نقد و بررسی فیلم Bullet Train

نقد و بررسی فیلم Bullet Train

نوبتی هم باشد نوبت به یک فیلم اکشن دیگر با نام قطار سریع‌السیر می‌رسد که توسط دیوید لیچ کارگردانی شده و محصول سال 2022 سینمای هالیوود است. دیوید لیچ بیشتر به خاطر کارگردانی فیلم‌های جان ویک در سینمای جهان شناخته شده است و این بار با ‌Bullet Train به سینماها بازگشته است. شاخص‌ترین بازیگر این فیلم سینمایی، برد پیت است که مثل همیشه با بازی خوب خود به جذابیت فیلم افزوده است. این فیلم داستان جالبی را روایت می‌کند که در آن پنج قاتل که سوار بر یک قطار سریع‌السیر هستند متوجه می‌شوند که ماموریت همه آنها مشترک است. تا انتهای نقد و بررسی فیلم Bullet Train با گپ فیلم همراه باشید تا دقیق‌تر به بررسی این اثر جدید سینمایی بپردازیم و در انتها هم نظر منتقدان بزرگ جهان را درباره این فیلم برای شما بازگو کنیم.

فیلم سینمایی Bullet Train که معادل فارسی آن قطار سریع‌السیر است به عنوان یکی از جدیدترین آثار دلهره‌آور و اکشن هالیوود شناخته می‌شود. همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم توسط دیوید لیچ که خود یک بدلکار حرفه‌ای هم هست کارگردانی شده و در شرکت Colombia Pictures ساخته شده است. در فیلم Bullet Train بازیگران سرشناس بسیاری به ایفای نقش پرداخته‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به برد پیت، جوئی کینگ، آرون تیلور، اندرو کوجی و هیروکی سادانا اشاره کرد.

فیلم سینمایی قطار سریع‌السیر برای اولین بار در تاریخ 18 جولای 2022 و در شهر پاریس بر روی پرده سینماها رفت. تا به امروز منتقدین بسیاری این فیلم را دیده و بررسی کرده‌اند و امتیازات مختلفی برای آن در نظر گرفته‌اند. فیلم‌نامه Bullet Train را نیز زک اولکویچ به رشته تحریر درآورده که بر اساس کتابی با همین نام نگارش شده است. تهیه‌کنندگی این فیلم هم بر عهده بزرگانی چون مک کورمیک، دیوید لیچ و آنتوان فوکوا بوده که سعی داشته‌اند تا یک فیلم سرگرم کننده و خوش ساخت را به بازار عرضه کنند.

چنانچه پیش‌تر هم اشاره کردیم این فیلم توسط منتقدان بسیاری مورد بررسی قرار گرفته که تا به این لحظه اکثر آنها نمره‌های متوسط و رو به بالایی به این اثر دلهره آور و اکشن داده‌اند. اکثر منتقدین، نظر مثبتی درباره این فیلم داشته‌اند و صحنه‌های جذاب و اکشن را در کنار تیم بازیگری قوی، مورد تحسین قرار داده‌اند. اکثریت کارشناسان معتقد بودند که همین دو فاکتور، فیلم را در مسیر درست خود نگه داشته است.

با این حال منتقدان دیگری هم بودند که نقدهای زیادی به انتخاب بازیگران این فیلم داشتند. به طور مثال برخی معتقد بودند که در داستان اصلی کتاب، دو شخصیت که برد پیت و جویی کینگ بازی می‌کردند ژاپنی بودند اما در هنگام انتخاب بازیگران فیلم، به این موضوع توجهی نشده است. از طرف دیگر زمانی که 182 منتقد وب سایت راتن تومیتوز این فیلم سینمایی را تماشا کردند در مجموع به آن امتیاز 53 را از 100 دادند. در ادامه این نقد و بررسی از وب سایت گپ فیلم، خلاصه‌ای از داستان را برای شما بازگو می‌کنیم و سپس نظر افراد شاخصی که این فیلم را دیده‌اند برای شما بازگو می‌کنیم. همچنان با گپ فیلم همراه باشید.

خلاصه داستان Bullet Train

لیدی باگ که همان کفشدوزک نام دارد یک قاتل آموزش دیده اما بسیار بد شانس است که قصد دارد تا زندگی‌اش را کلا رها کند اما سرپرست او که ماریا بیتل است به او اجازه این کار را نمی‌دهد. او به لیدی باگ می‌گوید که یک کیف را که در یک قطار سریع‌السیر قرار دارد پیدا کرده و برای او بیاورد. این قطار سریع‌السیر در مسیر توکیو به مویورکا در حال حرکت است. اما زمانی که لیدی باگ وارد قطار می‌شود، متوجه می‌شود که قاتلان رقیبی در آن قطار هستند که هدفشان به طرز عجیبی با یکدیگر ارتباط دارد.

نظرات منتقدان درباره فیلم قطار سریع‌السیر

بیلگ ایبری از ولچر:امتیاز داده شده 90 از 100

قطار سریع‌السیر اثر جالبی است. انگار فیلم Kill Bill را با فیلم Final Destination ترکیب کرده‌اند. به نظر من این اثر دیوید لیچ به همان اندازه که او گفته باشکوه است. هم دوست دارد مفصل باشد و هم مضحک. این فیلم تمام تمرکزش بر روی تحقق یافتن این موضوع است. شاید از نظر خیلی‌ها قابل قبول نباشد اما قطعا به عقیده بسیاری سرگرم کننده است.

مت دونیتو از آی جی ان: امتیاز داده شده 70 از 100

این فیلم دیوید لیچ یک دیوانگی است. دیوانگی قطار دیوید لیچ به این شکل است که هرگز از ریل خارج نمی‌شود و همزمان به اوج سرعت خود هم نمی‌رسد. این فیلم از نظر من یک ماجراجویی شاد، جذاب و آرام است. دقیقا همان ماجراجویی که همتایان اکشن این فیلم در آن می‌درخشند.

بن تراویس از امپایر: امتیاز داده شده: 60 از 100

اکشن بودن این فیلم از نظر من درجه یک است و برد پیت و آرون تیلور بازی فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشته اند. با وجود اینکه خشونت‌های کارتونی و سبک بیش فعالی این فیلم شاید برای همه جذاب نباشد، اما شما همچنان با دیدن این فیلم علاقمند می‌شوید تا آنها را همراهی کنید و در مقصد نهایی پیاده شوید.

دیوید فیر از رولینگ استون: امتیاز داده شده 50 از 100

از نظر من این برد پیت است که این فیلم را نجات داده است. جذابیت همیشگی و تعهدی که پیت به این فیلم آورده است دقیقا همان چیزی است که Bullet Train را از تبدیل شدن به یک سیرک احمقانه و البته شیک و پیک، متمایز کرده است.

دیوید ارلیچ از ایندی وایر: امتیاز داده شده 50 از 100

ستاره بودن برد پیت تا این اندازه هیچوقت واضح نبوده است. او آنقدر در این فیلم درخشان است که همه چیز در درخشش و روشنایی او گم می‌شود.

دانلود فیلم دوبله فارسی Bullet Train

برای دانلود فیلم قطار سریع‌السیر به صورت دوبله شده می‌توانید به پلتفرم گپ فیلم مراجعه کنید. شاید برای شما عجیب باشد که این فیلم به صورت دوبله شده در گپ فیلم قرار داده شده است چرا که این فیلم هنوز بر روی پرده سینماها قرار دارد اما سیاست گپ فیلم همواره بر این بوده تا فیلم‌های روز دنیا را در سریع‌ترین زمان ممکن، به صورت دوبله شده در اختیار کاربران خود قرار دهد. برای پیدا کردن این فیلم کافی است تا نام Bullet Train را در قست سرچ پلتفرم، جستجو کنید.

 

 

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳