نقد و  بررسی فیلم Knock at the Cabin

نقد و بررسی فیلم Knock at the Cabin

اگر شما هم یکی از طرفداران فیلم‌های ترسناک و فراطبیعی هستید به احتمال زیاد نام" ام نایت شامالان "را شنیده‌اید. او در ژانر وحشت و دلهره‌آور، آثار جذاب و بزرگی تولید کرده است و به همین دلیل بسیاری از منتقدان او را در سطح بزرگانی مانند آلفرد هیچکاک و استیون اسپیلبرگ قرار می‌دهند. مژده برای طرفداران این کارگردان، فیلم جدید او با نام" Knock at the cabin "یا "در کلبه را بزن" است. این فیلم یک اثر آخرالزمانی ترسناک است که نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی آن بر عهده M. Night Shyamalan بوده و قرار است در تاریخ 3 فوریه 2023 اکران شود. در ادامه این نقد و بررسی با گپ فیلم همراه باشید تا بیشتر درباره این اثر با هم صحبت کنیم. 

همانطور که گفتیم، فیلم سینمایی در کلبه را بزن یک فیلم ترسناک، هیجان انگیز و رازآلود است که در سال 2022 توسط سه کمپانی بزرگ فیلم‌سازی یعنی Universal Pictures، Film Nation Entertainment و Blinding Edge Pictures تولید شده است. فیلم‌نامه این فیلم بر اساس رمانی به نام" The cabin at the end of the world "از نویسنده مطرح، پل جی ترمبلی به رشته تحریر درآمده که در سال 2018 منتشر شده بود. شامالان به تنهای نوشتن فیلم‌نامه این اثر را بر عهده نداشته و استیو دزموند و مایکل شرمن هم با او همکاری کرده‌اند. 

داستان فیلم Knock at the cabin

فیلم در کلبه را بزن، داستان زندگی یک دختر بچه را روایت می‌کند که به همراه خانواده‌اش برای گذراندن تعطیلات به کلبه‌ای دور افتاده در یک جنگل می‌روند. همه چیز به خوبی پیش می‌رود که ناگهان 4 غریبه مسلح آنها را به گروگان می‌گیرند. گروگان‌ها اما مانند دیگر گروگان‌ گیرهای دیگر به دنبال اخاذی یا موارد این چنینی نیستند. آنها از این خانواده می‌خواهند تا برای جلوگیری از تمام شدن دنیا تصمیم‌های غیرممکن و عجیب بگیرند. خانواده یاد شده که گیج شده و بسیار هم ترسیده‌اند، دسترسی محدودی به دنیای بیرون دارند. آنها تصمیم می‌گیرند تا دیر نشده و همه چیز از دست نرفته، برای نجات جان خود تلاش کنند و در همین راستا تصمیمی سرنوشت ساز بگیرند. در ادامه اتفاقاتی رقم می‌خورد که قطعا علاقمندان به فیلم‌های ژانر وحشت را هیجان زده خواهد کرد. 

 

عوامل سازنده فیلم Knock at the cabin

چنانچه در ابتدای مطلب هم گفتیم شامالان تقریبا همه‌کاره این فیلم است و نوشتن فیلم‌نامه، تهیه کنندگی و کارگردانی را خودش انجام داده است. جالب است بدانید او شهرت خود را به خاطر ساخت فیلم‌های این ژانر به دست آورده و اغلب فیلم‌های خود را در فیلادلفیا پنسیلوانیا می‌سازد. 

اما در کنار او بازیگران برجسته‌ای هم در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند که از جمله آنها می‌توان به دیوید باتیستا در نقش لئونارد، روپرت گرینت در نقش ردموند، بن الدریج در نقش اریک، نیکی اموکا برد در نقش آدرین، جاناتان گروف در نقش اندرو، ابی کوئین در نقش سبرینا، ساتومی هافمن، ویلیام راگزدیل، کریستن کوی در نقش ون، جری لابرو، کلر لوییز فراست، کت مورفی، مک کنا کریگان، دبی لی و اسکات ووگل اشاره کرد.

 

انتشار فیلم Knock at the cabin

فیلم در کلبه را بزن پس از فراز و نشیب‌های فراوانی که در ساخت و انتخاب زمان اکران آن وجود داشت ابتدا قرار بود در تاریخ 17 فوریه 2023 بر روی پرده سینماها برود اما در نهایت تصمیم بر این شد که این فیلم در تاریخ سوم فوریه ابتدا در ایالات متحده آمریکا و سپس در دیگر نقاط جهان بر روی پرده سینماها برود.

 

در مورد کارگردان Knock at the cabin بیشتر بدانیم

ام نایت شامالان پیش از ساخت این فیلم، فیلم Old را ساخته بود که در سال 2021 اکران شد و علاوه بر فورش خوب، توانست نظر بسیاری از منتقدان را به سوی خود جلب کند. بودجه ساخت این اثر 18 میلیون دلار بود که در نهایت توانست فروش 90 میلیون دلاری داشته باشد. 

شامالان هم اکنون به عنوان شوارنر سریال Servant با سرویس استریم آنلاین اپل تی وی پلاس همکاری می‌کند. او به دلیل ساخت آثار قابل تحسین تا به امروز نامزد جوایز بزرگی شده که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به نامزدی دو جایزه اسکار اشاره کرد. او همچنین در سال 2022 سرپرستی هیئت داوران جشنواره فیلم برلین را هم بر عهده داشت. از جمله مهم‌ترین و موفق‌ترین آثار شامالان که مجموعا ببیش از 3 میلیارد دلار در سطح جهان فروش داشته‌اند، می‌توان به آثار زیر اشاره کرد:

فیلم سینمای The Sixth Sense یا حس ششم

فیلم سینمایی Unbreakable یا آسیب پذیر

فیلم سینمایی The Village یا روستا

فیلم سینمایی Split یا شکافته

فیلم سینمایی Old

بیشترین بازدید ها
Gapfilm

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳