نقد و بررسی انیمیشن Entergalactic

نقد و بررسی انیمیشن Entergalactic

اگر شما هم از علاقمندان به دیدن انیمیشن‌های جذاب هستید، در این مطلب قصد داریم یکی از جدیدترین انیمیشن‌‌های نتفلیکس را که در ماه سپتامبر 2022 منتشر شده برای شما معرفی کنیم. Entergalactic یا درون کهکشانی نام این انیمیشن جذاب است که توسط سینمای دو کشور انگلستان و آمریکا ساخته شده است. در ادامه این نقد و بررسی قصد داریم درباره سازنده این انیمیشن، نویسنده، کارگردان و صدا پیشه‌های آن بیشتر صحبت کنیم. با گپ فیلم همراه باشید.

این انیمیشن یک اثر هنری متفاوت است که به طور خاص برای مخاطب بزرگسال ساخته شده و هدفش معرفی یک آلبوم موسیقی است. این انیمیشن در قالب یک سریال جذاب و در ادای احترام به کارتون‌های دو بعدی، با همان سبک ساخته شده است. انیمیشن درون کهکشانی در واقع معرفی آلبوم موسیقی خالقش اسکات مسکادی (Kid Cudi) است. به عبارت دیگر او به جای اینکه آهنگ‌های خود را از طریق ویدیوهای مرتبط با هم نمایش دهد، آلبوم خود را از طریق یک داستان انیمیشنی ارائه داده اشت.

بسیاری از منتقدان معتقدند که Entergalactic، در واقع سفری انیمیشنی برای بزرگسالان است که در خلال داستان به زندگی مدرن و عاشقانه سیاهان وارد شده و به روایت اتفاقات مختلفی می‌پردازد. به عقیده آنها، این انیمیشن یک داستان واقع گرایانه را جلو می‌برد که بیینده نه تنها روایت دنیای امروزی را می‌بیند بلکه همزمان حس داستان‌های کلاسیک را نیز تجربه می‌کند. تلفیق این دو یکی از مهم‌ترین نقاط قوت انیمیشن درون کهکشانی است که آن را نسبت به دیگر رقبای خود متمایز می‌کند.

داستان انیمیشن Entergalactic

انیمیشن درون کهکشانی روایت‌گر داستان زندگی یک هنرمند جوان، مغرور و زیاده خواه به نام جباری است که احتمال موفقیت و دستیابی به جایگاه‌های بالاتر برای او احساس می‌شود. او پس از مدت‌ها انتظار کشیدن محل زندگی خود را تغییر می‌دهد و به آپارتمان رویایی مد نظرش در محله منهتن شهر نیویورک نقل مکان می‌کند. زن جوانی به میدو در همسایگی او زندگی می‌کند که بسیار جذاب است و اخلاق‌های خاصی دارد. او مشغول شغل عکاسی است و زندگی خوبی دارد. پس از مدتی، جباری به میدو احساس علاقه می‌کند و تلاشش را برای موفقیت در زندگی شخصی و برای میدو که به او علاقمند است، دو چندان می‌کند.

عوامل سازنده انیمیشن Entergalactic

از داستان جالب این انیمیشن که بگذریم اولین فردی که باید معرفی کنیم Kid Cudi است. اسکات رامون سورگو مسکادی که با نام هنری کید کادی شناخته می‌شود یک هنرمند، رپر، ترانه‌ سرا، تهیه‌ کننده و بازیگر آمریکایی است که به واسطه استعداد بالایی که در موسیقی دارد در سراسر جهان شناخته شده است. اشعار او عموما درون‌مایه‌ای شخصی دارند و داستان زندگی او را از کودکی تاکنون روایت می‌کنند. او می‌گوید که با نوشتن شعر،یک نوع تراپی انجام می‌دهد و خودش را بدینوسیله آرام می‌کند. مسکادی در سال 2008 با اثر A Kid Named Cudi پا به عرصه هنر گذاشت و توجه‌ بسیاری از بزرگان را به سوی خود جلب کرد. موفقیت این اثر به حدی بود که کانیه وست، رپر معروف آمریکایی با او قرارداد کاری به امضا رساند.

او سپس چندین نقش کوتاه در فیلم‌های مختلف بازی کرد و با آثاری مانند Bill & Ted Face The Music و We Are Who We Are به شهرت بیشتری دست پیدا کرد. جدیدترین اثر او انیمیشن درون کهکشانی است که او علاوه بر اینکه به عنوان سازنده در آن حضور داشته، صداپیشگی و موسیقی آن را نیز بر عهده داشته است. کید کادی در یک مصاحبه عنوان کرده که این اثر را با الهام از زندگی خودش ساخته است.

داستان انیمیشن  Entergalactic توسط ایان ادلمن و موریس ویلیامز بر اساس داستان اصلی که کید کادی نوشته به رشته تحریر درآمده و کارگردانی آن هم بر عهده فلچر مولز بوده است. همانطور که پیش‌تر هم اشاره‌ای داشتیم، موسیقی متن این انیمیشن توسط کید کادی و در همکاری با دات دا جینیس و پلین پت ساخته شده است.

صداپیشه‌های انیمیشن درون کهکشانی

صداپیشه‌های بزرگی با این انیمیشن همکاری کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به جسیکا ویلیماز در نقش میدو، تایرن گریفین جونیور در نقش کای، تیموتی شالامی در نقش جیمی، کید کادی در نقش جباری، لارا هریر در نقش کارمن، ونسا هاجنز در نقش کارینا، کریستوفر ابوت در نقش رید، دانیل بالبوئا در نقش نایدا، جیدن اسمیت در نقش جوردن و کیث دیوید هم در نقش راجر اشاره کرد.

نظر منتقدان درباره انیمیشن درون کهکشانی

 انیمیشن درون کهکشانی در تاریخ 30 سپتامبر 2022 در نتفلیکس منتشر شد و پس از انتشار مورد توجه بسیاری از بینندگان و منتقدان قرار گرفت. نمرات دریافتی این فیلم نمرات قابل قبول و خوبی هستند و همین موضوع نشان از موفقیت سازندگان این انیمیشن است. نمره داده شده به این انیمیشن در وب سایت Imdb 7.5 از 10، نمره داده شده به آن در وب سایت Rotten Tomatoes 95 از 100 و امتیاز داده شده آن در وب سایت متاکریتیک 77 از 100 است.

در ادامه این مطلب همچنان با ما همراه باشید تا نظر برخی از منتقدان بزرگ سینمای جهان را درباره این انیمیشن مرور کنیم:

چیس هاچینسون از Collider با امتیاز 91 از 100:

فرقی ندارد که شما این انیمیشن را یک فیلم ویژه تلویزیونی در نظر بگیرید یا یک فیلم بلند. هر طور که به درون کهکشانی نگاه کنیم، این انیمیشن یک اثر متحرک برجسته است که زیبایی را در زندگی بزرگسالی به شما نمایش می‌دهد.

کریستینا اسکوبار از Roger Ebert با امتیاز 88 از 100:

انیمیشن Entergalactic یک اثر هنری، زیبا و هوشمند است که خاطره‌های فراوانی را برای ما زنده می‌کند. به نظر من این انیمیشن اثری است که قطعا برای دهه‌های آینده خاطره‌ساز خواهد بود. پیشنهاد می‌کنم به این انیمیشن فقط به عنوان یک اثر تلویزیونی نگاه نکنید.

رابرت لوید از Los Angeles Times با امتیاز 70 از 100:

از نظر من انیمیشن دقیقا مانند یک فیلم سینمایی است. این انیمیشن یک اثر رمانتیک کمدی درخور ستایش و البته شیرین است. درون کهکشانی از یک سبک قدیمی بهره می‌برد اما به دلیل اینکه انیمیشنی و موزیکال است، گویا یک اثر تازه است. برخی اوقات کاراکترها مصنوعی می‌شوند اما در مجموع اگر به این انیمیشن بنگریم، از لحاظ بصری بسیار جذاب است و زوایای دوربین‌های هوشمند و کادربندی‌ها در آن خودنمایی می‌کنند.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳