نقد و بررسی فیلم Emily

نقد و بررسی فیلم Emily

در یک قرن اخیر، آثار سینمایی فراوانی حول محور زندگی شخصی هنرمندان و آثاری که خلق کرده‌اند، منتشر شده است. اغلب فیلم‌هایی که در ژانر درام ساخته شده‌اند به موفقیت‌ رسیده‌اند چرا که مشاهده جزئیات زندگی افراد مشهور برای مردم جذاب است. یکی از جدیدترین فیلم‌های سینمایی که همین خط داستانی را دنبال می‌کند، Emily است. فیلم سینمایی Emily روایت‌گر داستان زندگی امیلی برونته، نویسنده و شاعر شناخته شده انگلیسی است که در ژانر زندگی نامه، درام و رمانتیک ساخته شده است. شاخص‌ترین و بهتر بگوییم شناخته‌‌شده ترین اثری که امیلی برونته به رشته تحریر درآورده، رمان بلندی‌های بادگیر یا Wuthering Height است که بسیاری از ما اگر آن را نخوانده باشیم، حداقل نام آن به گوشمان خورده است. در ادامه این نقد و بررسی با گپ فیلم همراه باشید تا بیشتر درباره این فیلم و زندگی کوتاه نویسنده آن با شما صحبت کنیم.

 

آشنایی بیشتر با فیلم سینمایی Emily

فیلم سینمایی امیلی از همان زمان آغاز، دو هدف را دنبال می‌کند. هدف اول نمایش زندگی کوتاه این نویسنده نامی است چرا که او تنها 30 سال عمر کرد و خیلی زود از این دنیا رفت. هدف دوم این فیلم هم نمایش چگونگی خلق رمان معروف“ بلندی‌های بادگیر “است. فیلم Emily در کنار اینکه زندگی پر تنش امیلی برونته را روایت می‌کند، از سوی دیگر تلاش او برای معلم شدن (که خواسته پدرش است) و دنبال کردن رویاهایش را به تصویر می‌کشد.

در بخش ابتدایی فیلم، پدر امیلی در تلاش است تا امیلی مانند خواهرش شود اما امیلی بیشتر دنباله‌ روی برادرش است و دلیل نویسنده شدن او هم سرکشی از برادرش است. فیلم در همین بخش، تلاش می‌کند تا رابطه‌ای که بین زندگی شخصی امیلی و رمان بلندی‌های بادگیر است را نمایان کند. اگرچه این رمان دقیقا بر گرفته از زندگی او نیست اما اتفاقات داستان و خطوط اصلی که دنبال می‌کند حاوی نکاتی است که از زندگی شاعرانه امیلی برونته نشات گرفته است. به طور مثال مکان‌هایی را در فیلم می‌بینیم که با مکان‌هایی که در رمان روایت شده، شباهت‌های فراوانی دارند.

بسیاری از منتقدان، هدف از این فیلم را نشان دادن تجربه‌های مختلف زندگی امیلی برونته و چگونگی استفاده از این تجربیات در نگارش رمان بلندی‌های بادگیر می‌دانند. آنها معتقدند که فیلم کاری می‌کند که شما اتفاقات داخل رمان را به خوبی لمس می‌کنید.

به طور کلی اگر شما رمان بلندی‌های بادگیر را خوانده باشید، بی شک از تماشای فیلم امیلی لذت بیشتری خواهید برد چرا که در این فیلم به دفعات به رمان ارجاع داده می‌شود و این حس را خواهید داشت که نسخه جدیدی از کتاب را مشاهده می‌کنید. همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم او زندگی کوتاهی داشته و فیلم تلاش می‌کند تا به بیننده نشان دهد، او زندگی خودش را با مرگ کاترین در رمان، گره زده است.

 

بررسی فنی فیلم سینمای Emily

کارگردانی این فیلم بر عهده فرانسیس اوکانر بوده است. او که یک بازیگر شناخته شده محسوب می‌شود در این فیلم، اولین کارگردانی خودش را تجربه کرده و توانسته علیرغم اشکالاتی که بر این فیلم وارد است، عملکرد قابل قبولی داشته باشد. بر اساس گفته‌های اوکانر، او برای ساخت این فیلم، اهدافی را در نظر داشته که توانسته تقریبا به همه آنها دست پیدا کند.

یکی از منتقدان پس از دیدن فیلم امیلی عنوان کرده که این فیلم یک اثر بی اشکال نیست و می‌توانسته روند سریع‌تری داشته باشد. او همچنین اضافه کرده که شاید امکان کوتاه‌تر بودن فیلم وجود داشته اما در مجموع تجربه کلی فیلم خوب و قابل قبول است و تماشاچی از دیدن آن لذت خواهد برد.

 

نقاط قوت فیلم سینمایی Emily

بدون شک یکی از نقاط قوت این فیلم، داستان جذاب آن پیرامون زندگی نویسنده و نگارش رمان بلندی‌های بادگیر است. اما این اثر نقاط قوت دیگری هم دارد و آن هم تیم قوی بازیگری آن است که توانسته بسیاری از ضعف‌های کارگردانی را به خوبی پوشش دهد. اما مکی که در چند سال اخیر به یک بازیگر محبوب در سینمای جهان تبدیل شده، نقش اصلی فیلم یعنی امیلی برونته را بر عهده داشته و به عقیده بینندگان به خوبی توانسته از عهده این نقش بر بیاید. انتخاب او بسیار هوشمندانه بوده چرا که او قادر است به دو زبان انگلیسی و فرانسه به خوبی صحبت کند. علاوه بر این موضوع او به خوبی توانسته بخش‌های مختلف شخصیت امیلی را به مخاطب نشان دهد. در کنار او بازیگران بزرگ دیگری هم ایفای نقش کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به فیون وایتهد و الیور جکسون کوهن اشاره کرد که نقش‌های برادر و معشوقه امیلی را بازی کرده‌اند. انتخاب این دو بازیگر هم از نظر منتقدان، هوشمندانه بوده چرا که بیننده را به یاد هیت کلیف و ادگار در رمان اصلی می‌اندازد.

 

جمع‌بندی

اگر بخواهیم خیلی کوتاه، این فیلم را به طور کلی جمع‌بندی کنیم، Emily یک اثر جذاب است که به عبارتی یک نامه عاشقانه برای طرفداران رمان“ بلندی‌های بادگیر “است. می‌توان گفت اگر هدف اوکانر نگارش این نامه عاشقانه بوده، به خوبی توانسته از پس از این کار بر بیاید.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳