نقد و بررسی فیلم shotgun wedding

نقد و بررسی فیلم shotgun wedding

فیلم‌ و سریال‌هایی که جنیفر لوپز در آنها نقش آفرینی می‌کند، عموما فیلم‌های پر سر و صدایی هستند و به خاطر حضور این بازیگر و خواننده سرشناس، عموما مورد توجه بینندگان هم قرار می‌گیرند. جدیدترین اثری که این هنرمند سرشناس در آن نقش‌آفرینی کرده، فیلم سینمایی Shotgun Wedding است که در روزهای ابتدایی سال 2023 توسط آمازون پرایم ویدیو منتشر شده است. این فیلم اکشن یک اثر کمدی عاشقانه اکشن است که به طور قطع یکی از فیلم‌های عاشقانه مطرح سال 2023 خواهد بود. در ادامه این نقد و بررسی با گپ فیلم همراه باشید تا بیشتر درباره این اثر خوش ساخت صحبت کنیم.

فیم سینمایی عروسی خونین یا Shotgun Wedding یکی از جدیدترین محصولات عاشقانه سینمای هالیوود است که مسئولیت کارگردانی آن بر عهده جیسون مور بوده و فیلم‌نامه آن را مارک همر در همکاری با لیز مری‌وتر به رشته تحریر درآورده است. یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت این فیلم سینمایی حضور جنیفر لوپز پرطرفدار و جاش دوهامل در این اثر است که به تنهایی برای موفقیت یک فیلم کافی هستند. 

فیلم شاتگان ودینگ توسط استودیو فیلم‌سازی آمازون ساخته شده و از طریق سرویس استریم آنلاین آمازون پرایم هم منتشر شده است. حق امتیاز ساخت این فیلم در ابتدا در اختیار کمپانی Lionsgate بود و بنا بود این اثر در تابستان گذشته اکران شود. اما در ماه مارس 2022، آمازون حق توزیع فیلم را از این کمپانی خریداری کرد تا این محصول را به آمازون پرایم بیاورد. این فیلم در نهایت بر اساس تصمیماتی که مسئولین کمپانی آمازون گرفتند، در تاریخ 7 بهمن 1401 منتشر شد. 

داستان فیلم Shotgun Wedding

فیلم سینمایی عروسی خونین، روایت‌گر داستان دارسی و تام است که زمان ازدواجشان نزدیک است. این زوج، برنامه عروسی خود را تنظیم کرده و مهمانان خود را که اغلب خانواده‌شان هستند، دعوت کرده‌اند. اما یک مشکل وجود دارد، آنها هرچه به زمان عروسی نزدیک‌تر می‌شوند، رابطه‌شان سردتر می‌شود. به هر حال کارها پیش‌ می‌رود و روز عروسی فرا می‌رسد. در روز عروسی اما اتفاقات عجیبی روی می‌دهد و مهمانان به گروگان گرفته می‌شوند. در حین این اتفاق تام و دارسی تصمیم می‌گیرند تا خانواده‌هایشان را نجات دهند و برای این کار با هم متحد می‌شوند. زمانی که این دو تلاش می‌کنند تا با همکاری هم به هدفی که می‌خواهند برسند، متوجه تغییر در رابطه‌شان می‌شوند، نگاه تازه‌ای به هم پیدا می‌کنند و سردی که در رابطه‌شان ایجاد شده، کم و کمتر می‌شود.

بازیگران فیلم Shotgun Wedding

سال 2020 بود که صحبت از ساخت این فیلم به میان آمد و از همان زمان صحبت از بازیگران مختلفی بود که قرار بود نقش بازیگر زن این فیلم را بر عهده بگیرند. اما در نهایت در همان سال اعلام شد که جنیفر لوپز، این نقش را بازی خواهد کرد. نقش مقابل او هم به همین شکل بود و در ابتدا قرار بود رایان رینولدز این نقش را بازی کند، در ادامه این نقش به آرمی همر پیشنهاد شد اما در نهایت جاش دوهامل، بازی در این نقش را بر عهده گرفت. از دیگر بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به سونیا براگا، جنیفر کولیج، لنی کراویتز، چیچ مارین، دارسی کاردن، سلنا تان، دسمین بورخس، الکس مالاری جونیور، کالی هرناندز، استوی کولتر، ماریا دل مار فرناندز و هکتور گونز اشاره کرد.

جنیفر لوپز در نقش دارسی در فیلم Shotgun Wedding

جنیفر لین لوپز که به جی لو هم مشهور است متولد سال 1969 در شهر نیویورک است. شهرت او در ابتدا در شغل خوانندگی بود اما او مدتی بعد وارد دنیای سینما شد و توانست عملکرد خوبی در این حرفه داشته باشد. اولین نقش او به عنوان بازیگر در سال 1997 و در فیلم Selena به او داده شد. Jay Lo اولین بازیگر لاتین است که دستمزدی بالای یک میلیون دلار برای بازی در یک فیلم دریافت کرد و پس از آن به یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیگران لاتین تبار هالیوود بدل شد. 

این هنرمند تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری حضور داشته که از جمله آنها می‌توان به Marry Me، فیلم Hustlers و سریال Shades Of Blue اشاره کرد. او به تازگی دوباره با بن افلک ازدواج کرده که این رابطه به شدت زیر نظر رسانه‌های مختلف قرار دارد. 

جاش دوهامل در نقش تام در فیلم Shotgun Wedding

جاشوآ دیوید دوهامل، بازیگر مطرح آمریکایی است که قبلا در شغل مدلینگ مشغول به فعالیت بوده است. او در نوامبر 1972 در شهر داکوتای شمالی به دنیا آمده و اکنون یکی از مشهورترین بازیگران سینمای هالیوود است. او در ابتدا قرار بود بازیگر فوتبال شود، سپس به سمت مدلینگ رفت و در نهایت تبدیل به یک بازیگر توانمند شد. اولین فیلم او All My Children، محصول سال 1999 است.

نظر منتقدان درباره فیلم Shotgun Wedding

این فیلم که انتظار می‌رفت نمرات بالاتری را دریافت کند، پس از انتشار از بینندگان و منتقدان امتیازات متوسطی را دریافت کرد. به طور مثال، این فیلم در راتن تومیتوز امتیاز 46٪ را دریافت کرده و کاربران IMDb هم به این فیلم امتیاز 5.5 را داده‌اند. در ادامه نظرات برخی از منتقدان را درباره این فیلم بررسی خواهیم کرد:

مت زولر از RogerEbert با امتیاز 75 از 100:

در این فیلم دو فرد سر سخت را می‌بینیم که در نهایت تفاوت‌هایشان را کنار می‌گذارند تا با هم همکاری کنند. این فیلم مثل فیلم جان سختی است که به شکل مشاوره زوجین ساخته شده باشد. 

تانیا حسین از Collider با امتیاز 67 از 100:

فیلم سینمایی عروسی خونین، عشق و کمدی را با هم تلفیق می‌کند و صحنه‌های اکشن را به آن می‌افزاید. علیرغم اینکه این فیلم ایراداتی هم دارد، در مجموع اثر قابل قبولی است که مواد لازم برای تبدیل شدن به یک فیلم جذاب را در اختیار دارد. 

الا کمپ از IndieWire با امتیاز 58 از 100:

به نظر من این فیلم، به عنوان یک اثر کمدی دو نفره، عملکرد قابل قبولی ندارد اما در بخش‌هایی از فیلم به خاطر خانم‌هایی که در این فیلم بازی می‌کنند می‌درخشد. شاید بهتر می‌شد اگر فیلم‌نامه در همان سال 2003 باقی می‌ماند. اما در مجموع اگر بخواهم نظر بدهم، دیدن این زنان پیشرو که به سمت غروب آفتاب حرکت می‌کنند، برای اغلب بینندگان لذت بخش است. 

 

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳