نقد و بررسی سریال The Witcher: Blood Origin

نقد و بررسی سریال The Witcher: Blood Origin

سریال The Witcher که یکی از پر طرفدارترین سریال‌های پلتفرم نتفلیکس است، این روزها در انتشار سری جدید و اسپین آف خود یعنی Blood Origin است. در پایان فصل دوم این سریال تریلر کوتاهی از سری جدید این سریال منتشر شده و طرفداران این فرنچایز را بسیار هیجان زده کرد. اتفاقات این سری، قرار است در همان دنیای ویچر جریان داشته باشد و ما را به بازه زمانی بسیار مهمی ببرد. داستان این سریال 1200 سال پیش از اتفاقات داستان اصلی روایت می‌شود و به داستان پیدایش ویچرها و همین‌طور تمدن باستانی الف‌ها قبل از اینکه سقوط کنند، خواهد پرداخت. منشا خون نسبت به دو فصل پیشین تغییرات چشمگیری را تجربه خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود سطح انتظارات بینندگان را نسبت به این فرنچایز بالاتر ببرد. در ادامه این نقد و بررسی همراه ما باشید تا این مینی سریال را بیشتر بررسی کنیم.

ارتباط منشا خون با سریال اصلی

در این سری از سریال ویچر عباراتی مانند یکی شدن قاره‌ها بیان شده است که همین اتفاق یکی از اصلی‌ترین ارکان این فرنچایز است. این رویداد باعث می‌شود که هیولاها و موجودات جادویی به جهان فعلی سرازیر شوند که منشا خون به چگونگی این اتفاق و عواقب آن خواهد پرداخت. طبق صحبت‌هایی که پیرامون این سری از سریال  The Witcher انجام شده، از شروع حیات اولین ویچر هم پرده برداری می‌شود که قطعا برای طرفداران این سریال بسیار جذاب خواهد بود.

لورن هیسریچ که تهیه‌کننده این سریال است در مورد ارتباط سریال‌ها با هم گفته است که نیازی نیست بینندگان حتما سریال اصلی را ببینند تا وقایع این سری را متوجه شوند. اما پر واضح است که آشنایی با ویچرها و اطلاع داشتن از اهداف آنها، لذت دیدن منشا خون را دو چندان می‌کند. او همچنین گفته است:

کاری که ما سعی داشتیم با ساخت این سریال انجام دهیم، ارائه یک پاداش به مخاطبینی است که تمام آثار ویچر را مشاهده کرده‌اند. در فصل دوم، اتفاقاتی روایت شده که در نگاه اول شاید خیلی با اهمیت به نظر نرسند اما زمانی که Blood Origin را ببینید متوجه خواهید شد که انتشار آن اتفاقات ارزشمند بوده است.

عوامل سازنده The Witcher: Blood Origin

به دلیل اینکه اتفاقات این سری 1200 سال پیش از داستان اصلی اتفاق می‌افتد، نباید انتظار دیدن شخصیت‌هایی مثل ینیفر یا گرالت را داشته باشیم. شاید برخی از شخصیت‌های محبوب را از طریق سفرهای زمانی ببینیم اما این موضوع تاکنون تایید یا تکذیب نشده است.

در این سریال، Sophia Brown نقش آیل جنگجو را بازی می‌کند که عضوی از گروه محافظین است و برای اینکه به یک آوازه‌خوان تبدیل شود وظایف اصلی خود را ترک می‌کند. اما این اتفاق خیلی طولانی مدت نیست و او دوباره زندگی قبلی خود را از سر می‌گیرد که باعث می‌شود با مشکلات بسیاری روبرو شود. Michelle Yeoh در این سری نقش شخصیت سیان را بر عهده دارد که اخرین بازمانده از الف‌ها و قبیله معروف شمشیر است.

یکی دیگر از بازیگران این سریال Laurence O’Fuarain است که نقش اصلی داستان یعنی فال را بازی کرده است. شخصیت فال در یک قبیله که پر از مبارزان برجسته است متولد شده و سوگندی یاد کرده تا از پادشاه تا آخرین لحظه زندگی‌اش محافظت کند. او یک ماموریت اصلی دارد و آن هم رستگار شدن است. فال برای انتقام گرفتن به خاطر زخم‌های عمیقی که خورده است وارد میدان می‌شود.

نقش رئیس دروئیدها را Lenny Henry بازی می‌کند و Mirren Mack در قالب مروین، Nathaniel Curtis در قالب برایان، Dylan Moran در قالب اوتروک وان نایت، Jacob Collins Levy در قالب اردین، Lizzie Annis در قالب زاکر، Zach Wyatt در قالب سندریل و Amy Murray هم در قالب فنریک نقش آفرینی کرده‌اند. البته صحبت‌های بسیاری هم مبنی بر بازگشت جسیکر که نقشش را Joey Batey  بازی کرده است به گوش می‌رسد. البته این حضور صرفا تاکنون یک شایعه است و حضور این شخصیت هنوز تایید نشده است.

کارگردانی این فیلم بر عهده یک فرد خاص نبوده و قسمت‌های مختلف بین چند کارگردان تقسیم شده است. کارگردانی قسمت‌های اول و چهارم و قسمت پایانی این سریال به Sarah O’Gorman سپرده شده و جوسن هم کارگردان قسمت‌های دوم، سوم و پنجم این سریال است. نکته مثبتی که درباره این سریال وجود دارد همکاری با آندری ساپکوفسکی است. عوامل این سریال با ساپکوفسکی که نویسنده کتاب‌های ویچر است به عنوان مشاور در زمینه نگارش فیلم‌نامه همکاری گسترده‌ای داشته‌اند که همین موضوع باعث می‌شود داستان‌پردازی فیلم‌نامه به کتاب‌های جذاب او نزدیک‌تر باشد. (بسیاری از سازندگان بزرگ از نویسندگان اصلی کمک نمی‌گیرند که درباره منشا خون برعکس این موضوع عمل شده است.)

داستان کلی The Witcher: Blood Origin

قبل‌تر هم توضیح دادیم که اتفاقات این سریال در حدود 1200 سال پیش از داستان اصلی سریال به وقوع می‌پیوندد. رویداد یکی شدن قار‌ه‌ها در حال اتفاق افتادن است و شما به عنوان بیننده باید انتظار داشته باشید تا مواردی مثل تنش‌های گسترده میان نژادها و اجماع الف‌های باستانی را در این سری ببینید. البته جزئیات دیگری هم در مورد این سریال ارائه شده است.

در این سریال قرار است از چگونگی خلق نژاد ویچرها پرده‌برداری شود. روند تبدیل شدن یک انسان به Witcher بسیار طاقت فرسا و سخت است. برای به وقوع پیوستن این اتفاق باید آزمایش‌های مختلفی بر روی بدن انسان انجام بگیرد و فرد مورد نظر باید فشارهای روحی روانی سنگینی را تحمل کند. در بین افرادی که وارد این پروسه می‌شوند، فقط افرادی که بتوانند همه مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارند این امکان را دارند که به شکارچیان حرفه‌ای هیولاها تبدیل شوند. از جمله معروف‌ترین ویچرهایی که تا به امروز وجود داشته‌اند می‌توان به گرالت و وزمیر اشاره کرد.

در Blood Origin چهره و هویت اولین ویچر تاریخ، معرفی می‌شود و اطلاعات بسیار مهمی درباره این نژاد برای همه آشکار می‌گردد. طبق آنچه لورن هیسریچ اعلام کرده، فرآیند شکل‌گیری اولین ویچر تاریخ مهم‌ترین نکته کلیدی در داستان اسپین آف The Witcher: Blood Origin است. او می‌گوید:

زمانی که ما در حال بررسی ایده‌های این اسپین آف و چگونگی گسترش دادن این فرنچایز در مدیوم سریال و تلویزیون بودیم، مدام به کتاب‌های ویچر مراجعه میکردم. من به دنبال نکته‌ها و مسائل مهمی بودم که به آنها به صورت گسترده یا حتی جزئی اشاره شده بود. به عبارت دیگر هدف من پیدا کردن موضوعاتی بود که زمان کافی برای پرداختن به آنها در سریال اصلی وجود نداشته است. من در این بین حتی متوجه شدم که بسیاری از اتفاقات حتی توسط خود ساپوفسکی هم به صورت دقیق و به میزان کافی بررسی نشده است. یکی از مهم‌ترین موضوعات، همان یکی شدن و پیوستن قاره‌ها به هم بود. من علاقمند بودم بدانم که پیش از این اتفاق جهان چه ماهیتی داشته است. چه تغییراتی در آن صورت گرفته یا اتفاقات پیرامونی داستان چگونه باعث شکل گرفتن این فرنچایز شده است.

از صحبت‌های لورن اشمیت می‌توان دریافت که ارکان اصلی داستان سریال Blood Origin، نحوه پیدایش ویچرها و ترکیب قاره‌ها با یکدیگر است. اما این، تمام موضوع نیست و داستان دارای مباحث و المان‌های دیگری نیز هست. اگر با هویت شخصیت‌های اصلی سریال و پیشینه هر کدام آشنایی داشته باشید می‌دانید که نژاد الف‌ها پیش از رویداد یاد شده، نژاد غالب در حال سکونت در قاره بوده فعلی است. شورانر مدتی پیش اطلاعاتی را در این باره منتشر کرده است:

من بیشتر از هر چیزی عاشق این موضوع شدم که گذشته جهان کنونی با حضور الف‌ها چگونه خواهد بود. اگر ما به گذشته تمدن بشر نگاه کنیم در می‌یابیم که در زمان‌های مختلف، اجتماعات گوناگونی در شکوه و قدرت بوده‌اند اما مدتی بعد سقوط کرده‌اند. در سریال منشا خون هم ما شاهد جلال یک جامعه بزرگ و در ادامه، سقوط همان جامعه هستیم. این که در این فیلم می‌فهمیم الف‌ها چه اجتماعی داشته‌اند و چه هدفی را در زندگی دنبال می‌کرده‌اند، بسیار جذاب است. این موضوع دقیقا همان چیزی است که ما با ساخت این سریال قصد داشتیم تصویرسازی کنیم. اگر به کتاب‌ها مراجعه کنید، جریان یکی شدن قاره‌ها قدری مبهم است. به همین دلیل من و دیگر اعضای تیم تصمیم گرفتیم تا قدری ایده‌پردازی کنیم و اثری را خلق کنیم که پیرامون همین موضوع بیشتر توضیح بدهد.

در طول این سریال، به داستان خون کهن پرداخته می‌شود. خون کهن در واقع همان خونی است که باعث می‌شود توانایی‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی در سیریلا که نواده لارا است، پدیدار شود. لارا که یکی از جادوگران الف است، بعد از یکی شدن قاره‌ها، وارد رابطه با یکی از انسان‌ها می‌شود که این موضوع شکستن قانون بین مردمانش تلقی می‌گردد. این الف قدرتمند قدرت‌های ویژه‌ای دارد که تا چند نسل به فرزندان دختر پس از او انتقال داده می‌شود ولی کمتر کسی خبر دارد که این قدرت‌ها در ژن افرادی مانند ملکه کالانته، پاوتا و سیری هم وجود دارد.

به همین دلیل آشنایی با هویت و شخصیت وی می‌تواند به بسیاری از سوالاتی که در مورد شخصیت سیری وجود داشته، پاسخ بدهد. البته این موضوع را هم باید مد نظر داشت که هنوز، وجود شخصیت مذکور در سریال Blood Origin هنوز تایید نشده است.

آیا ویچر پس از منشا خون ادامه پیدا می‌کند؟

همانطور که می‌دانیم The Witcher: Nightmare Of The Wolf همانند Blood Origin از سوی نتفلیکس به بازار عرضه می‌شود و تنها 6 قسمت خواهد داشت. موضوعی که تا به امروز وجود دارد این است که سازندگان این سری خیلی راغب نبوده‌اند تا این سری از ویچر را طولانی‌تر کنند اما در مصاحبه‌های تیم سازنده شاهد صحبت‌هایی درباره ساخت قسمت دوم این سری هم بوده‌ایم.

دکلن د بارا با اینترتینمنت ویکلی مصاحبه‌ای انجام داده و اعلام کرده است که اگر این فصل به موفقیت دست پیدا کند و مورد استقبال مخاطبین واقع شود ما شروع به بررسی ایده‌ها کرده و فصل دوم را هم استارت خواهیم زد.

آشنایی بیشتر با کارکترهای مینی سریال ویچر: منشا خون

توصیف کاراکتر میشل یئو در این سریال

کاراکتر اسکاین، آخرین بازمانده از کوچ نشین‌های الف شمشیرزن است. او مهارت‌های شمشیرزنی بسیاری دارد و کسی مثل او نیست که در غم از دست دادن عزیزانش نشسته باشد. روزی شانس در خانه او را می‌زند و به او فرصتی داده می‌شود تا شمشیر دزدیده شده‌ای را پس بگیرد. او به همین دلیل وارد ماجراجویی خطرناکی می‌شود که دنیای ویچرها را برای همیشه تغییر می‌دهد.

توصیف کاراکتر سوفیا بروان در این سریال

او یک جنگجوی حرفه‌ای با صدایی دلنواز است که قبلیه‌اش را رها کرده و به دنبال علاقه‌اش یعنی آوازخوانی رفته است. وی به عنوان یکی از محافظان ملکه در حال کار است و به دلیل اتفاقاتی که در دنیای ویچرها می‌افتد مجبور می‌شود دوباره شمشیر را به دست بگیرد و برای بدست آوردن رستگاری و گرفتن انتقام وارد ماجراجویی بزرگی شود.

توصیف کاراکتر لورنس اوفارین در منشا خون

او فردی است که در یک طایفه جنگجو به دنیا آمده و قسم خورده تا از پادشاه محافظت کند. این کارکتر زحم عمیقی خورده است چرا که یکی از عزیزانش را در نبردی بزرگ از دست داده است. زخمی که درون اوست به او اجازه نمی‌دهد تا به آرامش برسد. او  به همین دلیل یک ماجراجویی را آغاز می‌کند تا به رستگاری برسد و در این راه متحدان غیر منتظره‌ای پیدا می‌کند که با جنگیدن در کنار آنها، راه را برای گرفتن انتقام عزیزانش هموار می‌شود.  

سریال ویچر را در گپ فیلم مشاهده کنید

اگر شما هم از طرفداران سریال ویچر باشید به احتمال خیلی زیاد با خواندن این نقد و بررسی و توضیحاتی که پیرامون داستان‌های این سریال به شما ارائه کردیم، ثانیه شماری می‌کنید تا این مینی سریال منتشر شود. اما شاید دغدغه ترجمه مناسب یا دوبله درخور را برای این سریال داشته باشید.

گپ فیلم به محض انتشار این مینی سریال دیدنی در اسرع وقت آن را ترجمه و به کمک برترین دوبلورها و بهترین استودیوهای دوبله کشور، منشا خون را دوبله خواهد کرد. پس از انتشار این سری از ویچر کافی است سری به یکی از اپلیکیشن‌ها یا وب سایت گپ فیلم بزنید تا اپیزودهای این سریال را با بالاترین کیفیت و بهترین دوبله مشاهده کنید.

اگر تاکنون سری‌های قبلی سریال ویچر را ندیده‌اید هم می‌توانید روی گپ فیلم حساب کنید. تمام قسمت‌های پیشین این سریال جذاب هم اکنون در این پلفترم قابل مشاهده و دانلود است. علاوه بر سریال ویچر، فیلم‌ها و سریال‌های بزرگ و روز دنیا هم در Gapfim قرار گرفته است و کافی است با ثبت نام در این پلتفرم، به آرشیو بزرگ گپ فیلم دسترسی داشته باشید.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳