نقد و بررسی فیلم Inside

نقد و بررسی فیلم Inside

اگر شما هم از طرفداران فیلم‌های روان‌شناختی هستید، یکی از جدیدترین آثار ژانر درام که در تلفیق با ژانر ترسناک ساخته شود و قرار است در ماه مارس 2023 به روی پرده سینماها برود، فیلم Inside یا درون به کارگردانی واسیلیس کاتسوپیس، مستندساز سرشناس است. نقش اصلی این فیلم متفاوت را ویلیام دفو بازیگر مطرح انگلیسی بازی می‌کند که همه ما بازی‌های به یاد ماندنی او را در فیلم‌های مرد عنکبوتی، قتل در قطار سریع‌السیر شرق، لیگ عدالت زک اسنایدر و آثار شاخص پر شمار دیگر به خاطر داریم. در ادامه این نقد و بررسی با گپ فیلم همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره این فیلم در اختیار شما قرار دهیم.

ویلیام دفو که تقریبا معرف حضور همه است پس از بازی در فیلم Dead For A Dollar دوباره با اثر جدید شرکت فیلم‌سازی Focus Features یعنی" Inside "به صحنه سینماها باز خواهد گشت. دفو در این فیلم نقش یک دزد آثار هنری را بازی کرده که در ادامه بیشتر درباره این نقش صحبت خواهیم کرد. اما یکی از نکات مهمی که درباره کارگردان این فیلم یعنی Vasilis Katsoupis وجود دارد این است که اهالی سینما اغلب او را به عنوان یک مستندساز موفق می‌شناسند و این اولین تجربه ساخت یک فیلم غیر مستند به تنهایی برای اوست. 

ترکیب درام و هیجان انگیز در فیلم "Inside" این فرصت را به تماشاگران می‌دهد تا درگیر داستان پرهیجان و پیچیده‌ای شوند. مسیر نجات نمو از دام پنت‌هاوس نیویورک و تلاش او برای زنده ماندن، شرایط هیجان‌انگیزی را برای بینندگان به ارمغان می‌آورد.

 

داستان فیلم Inside

فیلم سینمایی درون داستان یک دزد آثار هنری به نام نمو را روایت می‌کند که برای یک دزدی جدید برنامه ریزی می‌کند. نمو قصد دارد از یک پنت هاوس مجهز در شهر نیویورک دزدی کند. او باید در 7 دقیقه کار خود را تمام کند تا بتواند از آن خانه خارج شود. اما زمانی که او می‌خواهد دزدی خود را انجام دهد، کارش طبق برنامه پیش نمی‌رود و در آن پنت هاوس که به فناوری‌های روز دنیا مجهز است، گرفتار می‌شود. او هیچ راه آسانی برای نجات ندارد و فقط تلاش می‌کند تا بر ذهن خود تکیه کند. نمو که با تعدادی آثار هنری گرانبها تنها مانده باید از تمام حقه‌ها و نوآوری‌هایی که به ذهنش می‌رسد استفاده کند تا بتواند زنده بماند. 

او در ابتدا تلاش می‌کند تا از آنجا بگریزد اما متوجه می‌شود که این کار اصلا آسان نیست. به همین دلیل در ابتدا کمی نا امید می‌شود و تلاش می‌کند تا با مواد غذایی که در پنت هاوس وجود دارد خود را سیر کند و زنده بماند. در ادامه اما زمانی که او نهایتا نمی‌تواند از خانه خارج شود، به ظاهر دیوانه شده و مجذوب آثار هنری می‌شود که در اطرافش وجود دارند. 

 

عوامل سازنده فیلم Inside

درباره کارگردان این فیلم تا به اینجا بسیار صحبت کردیم و اکنون قصد داریم به دیگر عوامل سازنده فیلم نیز بپردازیم. فیلم درون 2023 توسط یک تیم بزرگ و شناخته شده تهیه شده است. تهیه‌کنندگان اصلی این فیلم، دریس فیلیپو، مارکوس کانتیس و جورج کارناواس هستند و لیستی از نام‌های شناخته شده به عنوان تهیه‌کنندگان اجرایی" درون "فعالیت داشته‌اند. از جمله این افراد می‌توان به جیم استارک، کاتسوپیس، کنستانتینوس کونتوراکیس، ژان کلود ون ریکگهم و استفان کلیهر اشاره کرد. 

 

جورج کارناواس و واسیلیس کاتسوپیس درباره این فیلم و همکاری مشترکی که با ویلیام دفو داشته‌اند، بیانیه زیر را منتشر کرده‌اند:

ساختن این فیلم به همان شکل که دوست داشتیم برای ما مانند یک رویا بود. ما در ساخت این فیلم از امتیاز حضور دفو و همه این فیلم‌سازان بزرگ که از ما حمایت کردند، بهره بردیم و این موارد امتیازهای بزرگی برای ما بودند. شرکت فوکس هم انتخاب درستی برای ساخت این فیلم بوده و ما انقدر هیجان داریم که نمی‌توانیم برای به اشتراک گذاشتن این فیلم با جهان، صبر کنیم.

در ابتدای مطلب اشاره کوتاهی به کارنامه پر افتخار و موفق دفو انداختیم. فیلم Inside یکی از جدیدترین آثاری خواهدبود که به کارنامه این بازیگر بزرگ اضافه می‌شود. او به غیر از این فیلم نیز در پروژه دیگری از شرکت Focus هم همکاری داشته که Asteriod City نام دارد و قرار است در نیمه دوم سال جاری میلادی اکران شود.

این فیلم اولین فیلم واسیلیس کاتسوپیس است که آن را به تنهایی کارگردانی کرده چرا که او در سال‌های گذشته فقط مشغول ساخت مستند بوده اما اخیرا حوزه فیلم‌سازی خود را تغییر داده است. یک سال اخیر برای او به عنوان یک سال بزرگ شناخته می‌شود چرا که او پیش از این نیز در ساخت فیلم "مرد شمالی" با رابرت اگرز و فیلم" کوچه کابوس "با گیرمو دل تورو همکاری داشته است.

 

کیسکا هیگز، رئیس بخش تولید Focus Features درباره فیلم درون می‌گوید:

با فیلم Inside، تعهدی که ما به حمایت از فیلم‌سازان تازه‌کار بین المللی داریم ادامه پیدا می‌کند. این فیلم تجربه‌ای که تقریبا همه ما با آن آشنا هستیم یعنی انزوا را مورد بررسی قرار می‌دهد و آن را به صورت بصری و بسیار خیره کننده موشکافی می‌کند. 

کمپانی فوکس قرار است این فیلم را ایالات متحده آمریکا و کانادا اکران کند و کمپانی بزرگ Universal هم وظیفه اکران این فیلم را در خارج از قاره آمریکای شمالی بر عهده خواهد داشت. طبق برنامه‌ریزی‌هایی که کمپانی‌های منتشر کننده این اثر داشته‌اند،" درون "قرار است در تاریخ 10 مارس 2023 به روی پرده سینماهای جهان برود.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳