting With My Family، Black Widow و Hawkeye اشاره کرد.

اما در این فیلم بازیگران دیگری هم ایفای نقش کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به Olivia Wilde، Gemma Chan، Kiki Layne، Nick Kroll و Chris Pine اشاره کرد.

تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی بر عهده Olivia Wilde، Katie Silberman، Miri Yoon  و Roy Lee بوده و کارگردانی آن هم چنانچه پیش‌تر اشاره کردیم توسط Olivia Wilde انجام شده است.

حاشیه‌های پیرامون فیلم سینمایی Don't Worry Darling

همانطور که در ابتدای این مطلب هم اشاره کوتاهی داشتیم، فیلم Don't Worry Darling بیش از آنکه به خاطر عوامل سازنده شاخص یا داستان جذابش به شهرت برسد به خاطر حواشی پیرامونش مطرح شده است. این فیلم پر حرف و حدیث بیشتر به خاطر رابطه اولویا وایلد و هری استایلز بر سر زبان‌ها افتاد که به عقیده بسیاری بیشتر به آن ضرر زده و باعث شده بسیاری هنوز فیلم را ندیده، دیدگاهی منفی نسبت به آن داشته باشند.

نظر منتقدان درباره فیلم Don't Worry Darling

در این بخش از نقد و بررسی فیلم نگران نباش عزیزم، چند نظر از منتقدان را درباره این فیلم می‌خوانیم:

 

لیز شانون از Consequence با نمره 91 از 100:

فیلم سینمایی نگران نباش یک فیلم بی نقص نیست اما آنچه در این اثر شایسته تقدیر است بیان یک نکته است: حتی در سال 2022 هم برابری حقوق زن و مرد بیشتر شبیه یک افسانه است.

رابی کالین از The Telegraph با نمره 80 از 100:

به خاطر نقش‌آفرینی جذاب فلورنس پیو و انتقادهای تندی که در داستان انجام می‌شود، برعکس برخی روندهای اخیر در گوشه‌های تاریک اینترنت، این فیلم یک حرکت رو به جلو است.

برایان فورمو از Collider با امتیاز 67 از 100:

فیلم Don't Worry Darling به عنوان یک نمایش برای من بسیار جذاب و مهیج بود اما به نظر من پایانش آنطور که باید و شاید تاثیرگذار نبود.

فیلم Don't Worry Darling را از کجا دانلود کنم؟

این فیلم را که به تازگی و در تاریخ 22 سپتامبر 2022 به نمایش درآمده می‌توانید در کنار هزاران فیلم و سریال روز دنیا که به صورت اختصاصی توسط گپ فیلم دوبله شده است، در این پلتفرم، تماشا یا در صورت علاقمندی دانلود کنید.

برای دسترسی به آرشیو بزرگ این پلتفرم کافی است وارد یکی از اپلیکیشن‌های گپ فیلم یا نسخه وب سایت آن شده و ثبت نام کنید. سپس 2 راه در پیش رو دارید تا بتوانید از خدمات گپ فیلم استفاده کنید. راه اول خرید اشتراک گپ فیلم است. شما می‌توانید با خرید اشتراک گپ فیلم با هزینه‌ای پایین‌تر از دیگر پلتفرم‌ها به آثار مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید یا می توانید از طریق راه دوم اقدام کنید.

در راه دوم که هیچ هزینه‌ای هم ندارد و کاملا رایگان است شما کافی است در گپ فیلم ثبت نام کنید و سپس تنها با استفاده از اتصال به اینترنت تمام بهای اپراتورهای داخلی وارد پلفترم شده و فیلم و سریال‌های مورد علاقه خود را مشاهده یا در صورت علاقمندی دانلود کنید.

 

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳