نقد و بررسی فیلم 2022 Hellraiser

نقد و بررسی فیلم 2022 Hellraiser

فیلم سینمایی Hellraiser یا برپا خیزان جهنم، روایت‌گر داستان زنی جوان به نام رایلی است که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کند. مت (برادر رایلی) که از همراهی تروور (دوست نامتعارف رایلی) با خواهرش عصبانی است، با رایلی درگیر شده و بلافاصله بعد از درگیری‌اش، ناپدید می‌شود. رایلی بعد از گم‌شدن برادرش با یک جعبه عجیب و مرموز که مسئول ناپدیدشدن مت است، روبه رو می‌شود. غافل از اینکه هدف این جعبه احضار گروهی از موجودات عجیب و ماورایی به نام سنوبیت‌ها از بعدی دیگر است.

این فیلم یک اثر معمایی است که در ژانر هیجان‌انگیز، ترسناک و راز آلود تهیه شده و کارگردانی آن بر عهده دیوید برونکر بوده است. Hellraiser برداشتی تازه از یک فیلم کلاسیک به همین نام است که بر اساس رمان ترسناک The Hellbound Heart (قلب جهنمی)، نوشته کلایو بارکر ساخته شده است.

برنامه‌ریزی برای ساخت قسمت جدی این داستان، در اکتبر 2007 انجام شد اما ساخت آن به دلایل مختلف به تعویق افتاد. در نهایت در سال 2021 تصمیم نهایی برای ساخت این فیلم گرفته شد و فیلمبرداری آن هم در سپتامبر و اکتبر 2021 انجام شد. این فیلم به عقیده بسیاری نسبت به اثر قبلی بسیار با کیفیت‌تر است و نقد‌های مثبتی هم از اهل فن دریافت کرده است.

جیمی کلیتون در این فیلم در نقش Pinhead یا همان سرسوزنی ایفای نقش کرده که کاراکتر شرور اصلی مجموعه و رهبر موجوداتی اهریمنی به نام معتکف‌ها(Cenobites)  است. از جمله بازیگران دیگری هم که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند می‌توان به اودسا آزیون در نقش رایلی مک‌کندری، جیمی کلیتون در نقش کشیش (رهبر سنوبیت‌ها)، آدام فیسون در نقش کالین، درو استارکی در نقش تروور، برندون فلین در نقش مت مک کندری اشاره کرد.

کارگردانی فیلم Hellraiser بر عهده دیوید بروکنر بوده و تهیه‌کنندگی آن را نیز دیوید اس گویر، کلایو بارکر، مارک توبروف و کریس استون انجام داده‌اند.

این اثر برای اولین بار در تاریخ 4 اکتبر سال 2022 میلادی در جشنواره بین المللی فیلم Santa Monica در کشور آمریکا اکران شد و سپس در 7 اکتبر به صورت انحصاری توسط سرویس استریم هولو در آمریکا، انگلستان، برزیل، فرانسه، استرالیا و سایر کشور ها به صورت همزمان به نمایش درآمد.

نظر منتقدان درباره فیلم 2022 Hellraiser:

این فیلم پس از انتشار نقد‌های فراوانی از صاحبنظران این حوزه دریافت کرده که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم:

دیو وایت از The Wrap امتیاز 85 از 100 را برای این فیلم در نظر گرفته است و درباره آن می‌نویسد:

به لطف کارگردانی دیوید برونکر اطلاعات بیشتری نسبت به قبل از این مجموعه ارائه می‌دند، اما هیچ یک از آنها به قدر کافی توضیح داده نمی‌شوند و اسرار همچنان مبهم و راز آلود هستند.

مت دوناتو از IGN امتیاز 80 از 100 را برای این اثر در نظر گرفته و درباره آن می‌نویسد:

فیلم «برپاخیزان جهنم» یک اثر تازه و نیروبخش است که با نقش آفرینی جذاب جیمی کلیتون(Jamie Clayton) در نقش پین‌هد همراه شده که توانسته درون مایه‌ای تازه را به این کاراکتر و داستان بدهد.

فرانک شک از The Hollywood Reporter امتیاز 70 از 100 را برای این فیلم در نظر گرفته است:

طرفداران فرنچایز «برپاخیزان جهنم» باید بدانند که این فیلم هیچ کم و کاستی‌ای در خون و خونریزی ندارد و مطمئنا تصاویر خونین و خشونت‌آمیز آن، بیننده‌های تشنه به خون را راضی خواهد کرد.

منتقد الکساندر هریسون از Screen Rant امتیاز 60 از 100 را برای این اثر در نظر گرفته است:

گرچه گاهی اوقات فیلم «برپاخیزان جهنم» رویکردی کلیشه‌ای دارد، اما برخلاف آنچه در ابتدا مشاهده می‌شود، توانسته پایان بسیار خوبی را رقم بزند و تمام این مکانیزم‌ها نیز معنایی عمیق پیدا کرده‌اند.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳