نقد و بررسی انیمیشن Minions: The Rise of Gru

نقد و بررسی انیمیشن Minions: The Rise of Gru

انیمیشن‌سازی در سال‌های اخیر در سراسر جهان پیشرفت چشمگیری داشته و ظهور تکنولوژی‌های جدید باعث شده تا انیمیشن‌ها جذاب‌تر شده و طرفداران بیشتری هم در سراسر جهان پیدا کند. یکی از انیمیشن‌های موفق چند سال اخیر که به مرور زمان از همه جهات، حرکتی رو به جلو داشته است، مینیون‌ها هستند. جدیدترین اثر از سری انیمیشن‌های مینیون‌ها، Minions: The Rise of Gru نام دارد که همانند دیگر فیلم‌های این ژانر در دسته پویانمایی، کمدی و ماجراجویانه جای گرفته است. این انیمیشن پر طرفدار محصول سال 2022 سینمای آمریکاست که پس از عرضه توانست نظرات بسیاری از بینندگان را به سمت خود جلب کند. تا انتهای این نقد و بررسی با گپ فیلم همراه باشید تا جزئیات بیشتری را از این اثر جذاب برای شما بازگو کنیم.
انیمیشن  “مینیون‌ها: خیزش گورو  “یک اثر خوش ساخت و دوست داشتنی است که با موسیقی متن عالی، آموزش ورزش کنگ‌فو و شوخی‌هایی که بیننده مدام با آن روبرو می‌شود، تعریف جدیدی از سرگرمی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. طرفداران فرنچایز مینیون‌ها اغلب بچه‌ها هستند که قطعا عاشق تک تک لحظه‌های این انیمیشن خواهند شد. البته فقط کودکان، مخاطب سری انیمیشن‌های Minions علاقمند نیستند و بزرگسالان هم به این فرنچایز علاقه دارند. خیزش گورو از همان زمان شروع، به طرز دیوانه‌واری خنده‌دار است و بسیاری از منتقدان هم اعتقاد دارند که این سری از انیمیشن مینیون‌ها از همه جذاب‌تر شده است.
انیمیشن Minions: The Rise of Gru از نظر بصری بسیار جذاب است و توانسته به خوبی زیبایی شناسی انسان‌های عجیب را با مینیون‌هایی که خیلی هم عجیب هستند، حفظ کند. در این فیلم پس زمینه‌های جذابی هم مانند چینی‌های شهر سانفرانسیسکو و فضای سرسبز کارتونی به انیمیشن اضافه شده است.
مینیون‌ها موجودات تک سلولی و بامزه‌ای هستند که در طول عصرها تکامل پیدا کرده‌اند و مدام به ارباب منفور زمان خودشان خدمت کرده‌اند. مینیون‌ها در طول زمان با مشکلاتی مواجه می‌شوند و هر باز از طریق آزمایشاتی که بر روی آنها انجام می‌شود، یکی از استادان خود را از دست می‌دهند. کمپانی‌های یونیورسال و ایلومینیشن به خوبی می‌توانند هر بار مینیون‌ها را در موقعیت‌های مختلف قرار دهند و به احتمال زیاد هم هر بار از نظر فروش موفق‌تر خواهند بود. این موجودات عجیب و غریب کوچک را هرجا رها کنید بازهم تماشاگران از دیدن آنها لذت خواهند برد و با ذوق و شوق، اتفاقات آنها را دنبال خواهند کرد.
انیمیشن Minions: The Rise of Gru توسط Kyle Balda کارگردانی شده و داستان این قسمت از آن توسط برایان لینچ و متیو فوگل به رشته تحریر درآمده است. بازیگران شاخص بسیاری هم در این فیلم به صداپیشگی پرداخته‌اند که از جمله آنها می‌توان به Steve Carell، Pierre Coffin، Taraji p Henson، Michelle Yeoh، Russel Brand، Julie Anrews و Alan Arkin اشاره کرد. موسیقی متن این انیمیشن هم توسط آهنگساز سرشناس Heitor Pereira ساخته شده که بر جذابیت این انیمیشن بیش از پیش افزوده است.
کارگردان اثر در این انیمیشن با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های گرافیکی و بودجه مناسب، توانسته مخاطبان را با محیطی رنگارنگ سرگرم کند و تجربه‌‌ای جذاب از دیدن یک انیمیشن هیجان‌انگیز را برای مخاطب خود به ارمغان بیاورد.

آشنایی بیشتر با سازنده این انیمیشن

در میان استودیوهای انیمیشن‌سازی قدرتمند در هالیوود، ایلومینیشن یکی از برترین استودیوها است که توانسته در چند سال اخیر هویت مد نظر خود را به خوبی پیدا کند. آنچه در مورد ایلومینیشن علاقه بسیار زیاد به داستان گویی دارد و سرگرم کردن مخاطب‌ها از اولویت‌های اولش است. این استودیو در ساخت انیمیشن‌های مختلفی مثل The Secret Life Of Pets، سه مجموعه Sing و من نفرت‌انگیز، دخیل بوده و با این آثار نه تنها هزاران بار بیننده را به خنده انداخته بلکه میلیاردها دلار هم برای کمپانی Universal Pictures سودآوری داشته است.
در این انیمیشن که ادامه داستان مینیون‌های قبلی است، گورو یک بچه دوازده ساله است که در حومه شهر زندگی می‌کند. او از طرفداران یک گروه شرور است و از مینیون‌ها می‌خواهد به او کمک کنند تا به یک ابرشرور بزرگ در دنیا تبدیل شود.
ایلومینیشن در این اثر، هدف سرگرم کردن مخاطب را به عنوان هدف اصلی خود قرار داده و خنده‌دارترین سکانس‌هایی را که می‌توان تصور کرد در این فیلم خلق کرده است. هوشمندانه‌ترین کار گروه نویسندگی این انیمیشن را می‌توان، دیالوگ نویسی‌های جذاب برای مینیون‌ها دانست. شاید بپرسید چرا؟ چون زبان عجیب آنها به واسطه ترکیبی از چند زبان ساخته شده و همین موضوع باعث شده که صحبت‌های ساده آنها کمدی انیمیشن را بسیار پربارتر از آب در بیاورد. این موجودات به خودی خود، خاص، خنده‌دار و بامزه هستند، حال تصور کنید دیالوگ‌های خنده‌دار از آنها بشنوید؛ قطعا نتیجه کار بسیار کمدی و خنده‌دار از آب در خواهد آمد.
در مورد این انیمیشن، موارد دیگری هم وجود دارد که بر خاص‌تر شدن این اثر افزوده است؛ از جمله این موارد می‌توانیم بع=ه خلاقیت بالا و نوآوری‌های فوق‌العاده سازندگان انیمیشن Minions: The Rise of Gru اشاره کرد. همکاری انیمیشنی یونیورسال و ایلومینیشن دو نقطه قوت اساسی دارد. این دو نقطه قوت ایده‌های تصویری عالی و اجرای فنی بسیار با کیفیت هستند. سکانس‌های انیمیشنی بسیار خاص و جذابی در این سری از مینیون‌ها وجود دارد که این دو نکته مثبت را به خوبی در خود گنجانده است. در مجموع، انیمیشن مینیون‌ها: خیزش گورو یک اثر جذاب، خوش ساخت و درجه یک است که قطعا شما را جذب خود خواهد کرد.


انیمیشن Minions: The Rise of Gru در گپ فیلم

همانطور که می‌دانیم، انیمیشن سازی یکی از تخصصی‌ترین و پر هزینه‌ترین ژانرهای فیلم سازی است که زمان زیادی را هم می‌طلبد. موسیقی و ترانه‌های انیمیشن‌ها هم بسیار خاص هستند و قطعا در پیش‌برد موضوع و احساسات در فیلم تاثیر به‌سزایی دارند. حال تصور کنید که شما بخواهید یکی از انیمیشن‌های روز دنیا را به صورت دوبله نگاه کنید. اگر تیم دوبله نتواند به خوبی کار خود را انجام دهد و احساسات موجود در لحن گوینده اصلی را به بیننده منتقل کند، اثر قطعا جذابیتی برای یک فرد فارسی زبان نخواهد داشت. گپ فیلم سالها با تحقیق و بررسی درباره این موضوع مهم تصمیم گرفت تا انیمیشن‌های روز دنیا مانند انیمیشن Minions: The Rise of Gru را به شیوه‌ای متفاوت دوبله و در دسترس کاربران ایرانی قرار دهد.
گپ فیلم با تشکیل یک تیم دوبله اختصاصی برای انیمیشن‌ها تا به امروز توانسته بدون شک یکی از بهترین‌های این حوزه باشد و علاوه بر اینکه به صورت بسیار حرفه‌ای، انیمیشن‌های روز را دوبله کند بلکه موسیقی آنها را نیز بسازد و تدوین کند. تیم گپ فیلم ترانه‌های موجود در انیمیشن‌ها را فارسی سازی می‌کند تا بینندگان فارسی زبان بتوانند حس ترانه و کلام اصلی را به خوبی درک کنند. اگر علاقمند هستید تا انیمیشنMinions: The Rise of Gru را به صورت دوبله شده دانلود کنید، کافی است به پلتفرم مشاهده آنلاین فیلم و سریال گپ فیلم مراجعه کنید.

 

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳