نقد و بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

نقد و بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

با نزدیک شدن به تاریخ انتشار فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania، از منابع مختلف اطلاعات بیشتری درباره این فیلم منتشر می‌شود. این فیلم که یکی از جدیدترین ساخته‌های Marvel است آغازی برای فاز پنجم دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. انتمن کوانتومانیا در ژانر ابر قهرمانی ساخته شده و دنباله‌ای برای فیلم‌های “ مرد مورچه‌ای “ محصول 2015 و “ مرد مورچه‌ای و زنبورک “ محصول 2018 است که هر دو از آثار موفق مارول هستند. موفقیت این دو فیلم باعث شد تا مارول در نوامبر 2019 ساخت قسمت سوم این فرنچایز را نیز اعلام کند. ساخت این فیلم بارها به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد و سرانجام در ژانویه 2021، فیلم‌برداری آن آغاز شد. در ادامه این نقد و بررسی با گپ فیلم همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره این فیلم برای شما بازگو کنیم.

آشنایی بیشتر با فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

انتمن کوانتومانیا یک فیلم ابرقهرمانی ساخت سینمای هالیوود است که بر اساس کامیک‌های مارول ساخته شده و شخصیت‌های متعددی از دنیای مارول مثل اسکات لانگ یا همان مرد مورچه‌ای و هوپ پیم یا همان واسپ (زنبورک) در آن حضور دارند. همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر کردیم این فیلم توسطMarvel Studios ساخته شده و پخش آن بر عهده Walt Disney Studios است.

انتمن کوانتومانیا سی و یکمین فیلم دنیای سینمایی مارول است که کارگردانی آن بر عهده پیتون رید بوده و فیلم‌نامه آن را جف لاونس به رشته تحریر درآورده است. ساخت این فیلم در سال 2021 و با یک سال تاخیر به دلیل همه گیری ویروس کرونا آغاز شد. آغاز فیلم‌برداری فرعی این فیلم در ترکیه کلید خورد و بعد در شهر سانفرانسیسکو ادامه پیدا کرد. تصویر برداری اصلی این فیلم اما در استودیو پاین وود شهر باکینگهام انجام شده است.

این فیلم که امروز بیشتر، نوجوانان طرفدار آن هستند در گذشته شخصیت مورد توجه طرفداران مارول نبود و در داستان‌های مختلف در نقش‌های مثبت و منفی ظاهر می‌شد. اما در این سری از فیلم‌های مرد مورچه‌ای او با همسر دکتر هیم ارتباط برقرار می‌کند و درگیر چالش‌های خاصی می‌شود که او را وادار می‌کند تا از حبس خانگی به صورت غیر قانونی بیرون بیاید.

این داستان، فراز و نشیب‌های فراوانی دارد که به همین واسطه از شخصیت‌های جدید دنیای کامیک رونمایی می‌کند. علاوه بر این موضوع، شخصیت‌های شناخته شده کامیک به طور جدی دستخوش تغییر می‌شوند و رفتارهای جدیدی را بروز می‌دهند.

بازیگران فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

پل راد در این فیلم نقش اسکات لنگ یا همان مرد مورچه‌ای را بازی می‌کند. او یک تهیه کننده، فیلم‌نامه نویس و بازیگر آمریکایی است که در فیلم‌های شناخته شده دیگری هم حضور داشته است. از جمله این فیلم‌ها می‌توان به “ کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی “ و “ انتقام جویان: پایان بازی “ که هر دو از آثار معروف مارول هستند اشاره کرد. کاراکتر مرد مورچه‌ای توسط جان بیرن و دیوید میکلینی خلق شده و اولین داستان از آن در سال 1979 منتشر شده است. اسکات لنگ در این داستان‌ها یک متخصص الکترونیک است که نمی‌تواند هزینه زندگی خانواده خودش را تامین کند. او به همین دلیل از استعدادی که دارد در کارهای نادرست مثل دزدی کردن استفاده می‌کند.

دیگر بازیگر اصلی این فیلم اوانجلین لیلی است که نقش واسپ (زنبورک) را بازی می‌کند. این بازیگر کانادایی آثار بسیاری را در کارنامه خود دارد و برای جوایز بسیاری مانند گلدن گلوب هم نامزد شده است. زنبورک، دختر هنک پیم است که اولین بار در سال 1999 و توسط دی فالکو و رون فرنز خلق شده است.

مایکل داگلاس، دیگر بازیگری است که در این فیلم، نقش هنک پیم را بازی می‌کند. او یکی از بازیگران سرشناس هالیوود است که کارنامه پر افتخاری دارد. داگلاس دو بار برنده جایزه اسکار شده و به عنوان سفیر صلح سازمان ملل در موضوع خلع سلاح هم فعالیت می‌کند. دکتر هنری پیم یکی از شخصیت‌های خیالی دنیای مارول است که توسط استن لی و جک کربی خلق شده و اولین بار در سال 1962 از آن رونمایی شده است.

دیگر بازیگر شاخصی که در این فیلم حضور دارد، میشل فایفر است که نقش ژانت همسر دکتر هنک و مادر زنبورک را بازی می‌کند. او یکی از بازیگران پرکار سینمای آمریکاست که فیلم‌های متعددی مانند صورت زخمی، ازدواج با اوباش، خانه روسی، محدوده عشق، عصر معصومیت و بازگشت بتمن را در کارنامه خود دارد. شخصیت واسپ یا زنبورک یکی از بنیان‌گذاران گروه انتقام جویان است و او هم توسط استن لی و جک کربی خلق شده است. این شخصیت می‌تواند خود را به اندازه چند سانتی‌متر کوچک کند، بال در بیاورد و انفجار‌های انرژی زرد رنگ درست کند.

از دیگر بازیگرانی که در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند می‌توان به کاترین نیوتون در نقش دختر اسکات لنگ و جاناتان میجورز در نقش کانگ فاتح اشاره کرد.

تاریخ انتشار Ant-Man and the Wasp: Quantumania

به گفته عوامل سازنده، فیلم انتمن کوانتومانیا بالاخره و پس از عقب افتادن‌های مکرر به دلایل مختلف، قرار است در تاریخ 17 فوریه 2023 یا 28 بهمن 1401 بر روی پرده سینماهای جهان اکران شود.

فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania را از کجا دانلود کنم؟

اگر شما هم از طرفداران پر و پا قرص داستان‌های کامیک و سینمای مارول هستید، قطعا این فیلم هم برای شما جذاب خواهد بود. برای مشاهده آنلاین این فیلم جذاب و همین طور دیگر آثار دنیای سینمایی مارول کافی است سری به وب سایت یا یکی اپلیکیشن‌های گپ فیلم بزنید، در آن عضو شوید و به آرشیو بزرگ گپ فیلم دسترسی داشته باشید.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳