نقد و بررسی فیلم The Son

نقد و بررسی فیلم The Son

 

فیلم سینمایی پسر  که به تازگی در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمده، آخرین ساخته فلوریان زلر است که پیش از این به خاطر ساخت فیلم پدر در سال 2020 به شهرت جهانی دست پیدا کرده بود. این فیلم که نقش‌های اصلی آن را هیو جکمن، لورا درن و ونسا کربی بر عهده دارند، در ژانر درام ساخته شده و داستان زندگی یک نوجوان را روایت می‌کند که پدر و مادرش از هم جدا شده‌اند. در ادامه این نقد و بررسی با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره فیلم پسر با شما در میان بگذاریم.

داستان فیلم The Son

داستان فیلم The Son محصول سال 2022 درباره زندگی یک پسر 17 ساله به نام نیکولاس است که با گذشت چند سال پس از جدایی والدینش، احساس می‌کند دیگر مانند سابق نمی‌تواند با مادرش که کیت نام دارد زندگی کند. او به همین دلیل تصمیم می‌گیرد تا پیش پدرش پیتر برود و با پارتنر او بث زندگی کند. بعد از اینکه نیکولاس به خانه پدرش نقل مکان می‌کند، پیتر سعی می‌کند با او وقت بگذراند و همان پدری شود که او همیشه آرزویش را داشته. او که تلاش می‌کند اشتباهات گذشته خودش را جبران کند، زمان حال و نیکولاسی که در حال حاضر زندگی می‌کند را فراموش می‌کند. 

بازیگران فیلم The Son

آوریل سال 2021 بود که تیم سازنده فیلم The Son تصمیم گرفتند تا کارهای پیش تولید آن را انجام دهند و بازیگران را انتخاب کنند. پیشنهاد بازی در نقش پیتر و کیت در همان زمان به هیو جک من و لورا درن داده شد و این دو بازیگر هم بازی در این نقش‌ها را پذیرفتند. در ماه ژوئن هم پیشنهاد نقش بث به ونسا کربی داده شد و او نیز پذیرفت تا تیم اصلی بازیگری این فیلم تکمیل شود. در ادامه اطلاعات بیشتری را درباره بازیگران اصلی این فیلم در اختیار شما قرار می‌دهیم:

هیو جک من در نقش پیتر میلر

هیو جک من که تقریبا همه ما او را می‌شناسیم یک بازیگر اهل استرالیا است که بیشتر به خاطر بازی در مجموعه فیلم‌های X-Men شناخته می‌شود. بسیاری، فیلم‌های X-Men را نقطه عطفی در زندگی جک من می‌دانند چرا که او با بازی در نقش ولورین در این مجموعه فیلم‌ها توانست رکورد طولانی‌ترین ایفای نقش در فیلم‌های اکشن مارول را بدست بیاورد و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. او افتخارات فراوانی را بدست آورده که از جمله آنها می‌توان به دو جایزه تونی، یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه امی اشاره کرد. 

لورا درن در نقش کیت میلر

لورا درن یک بازیگر آمریکایی مشهور است که تا به امروز توانسته افتخارات فراوانی را کسب کند. از جمله جوایزی که او توانسته با خود به خانه ببرد می‌توان به جایزه اسکار، امی، بفتا و چند گلدن گلوب اشاره کرد. درن در سال 1985 با بازی در فیلم‌های Mask شناخته شد و در ادامه هم به واسطه بازی در فیلم‌های دیوید لینچ مثل Wild At Heart و Blue Velvet به شهرت جهانی رسید. او در نهایت در سال 2019 به خاطر بازی در فیلم Marriage Story اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

ونسا کربی در نقش بث

ونسا کربی بازیگر انگلیسی شاخص که تا کنون نامزد دریافت جوایز فراوانی از جمله اسکار، بفتا، گلدن گلوب، امی و جایزه انجمن بازیگران شده در این فیلم نقش بث، پارتنر پیتر را بازی می‌کند. اولین حضور او در سینما با بازی در فیلم کوتاه The Rise آغاز شد و در ادامه فعالیت خود به خاطر بازی در نقش پرنسس مارگارت سریال Game Of Thrones به شهرت جهانی دست پیدا کرد. او همچنین در فیلم‌ Mission Impossible Fallout هم حضور داشته است.

دیگر بازیگران فیلم The Son

به غیر از بازیگران شاخصی که پیش‌تر نام بردیم، بازیگران دیگری هم در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به زن مک گراث، جورج کوبل، هیو کوارشی و آنتونی هاپکینز اشاره کرد. 

نظر منتقدان درباره فیلم The Son

فیلم The Son پس از اکران، نظرات مختلفی را از بینندگان و منتقدان سینما دریافت کرد. اغلب منتقدان بازی بازیگران را تحسین کرده اما انتقاداتی بر کارگردانی و فیلم نامه داشتند. در ادامه برخی از این نظرات را با هم می‌خوانیم:

استیو پوند از The Wrap با امتیاز 82 از 100:

فیلم پدر به نظر من زیرکانه و لطیف عمل کرده است. البته این فیلم مقداری آشفته و نا آرام است که به عقیده من نظر کارگردان بوده و بدون شک با سوژه تلخ و پر مساله فیلم هماهنگ است اما از آن بهره برداری نمی‌کند.

فیل د سملین از Time Out با امتیاز 80 از 100:

فلوریان زلر یک نمایشنامه نویس است که کارگردان شده. او در این فیلم یک جنگ یک نفره را علیه مجاری اشکی مردم جهان به راه انداخته و تصویر کوبنده‌ای از زندگی یک خانواده در شرایط بحرانی را به تصویر می‌کشد. 

جان بلیزدیل از CineVue با امتیاز 80 از 100:

فیلم پسر شاید به اندازه فیلم پدر تمام و کمال یا نوآورانه نباشد اما به نظر من باز هم یک درام تاثیرگذار، هوشمندانه و همدلانه است. 

پیتر بردشاو از The Gaurdian با امتیاز 80 از 100:

فیلم سینمایی پسر به نظر من یک درام به شدت دردناک است. درد و رنجی فزاینده که بدون بیهوشی ادامه پیدا می‌کند. 

وندی آید از Screen Daily با امتیاز 70 از 100:

این فیلم مسلما یک اثر قدرتمند است که داستانگویی سر راستی دارد. بر عکس فیلم اول کارگردان، این فیلم آن ویژگی‌های فریبکارانه و تغییر شکل دهنده فیلم اول را ندارد.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳