نقد و بررسی فیلم The Banshees of Inisherin

نقد و بررسی فیلم The Banshees of Inisherin

فیلم سینمایی The Banshees of Inisherin یا ارواح اینشرین از جمله جدیدترین آثار ساخته شده در سینمای هالیوود است که توسط کمپانی سرچلایت پیکچرز ساخته شده و تهیه‌کنندگی و نویسندگی آن بر عهده کارگردان برنده اسکار، مارتین مک دونا بوده است. مک دونا یکی از فیلم‌سازان شاخص بریتانیایی است که در ساخت کمدی‌های تیره مهارت دارد و در کارنامه‌اش آثاری مثل هفت روانی، سه بیلبورد و نگهبان، به چشم می‌خورد. او در این فیلم به احساسات جریحه‌دار شده مردانه و غرور سمی که ممکن است هر مردی را درگیر کند، پرداخته است. داستان این فیلم کمدی در یک جزیره به نام Insherin در سواحل ایرلند و در سال 1923، زمانی که جنگ داخلی در ایرلند در جریان است، اتفاق می‌افتد. تا انتهای این نقد و بررسی با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این اثر با شما صحبت کنیم.

آشنایی بیشتر با The Banshees of Inisherin

اولین تریلر از این فیلم جذاب به تازگی منتشر شده و طرفداران این فیلم را هیجان‌زده کرده است. در این اثر درام، برندن گلیسیون که جایزه امی را در کارنامه خود دارد به همراه کالین فارل که برنده گلدن گلوب است، نقش‌های اصلی را بر عهده دارند. کارگردانی هم همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم بر عهده مارتین مک دونا بوده و تیم تهیه‌کنندگی فیلم را هم مک دونا، گراهام برودبنت و پیتر چرنین تشکیل داده‌اند.

آنچه درباره بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم جلب توجه می‌کند همکاری دوباره آنها است که برای اولین بار در سال 2008 و در فیلم جنایی Bruges اتفاق افتاده بود و اتفاقا کارگردانی آن فیلم را هم مارتین مک دونا بر عهده داشت.

داستان فیلم ارواح اینشرین

در خلاصه‌‌ای که از داستان این فیلم تاکنون منتشر شده، این فیلم روایت زندگی دو دوست قدیمی است که پادریک و کولم نام دارند. چنانچه در ابتدای این نقد و بررسی هم اشاره کردیم، اتفاقات بین این دو در یک جزیره خیالی در سواحل غربی ایرلند اتفاق می‌افتد. در طول داستان کولم به دوستی خود با پادریک پایان می‌دهد و همین اتفاق باعث می‌شود هر دو در وضعیتی بغرنج قرار بگیرند. پادریک پس از درگیری با وضعیت ایجاد شده تصمیم می‌گیرد تا از خواهرش که شیوون نام دارد و دامینیک که یکی دیگر از ساکنین جزیره است، کمک بگیرد تا رابطه خود را با کولم بهبود ببخشد. او تمام تلاش خود را انجام می‌دهد و به هیچ وجه از خواسته خودش کوتاه نمی‌آید. اما تلاش‌های پادریک فقط باعث می‌شود که اوضاع از پیش هم بدتر شود. در ادامه داستان اوضاع از کنترل خارج می‌شود که عواقب بد و ناگواری را به دنبال دارد.

بازیگران فیلم ارواح اینشرین

در ابتدای مطلب اشاره کردیم که نقش‌های اصلی این فیلم بر عهده برندن گلیسون و کالین فارل است که پیش‌تر بازی‌های به یاد‌ماندنی از خود در فیلم‌های مختلفی از جمله هری پاتر و بتمن ارائه داده‌اند. از دیگر بازیگران شاخصی که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند می‌توان به بری کیوگن که در فیلم جاودانگان بازی کرده است و همینطور کری کندن که بازیگر سریال “ بهتر است با ساول تماس بگیری “ بوده اشاره کنیم. خالی از لطف نیست که به سازنده موسیقی این فیلم هم اشاره کنیم که توسط کارتر برول ساخته شده و به صحنه‌های فیلم حال و هوای جذابی بخشیده است.

موشکافی فیلم The Banshees of Inisherin

در این فیلم هم مانند دیگر آثار مک دونا شاهد درخشش یک پوچی دفن شده هستیم که در تاریکی محض، قابل مشاهده است. بیننده با خنده‌های واقعی بسیاری در این فیلم مواجه می‌شود اما در عین حال متوجه می‌شود که پشت هر کدام از این خنده‌ها یک ناله دردآور است. مک دونا در این فیلم تلاش کرده تا مخاطب خود را مدام تحریک کند. در طول فیلم او بیننده را هر بار با یک مواجهه پر‌رنگ‌تر روبرو می‌کند که بدیع و احساسی است. از لحاظ بسیاری از منتقدان، این نوع مواجهه یک ایجاد ارزش محسوب می‌شود اما منتقدانی هم هستند که این سبک را نمی‌پسندند.

آنها معتقدند که مک دونا برای خنداندن مخاطبان خود دست به تحقیر اقلیت‌ها می‌زند که موضوع جالبی نیست اما  بسیاری هم معتقدند که این روش به نوعی یک بیان ناخودآگاه از واقعیت‌های اجتماعی است که بدون پرده‌پوشی بیان می‌شود. این فیلم قرار است در تاریخ 21 اکتبر 2022 یا 29 مهر 1401 بر روی پرده سینماها خواهد رفت.

دانلود فیلم سینمایی The Banshees of Inisherin

اگر شما هم با خواندن این نقد و بررسی به دانلود این فیلم علاقمند شده‌اید کافی است پس از انتشار این فیلم به وب سایت یا یکی از اپلیکیشن‌های گپ فیلم مراجعه کنید. این فیلم از هم اکنون در لیست ترجمه و دوبله این پلتفرم قرار گرفته و به محض انتشار، دوبله و در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

 

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳