نقد و بررسی Puss in Boots: The Last Wish

نقد و بررسی Puss in Boots: The Last Wish

اگر از طرفداران انیمیشن‌های جذاب و هیجان‌انگیز باشید، احتمالا نام گربه چکمه پوش را شنیده‌اید. انیمیشن گربه چکمه پوش یا Puss In Boots یک انیمیشن جذاب در ژانر کمدی ماجراجویی است که قسمت اول آن توسط استودیو DreamWorks ساخته شده و کارگردانی آن بر عهده کریس میلر قرار داشته است. این اثر پر طرفدار در سال 2011 اکران شد و به عقیده بسیاری یک انقلاب در زمینه انیمیشن‌سازی بود. شخصیت گربه چکمه‌پوش اولین بار در سال 2004 در انیمیشن شرک 2 به مخاطبین معرفی شد و محبوبیتش به حدی بالا رفت که سازندگان تصمیم گرفتند تا یک انیمیشن جداگانه درباره این شخصیت بسازند. قسمت اول این انیمیشن در دوره زمانی پیش از شرک اتفاق می‌افتد و به تازگی تیزرهایی از قسمت دوم این انیمیشن هم منتشر شده است. در ادامه این مطلب با گپ فیلم همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره قسمت دوم این انیمیشن برای شما بازگو کنیم.

داستان اصلی گربه چکمه پوش

ماجرای گربه چکمه پوش از زمانی آغاز می‌شود که بچه گربه‌ای که سر راه قرار داده شده توسط یک مرکز نگهداری در شهر سنت ریکاردو پیدا و بزرگ می‌شود. این بچه گربه در مرکز مورد نظر با یک تخم مرغ به نام هامپتی الکساندر دامپتی آشنا می‌شود و این دو با هم یک پیمان برادری می‌بندند. از همان سنین پایین این دو به دنبال لوبیای سحرآمیز می‌روند و برای اینکه آن را به دست بیاورند دست به سرقت‌های کوچک می‌زنند. این دو بارها توسط پلیس دستگیر می‌شوند و به دلیل اینکه سن پایینی دارند دوباره آزاد می‌شوند. در یک حادثه، این گربه، جان مادر فرمانده را نجات می‌دهد و زندگی‌اش به عنوان یک قهرمان عوض می‌شود.

ورود گربه چکمه‌پوش به داستان شرک

در سال 2004 میلادی، این گربه چکمه پوش به داستان شرک 2 وارد می‌شود. ماموریتی به او داده می‌شود که در جنگ بر سر راه شرک قرار بگیرد و شرک را بکشد. اما او در این زمینه موفق نمی‌شود و در نهایت تسلیم شرک می‌شود. در این نقطه او به شرک التماس می‌کند که او را نکشد و شرک هم به او رحم می‌کند. بدین ترتیب او به یکی از یاران شرک تبدیل می‌شود و او را همراهی می‌کند.

هرآنچه در مورد Puss in Boots: The Last Wish می‌دانیم

چنانچه پیش‌تر هم ذکر کردیم، قسمت اول Puss in Boots موفقیت‌های چشمگیری بدست آورد و در میان مخاطبین به محبوبیت بالایی رسید. به همین دلیل سازندگان این انیمیشن تصمیم گرفتند تا قسمت دوم آن را هم بسازند. حال پس از اینکه قسمت The Last Wish از این انیمیشن ساخته شده و آماده اکران است، برای نخستین بار، 30 دقیقه آغازین آن در جشنواره فیلم‌های انیمیشنی انسی به نمایش درآمده است. کارگردانی این انیمه بر عهده جوئل کرافورد بوده است و او درباره Puss in Boots: The Last Wish می‌گوید:

ما در این اثر قصد نداشتیم این گربه پرطرفدار را دوباره به مردم جهان معرفی کنیم. قصد ما این است که درباره کاری که او انجام می‌دهد، صحبت کنیم. ما می‌خواهیم این کاراکتر پرطرفدار و داستان جذابش را به روشی متفاوت به جهانیان نشان دهیم.

انیمیشن Puss in Boots: The Last Wish به گفته سازندگان و کارگردان این فیلم نسبت به قسمت اول بسیار متفاوت خواهد بود و همین موضوع می‌تواند بر جذابیت آن بیفزاید. این قسمت به موضوعاتی مانند مرگ و زندگی خواهد پرداخت. گربه معروف داستان تنها یک جان از 9 جانش باقی مانده و پس از آن زندگی‌اش به پایان می‌رسد. به عبارتی او مشغول دست و پنجه نرم کردن با مرگ است و وارد روایت تاریکی شده است.

کرافورد در ادامه صحبت‌های خود درباره این انیمیشن می‌گوید که آنها از فیلم افسانه‌ای Puss in Boots: The Last Wish که توسط سرجو لئونه ساخته شده الهام گرفته‌اند تا انیمیشنی در ژانر ایتالیایی وسترن خلق کنند. او همچنین اظهار داشته که در مدت زمان وقفه‌ای که بین دو انیمیشن اتفاق افتاده است، پیشرفت تکنولوژی بسیار زیاد بوده و همین موضوع باعث شده که اثر کاملا جدیدی خلق شود که مانند یک تابلوی نقاشی است.

داستان Puss in Boots: The Last Wish

چنانچه پیش‌تر هم اشاره کردیم، در قسمت جدید انیمیشن گربه چکمه پوش می‌بینیم که شخصیت پرطرفدار داستان ما متوجه می‌شود که به دلیل اشتیاق زیادی که به ماجراجویی داشته، 8 جان از 9 جان خود را از دست داده است و در خطر مرگ قرار دارد. به همین دلیل او سفری حماسی و ماجراجویانه‌ای را آغاز می‌کند تا آخرین آرزوی افسانه‌ای خود را کشف کند تا در نهایت بتواند زندگی 9‌گانه‌ خودش را دوباره بدست بیاورد.

صداپیشه‌های Puss in Boots: The Last Wish

طبق سنتی که در سینمای هالییود وجود دارد صداپیشگی در انیمیشن‌های بزرگ توسط بازیگران سرشناس و نامی صورت می‌گیرد. Puss in Boots: The Last Wish هم از این قاعده مستثنی نیست و صداپیشگی شخصیت‌های اصلی این قسمت هم برعهده بزرگانی مثل آنتونیو باندراس در نقش گربه معروف بوده است. از دیگر صداپیشگان این انیمیشن می‌توانیم به سلما هایک، اولویا کولمن، کریس میلر و بسیاری دیگر اشاره کنیم.

مشاهده انیمیشن Puss in Boots: The Last Wish به صورت دوبله شده

اگر شما هم از علاقمندان این شخصیت کارتونی جذاب هستید و قسمت اول گربه چکمه پوش‌ را هم دیده‌اید، پس از انتشار این اثر می‌توانید سری به گپ فیلم بزنید و نسخه دوبله شده آن را مشاهده کنید. برای مشاهده آنلاین Puss in Boots: The Last Wish هم می‌توانید سری به گپ فیلم بزنید. کافی است یا اشتراک گپ فیلم را تهیه کنید یا به آسانی و به صورت رایگان این انیمیشن را مشاهده کنید.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳