نقد و بررسی سریال The Last of Us

نقد و بررسی سریال The Last of Us

سریال The Last Of Us یا آخرین بازمانده از ما، یکی از جدیدترین آثار در دست تهیه شبکه HBO است که بر پایه داستان مجموعه بازی‌هایی با همین نام ساخته می‌شود. بازی آخرین بازمانده از ما یکی از محصولات شرکت بازی سازی Naughty Dog است که پس از عرضه اولین نسخه آن، بسیار مورد توجه قرار گرفت و توانست به شهرت جهانی دست پیدا کند. شبکه اچ بی او اعلام کرده که قصد دارد طلسم عدم موفقیت اقتباس‌ها از بازی‌های ویدیویی را بشکند و آن را به یک سریال موفق و شاخص تبدیل کند. در ادامه این نقد و بررسی با گپ فیلم همراه باشید تا هرآنچه درباره این سریال می‌دانیم را با شما در میان بگذاریم.

آشنایی کلی با سریال آخرین بازمانده

این سریال که خالقان آن کریگ مازین و نیل دراکمن هستند، در ژانر ترسناک، اکشن و ماجراجویی ساخته شده و قرار است فصل اول آن 10 قسمت داشته باشد.

به دلیل اینکه ساخت این سریال هنوز در کشور کانادا در حال جریان است و زمان مشخصی هم برای پایان فیلم‌برداری آن ارائه نشده، به همین دلیل نمی‌توان به این زودی‌ها انتظار پخش آن را داشته باشیم. طبق گفته مدیر عامل شبکه HBO، این سریال قطعا در سال 2022 میلادی پخش نخواهد شد. بنابراین احتمال می‌رود که این سریال در نیمه اول سال 2023 منتشر شود.

داستان سریال The Last Of Us

سریال The Last Of Us قرار است داستان قسمت اول این بازی را روایت کند اما این احتمال وجود دارد که بخش‌هایی از داستان قسمت دوم بازی هم در این سریال آورده شود.

داستان آخرین بازمانده از ما روایت‌گر داستان قارچی نابودکننده و ویران‌گر به اسم کوردیسپس است که جهان را به نابودی کشانده است. این قارچ باعث مرگ بسیاری از انسان‌ها شده و برخی را هم به موجوداتی بدون مغز و جهش یافته بدل کرده است. در قست اول و دوم بازی، داستان جوئل و الی در سال 2033 میلادی و در ایالات متحده آمریکا روایت می‌شود. این دو شخصیت در ابتدای داستان به هم اعتماد ندارند اما در ادامه زمانی که این دو به دنبال پیدا کردن راهی برای درمان این قارچ هستند، رابطه‌شان تبدیل به یک رابطه صمیمانه می‌شود.

تهیه‌کنندگی این سریال بر عهده Craig Mazin بوده که پیش‌تر در یک مصاحبه اعلام کرده بود:

داستان این سریال همه آنچه در بازی اتفاق می‌افتد نیست. این سریال می‌خواهد علاوه بر روایت داستان بازی، آن را گسترش بدهد تا برای طرفداران The Last Of Us جذابیت بیشتری داشته باشد.

او همچنین اضافه کرد اتفاقات و صحنه‌های معروف بازی در این سریال بسط داده خواهند شد. وی همچنین گفت که او و دیگر دست‌اندرکاران این سریال نمی‌خواهند که رویدادهای اصلی بازی‌ها دستخوش تغییر شوند. نیل دراکمن این مساله را شفاف‌تر توضیح داده و گفته است:

برخی جزئیات کلیدی از نکات خاص موجود در داستان مهم‌تر هستند. به طور مثال اینکه لباس شخصیت‌ها در صحنه‌های مختلف دقیقا همانی باشد که در بازی وجود دارد، طبیعتا به اندازه انتقال پیام و محتوای اصلی داستان اهمیت ندارد. قطعا اینکه ما یک سکانس بازی را دقیقا همانطور که در بازی رخ داده در سریال هم ببینیم جذاب است و ما هم این کار را کرده‌ایم. حتی در بعضی از صحنه‌ها، دیالوگ‌های شخصیت‌ها دقیقا با بازی یکی است اما وقتی فیلمنامه را می‌خوانیم به راحتی متوجه تفاوت‌های داستان سریال با بازی خواهیم شد.

مساله‌ای که وجود دارد این است که شما باید یک بازی ویدیویی را به دنیای تلویزیون بیاورید. واضح است که باید از همه پتانسیل‌ها استفاده کنید تا قصه را کامل‌تر به مخاطب انتقال دهید. در چنین پروژه‌ای هدف ما داستان‌سرایی صحیح در یک مدیوم جدید است و نحوه انتقال ایده‌ها به بیننده برای ما بسیار اهمیت دارد. بنابراین ما باید یک اثر جدید خلق می‌کردیم و از همان ابتدا این موضوع را برای تیم سازنده به عنوان یک چالش در نظر گرفتیم. نتیجه این شد که خروجی کار فوق‌العاده از آب درآمد و همه ما ثانیه شماری می‌کنیم تا بینندگان اثر خلق شده ما را ببینند.

نیل دراکمن در مورد اکشن موجود در بازی هم گفت که سریال بر خلاف بازی،بر روی اکشن تمرکز ندارد. اکشن در بازی‌ها بیشتر مورد توجه است چرا که باعث می‌شود گیمرها داستان را بهتر متوجه شوند. اما در مورد سریال ما این موضوع را نداریم، به همین دلیل است که در سریال، بیشتر وزنه درام سنگینی خواهد کرد. در واقع داستان سریال بیشتر بر روی رابطه جوئل و الی تمرکز دارد.

نویسنده فیلم‌نامه سریال The Last Of Us

همانطور که پیش‌تر هم به نام این دو به عنوان عوامل سازنده فیلم اشاره کردیم، نیل دراکمن و کریگ مازین در یک همکاری، فیلمنامه این سریال را به رشته تحریر درآورده‌اند. کریگ مازین که پیش‌تر یکی از سازندگان سریال دیدنی Chernobyl بوده، به عقیده منتقدان، تجربه خوبی در ساخت فیلم‌های آخرالزمانی دارد و گزینه مناسبی برای این سریال بوده است.

کارگردان سریال آخرین بازمانده از ما

برای ساخت این سریال از یک تیم کارگردانی بهره گرفته شده است که از جمله آنها باید به کانتمیر بالاگوف، علی عباسی، نیل دراکمن و یاسمیلا ژبانیچ اشاره کنیم. ابتدا قرار بود یوهان رنک که کارگردان سریال چرنوبیل بوده قسمت اول این سریال را کارگردانی کند اما او به دلیل اختلافاتی که با تیم سازنده داشت، از کارگردانی کناره‌گیری کرد و در نهایت بالاگوف این مسئولیت را بر عهده گرفت.

بازیگران سریال آخرین بازمانده از ما

 بازیگران بسیاری از زمان شروع پیش تولید این سریال به تیم آن ملحق شده‌اند و تصاویر و تریلرهایی که از این سریال منتشر شده تا حدودی نقش‌های بازیگران را مشخص کرده‌اند.

Pedro Pascal که به تازگی در سریال The Mandalorian ایفای نقش کرده، نقش اصلی این سریال را بر عهده دارد. بسیاری البته شهرت او را مدیون بازی در نقش اوبرین مارتل در سریال Game Of Thrones میدانند. پاسکال در سریال آخرین بازمانده نقش جوئل را بازی می‌کند و با توجه به سابقه خوبی که در ایفای نقش‌ها از او سراغ داریم، احتمال می‌رود او بتواند این نقش را به خوبی ایفا کند.

Bella Ramsey هم دقیقا مانند پاسکال سابقه حضور در جمع بازیگران سریال Game Of Thrones را دارد. این بازیگر انگلیسی تبار، نقش لیانا مورمونت را در این مجموعه جذاب بازی کرده بود و به دلیل نقش‌آفرینی خیره کننده‌ای که داشت توانست به شهرت جهانی برسد. او در سریال The Last Of Us نقش الی را ایفا می‌کند و منابع آگاه اعتقاد دارند او به خوبی از عهده این نقش برآمده است.

از دیگر بازیگران شاخص این فیلم باید به Gabriel Luna اشاره کنیم که نقش آفرینی شخصیت تامی، برادر جوئل را بر عهده دارد. شخصیت تامی در این سریال به بشریت و بازسازی دوباره جامعه ایمان دارد. دقیقا بر خلاف برادر او که ایده‌آل گرا نیست. لونا بیشتر شهرت خود را به خاطر بازی در نقش گوست رایدر در سریال Agents Of Shield ماورل بدست آورده است.

بازیگر بعدی که در این سریال نقش مارلین را ایفا کرده است، Merle Dandridge نام دارد. مارلین در داستان، دوست مادر الی است و رهبری گروه فایرفلایز را هم بر عهده دارد. مارلین در این داستان، الی را به تس و جوئل می‌سپارد تا او را به بیرون از شهر منتقل کنند. این بازیگر پیش از این هم با مجموعه بازی‌های آخرین بازمانده همکاری داشته و صداپیشگی همین شخصیت را انجام داده و به خوبی با این شخصیت آشناست.

شخصیت بعدی فیلم که بار احساسی داستان را بر دوش می‌کشد سارا نام دارد که نقش او را نیکو پارکر بازی کرده است. او دختر جوئل است و پیش از این تنها در مقدمه بازی اول این فرنچایز حضور داشته است. اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که شخصیت سارا در این سریال نقش پررنگی خواهد داشت. نیکو پارکر بیشتر شهرت را خود به واسطه بازی در فیلم Dumbo بدست آورده است.

بازیگری که نقش آفرینی شخصیت بیل را در این سریال بر عهده داشته، نیک آفرمن است. بیل هم از جمله شخصیت‌هایی است که از بازی اول در داستان حضور داشته‌اند. بیل به تنهایی در جکسون زندگی می‌کند و تخصصش در زمینه تله‌ها است. او با جوئل و تس معامله‌ای کرده اما شک و شبهه‌هایش نسبت به آن رفع نشده است. پیش از انتخاب آفرمن قرار بود کان اونیل این نقش را بازی کند اما در نهایت او که بیشتر برای بازی در فیلم‌های کمدی شهرت دارد برای ایفای نقش در این فیلم انتخاب شد.

اما نوبتی هم که باشد نوبت شخصیت تس است که مانند جوئل یک قاچاقچی است. نقش تس را در این سریال Anna Torv ایفا کرده که طرفداران فیلم و سریال، بیشتر او را برای بازی در سریال‌های Mindhunter و Fringe می‌شناسند.

آخرین شخصیتی که قصد داریم برای شما معرفی کنیم رایلی است. او بهترین دوست الی است و انتظار می‌رود او و الی در کنار هم صحنه‌هایی را بازی کنند. نقش رایلی در سریال آخرین بازمانده از ما بر عهده Storm Reid است که پیش از این به خاطر بازی در سریال‌های Euphoria و The Mysteries Of Time شناخته شده است.

بازیگرانی که نام بردیم تاکنون جز تیم بازیگری این سریال اعلام شده‌اند اما شخصیت‌های دیگری هم در داستان The Last Of Us وجود دارند که هنوز بازیگری برای آنها انتخاب نشده است. این شخصیت‌ها عبارتند از: ماریا، سم، دیوید و هنری.

آهنگساز سریال The Last Of Us

سازنده موسیقی متن دو قسمت اول بازی آخرین بازمانده از ما یعنی گوستاوو سانتائولیا که یک موزیسین آرژانتینی است، ساخت موسیقی متن این سریال را هم بر عهده داشته است. انتخاب او به دلیل اینکه قبلا هم با تیم این بازی کار کرده و فضای داستان را به خوبی می‌شناسد، می‌تواند بر جذابیت بیشتر این سریال بیفزاید.

اطلاعات بیشتر درباره سریال آخرین بازمانده از ما

26 سپتامبر سال گذشته میلادی که در تقویم، به نام روز The Last Of Us هم شناخته می‌شود اولین تصویر رسمی از این سریال منتشر شد. در تصویر یاد شده پدرو پاسکال و بلا رمزی پشت به دوربین هستند و لباس‌های جوئل و الی را بر تن دارند.

هالیوود ریپورتر در گزارش رسمی که درباره این سریال منتشر کرده اعلام کرده است که شبکه HBO نگاه بلند مدتی به سریال آخرین بازمانده از ما دارد و قصد ندارد به آن به چشم یک مینی سریال نگاه کند. این شبکه اعلام کرده که فعلا فصل اول این سریال را خواهد ساخت و در صورت موفقیت که از اکنون هم قابل پیش‌بینی است، فصل دوم را هم استارت خواهد زد. البته اچ بی او همچنین گفته است که نمی‌خواهد این سریال را به یک سریال طولانی تبدیل کند. به همین دلیل بسیاری از منتقدان احتمال داده‌اند که این سریال در سه فصل ساخته شده و پس از آن به پایان برسد.

کریگ مازین در مصاحبه‌ای که با شبکه BBC انجام داده گفته است:

زمانی که در حال صحبت با نیل دراکمن بودم او از یک ایده جذاب برای ساخت سریال گفت و من هم با شنیدن این ایده هیجان‌ زده شدم. تغییراتی که قرار است ما در سریال ایجاد کنیم علاوه بر اینکه به گسترش داستان کمک می‌کند، موجب کامل‌تر شدن قصه روایت شده هم می‌گردد. ما در ساخت این سریال پس رفت نکرده‌ایم و تمام تلاشمان را کرده‌ایم تا کیفیت سریال را بالاتر ببریم.

سریال The Last Of Us را از کجا به صورت رایگان دانلود کنیم؟

با خواندن این نقد و بررسی که ما در گپ فیلم پیرامون سریال آخرین بازمانده از ما انجام دادیم، احتمالا شما هم مانند بسیاری دیگر به مشاهده این سریال علاقمند شده‌اید. ما در ابتدای متن، اشاره‌ای کوتاه به زمان انتشار این سریال داشتیم و گفتیم که احتمالا نیمه اول سال 2023 باشد. گپ فیلم به محض انتشار قسمت‌های اول این سریال، در اسرع وقت در یک همکاری با دوبلورهای شاخص و استودیوهای دوبله درجه یک، این اثر را دوبله و در اختیار شما قرار خواهد داد. بنابراین کافی است پس از انتشار این سریال جذاب، سری به گپ فیلم بزنید و از دیدن این سریال لذت ببرید.

برای مشاهده آنلاین یا دانلود این سریال، گپ فیلم 2 راه را پیش روی شما قرار داده است. راه اول خرید اشتراک گپ فیلم و دسترسی به آرشیو این پلفترم است. راه دوم اما نیازی به خرید اشتراک ندارد و کافی است تا شما با استفاده از اینترنت تمام بهای اپراتورهای داخلی وارد گپ فیلم شده و آثار مورد علاقه خود را مشاهده کنید.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳