نقد و بررسی سریال Monster: The Jeffrey Dahmer Story

نقد و بررسی سریال Monster: The Jeffrey Dahmer Story

سریال Monster: The Jeffrey Dahmer Story یک سریال بیوگرافی، جنایی، درام و هیجان‌انگیز است. این سریال براساس زندگی واقعی یک قاتل سریالی به نام جفری دامر ساخته شده و نقش اصلی آن را ایوان پیترز ایفا کرده است.

سریال هیولا یا Monster را می‌توان از این منظر سریال خوش ساختی دانست که در بازسازی فضاها، زمان‌ها و اشخاص، بسیار دقیق عمل کرده است. مقایسه تصاویر مکان‌هایی مثل آپارتمان 213 که محل زندگی دامر بود، چهره‌های مقتولین و خانواده آن‌ها به خصوص عکس‌العمل‌هایشان در دادگاه محاکمه دامر، نشان می‌دهد که این پروژه، تمام تلاش و توان خود را برای ارائه نسخه‌ای با بیشترین شباهت به اصل داستان به کار گرفته است.

البته پس از پخش این سریال، گلایه‌هایی از سمت خانواده‌های قربانیان در فضای مجازی پخش شد چرا که صدای خانواده قربانیان از سمت نتفلیکس برای بیان روایت آن‌ها شنیده نشد.

نقطه قوت این داستان انتخاب بازیگران آن به ویژه ایوان پترز برای ایفای نقش جفری است که بدون گریم بیشترین شباهت را به دامر، قاتل اصلی و واقعی در داستان دارد و به خوبی از عهده نقش روانپریش و غرق در افکار مالیخولیایی دامر بر‌آمده است.

در مجموع می‌توان مینی سریال هیولا را سریال موفقی در ارائه آنچه باید و می‌خواهد به تصویر بکشد، در نظر گرفت. سریالی که به خوبی بی کفایتی پلیس آمریکا را نشانه می‌گیرد و بر غفلت آنان که بر افزایش تعداد مقتولین اثر غیرقابل انکاری داشتند، تاکید می‌کند. در واقع نکته غم‌انگیزی که در این ماجرا وجود دارد، این است که یک سیستم امنیتی چقدر می‌تواند فاسد و پر‌مشکل باشد. دامر که پسری تمیز با ظاهری موجه بود، بارها و بارها توسط نیروهای پلیس و قاضی، جواز آزادی دریافت می‌کرد. او که جنایات و جرائم واضحی داشت مدام با رفتار ملایم مسئولین پرونده مواجه می‌شد.

پرونده وحشتناک جفری که شامل 16 فقره قتل بود، چه در زمان خودش و چه تا به امروز به قدری مورد توجه افراد مختلف قرار گرفت که بارها و بارها آثار مختلفی بر اساس آن ساخته شد؛ اما هیچ کدام از آن ها مثل این سریال نتفلیکس مورد توجه مخاطبان تلویزیونی، منتقدان و دیگر افراد قرار نگرفت.

 

خلاصه سریال Monster: The Jeffrey Dahmer Story

Monster زندگی جفری دامر از سال‌های اولیه زندگی تا زمان دستگیری و در نهایت محکومیت او برای قتل 16 نفر را روایت می‌کند و قتل‌های او که در دهه 1990 انجام شده را به تصویر می‌کشد. او که فردی پیچیده و عمیقا آشفته است، تمایل به انجام خشونت‌های سادیسمی دارد. این سریال تصویر بسیار دلخراشی از قربانیان و همچنین جزئیات وحشتناک قتل و از بین بردن اجساد آنان را ترسیم می‌کند که این جزئیات شامل تکه تکه کردن آن‌ها، حل کردن آن‌ها در اسید و حتی خوردن مقداری از گوشت آن‌هاست.

 

آشنایی بیشتر با سریال

کارگردانی این سریال مشترکا توسط جنیفر لینچ، پاریس بارکلی، کلمنت ویرگو و گرگ اراکی انجام شده و فصل اول آن در سال 2022 میلادی توسط کمپانی Ryan Murphy Productions تولید و منتشر شده است. فیلمنامه این سریال را ایان برنان، رایان مورفی، دیوید مک میلان، جانت ماک و ریلی اسمیت به صورت مشترک به رشته تحریر درآورده و هنرمندانی چون ایوان پیترز(Evan Peters)، میکائیل لرنید(Michael Leared)، ختفت فاگناسی و کارن مالینا وایت (Karen Malina White)در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. نیک کیو و وارن الیس نیز موسیقی جذاب این سریال را ساخته‌اند.

رکورد جدید سریال Monster: The Jeffrey Dahmer Story

این سریال اولین بار در 10 قسمت در تاریخ 21 سپتامبر سال 2022 میلادی توسط سرویس استریم نتفلیکس در سطح جهانی عرضه شد و در هفته اول پخش آن به رتبه اول این پلتفرم رسید. طرفداران نتفلیکس که به شکل افراطی در حال تماشای سریال مضطرب کننده هیولا با بازی «ایوان پیترز»هستند، رکورد جدیدی را برای این سریال به ثبت رسانده‌اند.

درهفته دوم، این سرویس اعلام کرد که سریال دامر عنوان نهمین مجموعه پربیننده انگلیسی زبان تاریخ را به دست آورده چرا که 56 میلیون نفر تمام قسمت‌های آن را مشاهده کرده‌اند.

این سریال برای چند هفته متوالی همچنان در لیست پر بیننده ترین سریال‌های نتفلیکس قرار دارد و تا به حال جمعا حدود 701 میلیون ساعت مشاهده شده است.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳