نقد و بررسی فیلم سینمایی Babylon

نقد و بررسی فیلم سینمایی Babylon

فیلم کمدی بابیلون که چند ماهی است اطلاعات مختلفی پیرامون آن انتشار می‌یابد، بالاخره قرار است در تاریخ 25 دسامبر 2022 منتشر شود. البته این اکران، محدود خواهد بود تا به این فیلم شانس شرکت در مراسم اسکار را بدهد. اکران عمومی این فیلم در تاریخ 6 ژانویه 2023 انجام خواهد شد که رسما حکایت از یک سال تاخیر در اکران آن دارد. از نکات مهمی که این فیلم را بر سر زبان‌ها انداخته، عوامل سازنده و بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. در ادامه این نقد و بررسی همچنان با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره این فیلم در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با فیلم سینمایی بابیلون

فیلم سینمایی بابیلون یک درام تاریخی است که نویسندگی و کارگردانی آن بر عهده Damien Chazelle معروف بوده و در یک همکاری مشترک توسط دو کمپانی Marc Platt Production و Material Pictures ساخته شده است. از شاخص‌ترین آثار دیمین شزل می‌توان به فیلم Whiplash، فیلم معروف و تحسین شده La La Land و فیلم سینمایی First Man اشاره کرد.

بازیگران شاخصی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند که از جمله آنها می‌توان به برد پیت و توبی مگوایر اشاره کرد. مسئول پخش این درام تاریخی هم کمپانی Paramount Pictures است که از حرفه‌ای‌ترین و قدیمی‌ترین ارگان‌های فعال در سینمای هالیوود است.

داستان فیلم Babylon

چنانچه پیش‌تر هم ذکر کردیم، این فیلم درام، تاریخی است که عصر طلایی را روایت می‌کند. شایعات بسیاری پیرامون حضور برد پیت در این فیلم وجود داشت که در نهایت هم این شایعات به واقعیت تبدیل شدند. برد پیت در اولین واکنشی که پس از اعلام رسانه‌ای حضورش در این فیلم داشت گفت: داستان بابیلون روایت‌گر دوره‌ای است که سینمای جهان در حال گذار از سینمای صامت به سمت سینمای مصوت بود.

پس از اتمام فیلمبرداری و پایان یافتن مراحل ساخت و تدوین بابیلون، این فیلم در یک اکران خصوصی برای تعدادی از تماشاگران و منتقدان به نمایش درآمد که همه این افراد پس از دیدن این فیلم، آن را یک اثر شاهکار معرفی کرده و گفته‌اند بابیلون تصویری جنون‌آمیز از سینمای دهه 1920 به نمایش می‌گذارد.

نکته جالبی که درباره این فیلم وجود دارد حضور شخصیت چارلی چاپلین در این فیلم است. به گفته افراد آگاه، چارلی چاپلین در این فیلم به عنوان یک شخصیت مکمل حضور دارد و شخصیت اصلی داستان نیست.

بازیگران فیلم Babylon

در ابتدا و در مراحل پیش تولید گفته شد که برد پیت به همراه اما استون در این فیلم ایفای نقش خواهند کرد. در سال 2020 برد پیت این خبر را تایید کرد ولی اما استون چندی بعد اعلام کرده که به دلیل مشکل در برنامه‌ریزی این نقش را رها می‌کند. در نهایت مارگو رابی جایگزین اما استون شد.

برد پیت، بازیگر شاخص آمریکایی در این فیلم نقش جان گیلبرت را بازی کرده است. پیت در طول 3 دهه فعالیت خود در فیلم‌های شاخص بسیاری ایفای نقش کرده و توانسته جوایز بسیاری از جمله 2 جایزه اسکار، 1 جایزه بفتا و 2 جایزه گلدن گلوب را بدست بیاورد.

John Gilbert که پیت نقشش را ایفا کرده، یک بازیگر، کارگردان و نویسنده عصر طلایی در هالیوود بود که به خاطر شخصیت“ عاشق بزرگ “در فیلم‌های صامت به شهرت جهانی رسید.

مارگو الیز رابی، تهیه‌کننده و بازیگر استرالیایی در این فیلم نقش Clara Bow را بازی می‌کند. به طور قطع می‌توان او را یکی از مشهورترین بازیگران هالیوود دانست که خیلی‌ها او را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بازیگران سینمای جهان می‌شناسند. او بیشتر به خاطر بازی در فیلم The Wolf Of Wall Street شناخته شد و پس از آن هم نقش‌های جذابی را در فیلم‌هایی مانند Bombshell و Tonya از خود به جای گذاشت. از دیگر نقش‌های به یاد ماندنی او می‌توان به نقش ملکه الیزابت دوم در فیلم Mary Queen Of Scots و نقش شارون تیت در فیلم Once Upon A Time Hollywood اشاره کرد.

کلارا بو که مارگو نقش او را بازی کرده یکی از بازیگران موفق آمریکایی بود که به خاطر بازی در فیلم‌های صامت مشهور شده بود. او جز معدود بازیگرانی بود که توانست موفقیت‌های خود را پس از ورود به سینمای مصوت هم ادامه دهد.

از دیگر بازیگران شاخص و شناخته شده این فیلم باید به توبی مگوایر اشاره کنیم که در این فیلم نقش Charlie Chaplin را بازی کرده است. مگوایر عمده شهرت خود را مدیون بازی در فیلم‌های مرد عنکبوتی بین سال‌های 2002 تا 2007 است. او نقش مرد عنکبوتی را بار دیگر در 2021 تکرار کرد که همین موضوع باعث شد رکورد گینس در زمینه طولانی‌ترین حرفه به عنوان یک شخصیت مارول را به خود اختصاص دهد. از دیگر فیلم‌های شاخص او می‌توانیم به Brothers و The Great Gatsby اشاره کنیم.

سر چارلز اسپنسر چاپلین جونیور ملقب به چارلی چاپلین که نقشش را مگوایر ایفا کرده، یکی از موفق‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین بازیگران و کمدین‌های هالیوود بود که به واسطه بازی‌های به یادماندی‌اش هنوز هم طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد.

از دیگر بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند می‌توان به لی جون در نقش آنا می وونگ، کاترین واترستون، مکس مینگلا، سامارا ویوینگ و روری اسکاول اشاره کرد.

نسخه دوبله شده فیلم Babylon در گپ فیلم

همانطور که در این نقد و بررسی گفتیم، فیلم بابیلون قرار است در اواخر سال 2022 و اوایل 2023 بر روی پرده سینماها برود. گپ فیلم به محض انتشار این فیلم که بسیاری لقب شاهکار را به آن داده‌اند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را به صورت اختصاصی و توسط تیم خود دوبله و در دسترس کاربران خود قرار خواهد داد. بنابراین اگر شما هم علاقمند هستید تا از اولین نفراتی باشید که این فیلم را به صورت دوبله شده می‌بینید، کافی است پس از انتشار جهانی این اثر، سری به گپ فیلم بزنید.

 

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳