نقد و بررسی Spider-Man: Across the Spider-Verse

نقد و بررسی Spider-Man: Across the Spider-Verse

بدون شک یکی از جذاب‌ترین آثار کامیک جهان، مرد عنکبوتی است که از داستان‌های پیرامون این شخصیت، فیلم‌ها و انیمیشن‌های بسیاری ساخته شده است. یکی از جدیدترین آثار انیمیشنی که قرار است تحت فرنچایز مرد عنکبوتی ارائه شود، Spider-Man: Across the Spider-Verse نام دارد. تیم انیمیشن‌ سازی شرکت سونی پیکچرز به تازگی اطلاعاتی را درباره این اثر منتشر کرده که دنباله انیمیشن قبلی با نام Spider-Man: Into the Spider-Verse محصول سال 2018 است. این اثر دومین قسمت از این سری داستان‌های اسپایدر ورس است و قرار است پس از این اثر، انیمیشن بعدی آن با نام Spider-Man: Beyond the Spider-Verse  هم به نمایش در بیاید تا در نهایت، این سه‌گانه تکمیل شود.

انیمیشن "Spider Man: Across the Spider-Verse - Part One" با استفاده از تکنیک‌های پویا نمایی پیشرفته، اکشن هیجان‌انگیز و داستانی ماجراجویانه، تماشاگران را به دنیای جذاب و خاص عنکبوتی‌ها می‌برد. با حضور بازیگران برجسته مانند Amandla Stenberg، Brian Tyree Henry، Hailee Steinfeld و غیره، این انیمیشن تجربه‌ای فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به دنیای مارول و عنکبوتی‌ها ارائه می‌دهد. در ادامه این نقد و بررسی با گپ فیلم همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره این انیمیشن پر طرفدار در اختیار شما قرار دهیم.

تیم سازنده Spider-Man: Across the Spider-Verse  اعلام کرده است که این انیمیشن، مخاطب را به یک ماجراجویی بزرگ می‌برد. دو شخصیت بزرگ پشت ساخت این سری از انیمیشن‌های مرد عنکبوتی بوده‌اند: کریستوفر میلر و فیل لرد. این دو شخصیت کلیدی مهم‌ترین مهره‌های پس زمینه در ساخت مجموعه اسپایدر ورس هستند و پیش از اینکه قسمت اول این سری انیمیشن به نمایش در بیاید، ایده قسمت‌ دوم آن را هم با سونی مطرح کرده بودند.

سونی درباره Spider-Man: Across the Spider-Verse اعلام کرده که این انیمیشن قرار نیست خیلی سریع وارد شبکه‌های آنلاین یا اکران خانگی شود و مدتی، اکران سینمایی اختصاصی خواهد داشت. به عقیده افرادی که از روند ساخت این انیمه آگاهی دارند، این قسمت تجربه ویژه‌ای برای افرادی خواهد بود که به مرد عنکبوتی و کاراکترهای پیرامون او علاقمند هستند.

صدا پیشگان Spider-Man: Across the Spider-Verse

هنرمندان بزرگی در بخش صداپیشگی این انیمیشن جذاب همکاری داشته‌اند که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به اسامی زیر اشاره کنیم:

نقش اسپایدرمن را Oscar Isaac، گوئن استیسی را Hailee Steinfeld، مایلز مورالس را Shameik Moore، پیتر بی پارکر را Jake Johnson و اسپایدروومن را  Issa Rae صداپیشگی کرده‌اند.

داستان Spider-Man: Across the Spider-Verse

این انیمیشن یک انیمیشن ابرقهرمانی و جذاب است که داستان پسر نوجوانی به نام مایز را روایت می‌کند. یک روز به صورت اتفاقی یک عنکبوت رادیواکتیوی مایز را نیش می‌زند و قدرت‌هایی ماورایی دقیقا مانند قدرت‌های مرد عنکبوتی در او ایجاد می‌شود. او ابتدا باورش نمی‌شود که این توانایی‌ها را به دست آورده اما پس از اینکه مرد عنکبوتی واقعی در یک اتفاق می‌میرد، با حمایت‌های پدرش و به واسطه قولی که به مرد عنکبوتی داده تصمیم می‌گیرد مانند مرد عنکبوتی قوی باشد و شروع به جنگیدن با دشمنان کند. او با همکاری دیگر عنکبوتی‌ها که از جهان‌های موازی به کمک او می‌آیند، مردم را نجات می‌دهد. انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse توانست در سال 2019 جایزه اسکار بهترین انیمیشن سال را به خود اختصاص دهد که نشان می‌دهد این انیمیشن تا چه اندازه جذاب است.

فیلمنامه این انیمیشن توسط فیل لرد، کریستوفر میلر و دیو کالاهام به رشته تحریر درآمده و به دلیل جذابیتی که در جای جای داستان این انیمیشن گنجانده شده، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کارگردانی این فیلم هم بر عهده خواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز و جاستین کی تامپسون قرار داشته است. منتقدان درباره کارگردانی قسمت قبلی این انیمیشن هم نظرات مثبتی داشته‌اند. مجموعه‌ای که بر روی قسمت قبلی این انیمیشن کار کرده‌اند به قدری خروجی خوبی داشتند که اثر تولیدیشان توانست بزرگترین جایزه فیلمسازی جهان یعنی اسکار را دریافت کند.

 

انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse قرار است در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوانی که بر سر تاریخ اکرانش وجود داشت، در تاریخ 2 ژوئن 2023 به نمایش در بیاید. قسمت سوم هم که Spider-Man: Beyond  the Spider-Verse نام دارد قرار است در ماه مارس 2024 اکران شود.

 

نظرات منتقدان درباره انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

منتقدان نظرات مختلفی درباره این فیلم داشته‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویلیام بیبیانی از The Wrap با امتیاز 92 از 100

این انیمیشن یک اثر فوق‌العاده هیجان انگیز است و در تمام لحظه‌ها شاهد صحنه‌های احساسی و خنده‌دار هستیم. تماشای این فیلم واقعا لذت بخش است. به جرات می‌توانم بگویم این اثر تا به امروز بهترین انیمیشنی است که درباره شخصیت اسپایدرمن ساخته شده است.

تای بر از Boston Globe با امتیاز 100 از 100

 این اثر یکی از شگفت‌انگیزترین و خلاقانه‌ترین آثاری است که امسال بر روی پرده می‌رود. شاید یکی از بهترین‌ها باشد.

پیتر تراورس از rolling Stone با امتیاز 90 از 100

این انیمیشن نه تنها جذاب‌ترین و حماسی‌ترین اثری است که درباره اسپایدرمن ساخته شده است بلکه یکی از بهترین آثاری است که امسال اکران می‌شود.

سورن اندرسون از سیاتل تایمز با امتیاز 88 از 100

 این انیمیشن یک سرگرمی کامل است. سرگرمی که از ابتدا تا انتها مکث و توقف ندارد.

کریستی لمیر از راجر ابرت با امتیاز 88 از 100

 این اثر شاید یک شاهکار باشد. این نوع کارگردانی، هیجان تازه‌ای به آثار کامیک داده‌ است. بازی آنها با بافت و شکل این اثر بسیار بسیار شاداب و مبتکرانه است.

مت میتوم از توتال فیلم با امتیاز 100 از 100

این فیلم یک اقتباس جدید و هیجان انگیز است. اقتباسی که شاید تا به امروز نیاز آن را حس نکرده بودید. انیمیشنی که دارای روح است و پر از صحنه‌های طنز و خنده‌دار. این فیلم جلوه‌های ویژه فوق‌العاده‌ای دارد.

 

دانلود انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

کاربران محترم پس از اینکه این انیمیشن جذاب به نمایش درآمد، می‌توانند برای مشاهده آنلاین یا دانلود این اثر، به پلتفرم گپ فیلم مراجعه کنند. گپ فیلم به محض اینکه این فیلم منتشر شود، آن را  در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترجمه کرده و در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

گپ فیلم یک سرویس مشاهده آنلاین فیلم و سریال خارجی است که امروز، میلیون‌ها کاربر دارد. پلتفرم گپ فیلم در همه دستگاه‌های هوشمند موجود در بازار امکان نصب دارد. این پلتفرم همچنین یک اپلیکیشن اندروید تی وی هم دارد که بر روی تلویزیون‌های هوشمند نصب می‌شود. در همین راستا گپ فیلم طی قراردادی که با شهاب تی وی به امضا رساند، از این پس بر روی تمام تلویزیون‌های هوشمند شهاب در دسترس است.

کاربرانی که به مشاهده انیمیشن‌های کمیک علاقمند هستند، کافی است اشتراک گپ فیلم را خریداری کنند یا اگر این امکان را ندارند، می‌توانند با استفاده از اینترنت تمام بهای اپراتورهای داخلی این انیمیشن‌ها را به صورت رایگان تماشا کنند.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳