نقد و بررسی سریال The Peripheral

نقد و بررسی سریال The Peripheral

فیلم‌ها و سریال‌هایی که در ژانر علمی تخیلی ساخته می‌شوند، طرفداران پر و پا قرصی دارند و همین موضوع باعث شده پلتفرم‌های مطرحی مانند آمازون پرایم، نگاه ویژه‌ای به ساخت آثاری در این ژانر داشته باشند. سریال The Peripheral یا کالبد، یکی از جدیدترین سریال‌های ساخته شده در این ژانر است که اپیزود‌های فصل اول آن به تازگی منتشر شده و تا حدی مورد توجه قرار گرفته است که توانسته جایگاه سریال حلقه‌های قدرت را در صدر جدول پر بیننده‌ترین آثار آمازون پرایم تصاحب کند.

سریال علمی تخیلی The Peripheral که یکی از شاخص‌ترین بازیگران آن کلوئی گریس مورتز است، داستان یک چالش را روایت می‌کند که در آینده نه چندان دور به وقوع می‌پیوندد. این سریال به داستان زندگی یک زن جوان می‌پردازد که توسط یک شرکت استخدام شده تا سیستم جدید بازی‌های واقعیت مجازی را آزمایش کند. فیلم‌نامه این سریال بر مبنای رمانی با همین نام نگارش شده که توسط ویلیام گیبسون به رشته تحریر درآمده و در سال 2014 میلادی منتشر شده است.

تعداد بینندگان این سریال بر اساس اعلام آمازون پرایم بسیار بالاست و از همان روزهای اول توانسته نظر بینندگان و بسیاری از منتقدان را جلب کند. بالا بودن میزان بینندگان این سریال می‌تواند یک پیام داشته باشد و آن هم علاقه و عطش بینندگان به این ژانر است. انتظار می‌رفت در ماه‌های پایانی سال 2022، توجه طرفداران بیشتر به سریال‌هایی مانند خاندان اژدها و حلقه‌های قدرت جلب شود اما این سریال به محض انتشار توانست بازی را تغییر دهد.

یکی از دلایل مهم پر مخاطب شدن این سریال، تصویری است که از آینده منتشر می‌کند. دنیای امروز با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند؛ مشکلاتی نظیر تورم، اقتصاد نا‌به سامان، بیماری‌های همه گیر مانند کرونا و پیشرفت تکنولوژی که گاهی اوقات آن‌قدر رعب آور است که بسیاری را می‌ترساند.

کارگردانی این سریال پر طرفدار بر عهده لیزا جوی و جاناتان نولان است که سریال West World را در کارنامه خود دارند. این سریال نیز یکی از موفق‌ترین سریال‌های سال‌های اخیر است که طرفدارانش منتظر انتشار فصل بعدی آن هستند. تیم سازنده سریال The Peripheral صحنه‌های بصری بسیار زیبا و هیجان‌انگیزی را در طول سریال به تصویر کشیده‌اند که این موضوع بر جذابیت‌های داستان بیش از پیش افزوده است.

کلیت داستان بدین شکل آغاز می‌شود:

کاراکتر نقش فلین، ناگهان خود را در مرکز یک معما می‌بیند که احتمالا قتل‌هایی در آن جریان داشته و حال او باید این معما را حل کند. فلین زنی جاه طلب و البته زیرک است که تا اینجا نتوانسته آن چنان که باید و شاید خوش شانس باشد و آینده درخشانی هم برای خود متصور نیست اما ناگهان آینده او را فرا می‌خواند و زندگی او دستخوش تغییرات بزرگی می‌شود.

از بازیگران شاخصی که در این سریال ایفای نقش کرده‌اند می‌توان به کلویی گریس مورتس در نقش فلین فیشر، گری کار در نقش ویلف نترتون، جک رینور در نقش برتون فیشر، الی گوری در نقش کانر، شارلوت رایلی در نقش الیتا، جی جی فیلد، لوئیس هرتام، تینیا میلر، الکس هرناندز، جولین مور کوک، ملیندا پیچ همیلتون، کریس کوی و آستین رایزینگ اشاره کرد.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳