نقد و بررسی سریال Tulsa king

نقد و بررسی سریال Tulsa king

سیلوستر استالونه که همه او را به خاطر بازی در سری فیلم‌های راکی می‌شناسند، به تازگی با یک سریال جدید به نام پادشاه تولسا یا Tulsa King بازگشته است. این اولین بار پس از فیلم‌های راکی است که استالونه نقش اول یک مجموعه تلویزیونی را ایفا کرده است. سریال پادشاه تولسا محصول سال 2022 است و در ژانر جنایی و درام ساخته شده است. در ادامه این نقد و بررسی با گپ فیلم همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره این سریال با شما در میان بگذاریم.

داستان سریال Tulsa King

سریال پادشاه تولسا به زندگی یک خلافکار به نام دوایت (ژنرال) که نقشش را سیلوستر استالونه بازی می‌کند، می‌پردازد. این خلافکار که به تازگی و پس از 25 سال از زندان آزاد شده، توسط رئیسش به تولسا در ایالت اوکلاهاما فرستاده می‌شود تا ماموریتی را انجام دهد. دوایت ماموریت دارد تا یک عملیات جنایی را به سرانجام برساند.

اما دوایت تصمیم می‌گیرد تا در اوکلاهاما یک گروه بزرگ از جنایتکارها را تشکیل دهد و برای پیدا کردن اعضای این گروه، بین کسانی که غریبه هستند جستجو می‌کند. او می‌خواهد اعضای این گروه را افرادی به غیر از خانواده و دوستانش تشکیل دهند چرا که فکر می‌کند، اگر آنها از نزدیکانش باشند ممکن است از قدرتش سو استفاده کنند.

ژنرال سعی دارد تا گروهی بزرگ تشکیل دهد و در نهایت به قدرتی دست پیدا کند که از هر قدرت دیگری در شهر مخوف‌تر باشد. او در مسیر رسیدن به این قدرت بزرگ، شروع به انجام آزمون و خطا می‌کند. زمانی که دوایت سعی می‌کند تا به قدرت مد نظرش برسد، برخی از افراد و گروه‌های خلافکار شهر نسبت به او حساس می‌شوند و چالش‌های او و داستان‌های سریال از همینجا آغاز می‌شود.

 

عوامل سازنده سریال Tulsa King

فصل کنونی سریال پادشاه تولسا اولین فصل از این سریال جذاب است که در 10 قسمت ساخته شده و به تازگی در ماه نوامبر 2022 توسط سرویس استریم آنلاین پارامونت پلاس به نمایش درآمده است. تمامی سکانس‌های این سریال در ایالت اوکلاهامای ایالات متحده فیلم‌برداری شده و ساخت این سریال هم در دوران همه‌گیری ویروس کرونا توسط تیلور شرایدن انجام شده است.

علاوه بر سیلوستر استالونه که در این سریال نقش دوایت یا ژنرال را بازی کرده، بازیگران شاخص دیگری هم در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند که از جمله آنها می‌توان به وینسنت پیازا در نقش وینس آنتونچی، مکس کاسلا در نقش آرماند ترویسی، مارتین استار در نقش بهدی، گرت هدلند در نقش میچ کلر و آندرئا سوج در نقش استیسی بیل اشاره کرد.

نکات جالبی هم در مورد ساخت این سریال وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. به طور مثال شرایدن برای نوشتن فیلم‌نامه این سریال با 8 نفر از حرفه‌ای‌ترین مافیاهای آمریکا گفتگو کرده و از تجربیات آنها در نوشتن داستان، استفاده کرده است. او پس از اینکه با شرکت تولید کننده سریال به توافق رسید، برای نوشتن ایده اولیه، در حدود یک هفته زمان خواست اما او در این یک هفته، قسمت اول را به اتمام رساند تا بتواند نظر مساعد گروه سازنده را به خود جلب کند.

پس از اینکه نگارش فیلم‌نامه قسمت اول سریال که به صورت آزمایشی نوشته بود به پایان رسید، سازندگان پس از خواندن فیلم‌نامه، با استالونه تماس گرفته و به او پیشنهاد بازی در نقش اول این سریال را دادند. او هم با خواندن بخش کوتاهی از فیلم‌نامه، این پیشنهاد را پذیرفت تا برنامه‌ریزی‌ها برای فیلم‌برداری این سریال آغاز شود.

 

نظر منتقدان درباره سریال Tulsa King

پس از انتشار اولین قسمت از سریال پادشاه تولسا، منتقدان و بییندگان نظرات مثبتی را نسبت به این فیلم ارائه دادند. اغلب منتقدان اعتقاد داشته‌اند که سیلوستر استالونه همچنان مانند سابق جذبه و گیرایی خودش را دارد و در این سریال هم به خوبی از پس نقشش برآمده است. برخی از منتقدان علاوه بر اینکه این نظرات را تایید کرده‌اند اعتقاد دارند که سریال تولسا کینگ آن چیزی نبوده که انتظارش را می‌کشیده‌اند.

در ادامه به برخی از این نظرات می‌پردازیم؛ همچنان با گپ فیلم همراه باشید:

نت ریچارد از Collider با امتیاز 83 از 100:

بدون شک طرفداران قدیمی سیلوستر استالونه و تیلور شرایدن از تماشای این سریال لذت خواهند برد. به نظر من این سریال، مخاطبان خود را به خوبی می‌شناسد و تلاشی هم برای جلب نظر مخالفان ندارد. برخی از موارد سریال ممکن است به نظر برخی بی روح باشند اما شخصیت اصلی آن به اندازه کافی گیراست.

کلینت ورثینگتون از RogerEbert با امتیاز 80 از 100:

سریال پادشاه تولسا کمدی خود را به خوبی می‌شناسد و همین موضوع نیز آن را به یک اثر پر حرارت تبدیل کرده است. این سریال یکی از جالب‌ترین نقش‌آفرینی‌های استالونه است که به نظر من تماشای ادامه آن جالب توجه است.

لیام متیوز از Tv Guide با امتیاز 70 از 100:

این سریال، اثر خوبی است اما تا حد کمال کمی فاصله دارد. شروع سریال امیدوار کننده است و باید منتظر قسمت‌های بعدی باشیم. نقدی که من به جلسات اول این سریال دارم، عدم توسعه شخصیت‌های مکمل است.

بن تراورس از IndieWire با امتیاز 67 از 100:

سریال تولسا کینگ اخیرا منتشر شده و هنوز تازگی خودش را دارد. کمدی سریال به نظر من جذاب است اما من احتمال می‌دهم در ادامه، این روند کاهش پیدا کند و توصیه من به نویسنده‌ها این است که به دنبال منابع تازه برای استمرار بخش کمدی اثر باشند. فعلا این اثر، یک اثر روشن در دنیای تاریک تیلور شرایدن به شمار می‌رود و او بخشی از این روشنایی را مدیون ستاره نقش اول سریال است.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳