نقد و بررسی فیلم Barbarian

نقد و بررسی فیلم Barbarian

در سال 2022 فیلم‌ ترسناک و دلهره‌آور بسیاری ساخته و منتشر شده‌اند که برخی از این آثار نسبت به بقیه یک سر و گردن بالاتر هستند. یکی از برترین فیلم‌های امسال این ژانر، فیلم بربرها ساخته زک کرگر است. این فیلم رازآلود و ترسناک پس از انتشار توانست نظر بسیاری از بینندگان را به سمت خود جلب کند و منتقدان هم نظرات بسیار مثبتی درباره این فیلم داشته‌اند. بسیاری از آنها پس از دیدن فیلم اعلام کردند که این اثر بسیار هوشمندانه ساخته شده و علاوه بر دارا بودن طنز تلخ، هیجان انگیز و ترسناک هم است. در ادامه این نقد و بررسی با گپ فیلم همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره این فیلم با شما در میان بگذاریم.

آشنایی با فیلم Barbarian

فیلم‌نامه بربریان که محصول سال 2022 سینمای آمریکاست توسط Zach Cregger به رشته تحریر درآمده و توسط خود او هم کارگردانی شده است. او در یک مصاحبه اعلام کرده که برای نوشتن داستان این فیلم از کتاب The Gift Of Fear الهام گرفته است. کرگر همچنین گفته که این فیلم اولین تجربه کارگردانی‌اش بوده و او به همین دلیل انگیزه بالایی داشته تا فیلم را به شکلی بسازد که اثربخشی بالایی داشته باشد.

این فیلم ترسناک و دلهره‌آور برای نخستین بار در 31 تیر 1401 در جشنواره فیلم سن دیگو به نمایش درآمد و توانست نظرات مثبتی دریافت کند. انتشار این فیلم نیز دو بار به تعویق افتاد اما در نهایت در تاریخ 9 سپتامبر 2022 معادل با 18 شهریور 1401 توسط کمپانی استودیو قرن بیستم، در سینماهای جهان منتشر شد. بربریان پس از انتشار بلافاصله به صدر جدول باکس آفیس رسید و توجه بیشتری را به سوی خود جلب کرد.

داستان فیلم Barbarian

فیلم سینمایی Barbarian داستان زن جوانی به نام تس مارشال را روایت می‌کند که در یک شهر دیگر به مصاحبه کاری دعوت می‌شود. او پیش از سفر به آن شهر برای اقامت خود یک خانه اجاره می‌کند. وی پس از اینکه به آن شهر سفر می‌کند و به اقامتگاه مورد نظرش می‌رسد متوجه می‌شود که آن خانه به فرد دیگری هم اجاره داده شده است. تس زمانی که وارد اقامتگاه می‌شود مرد عجیبی را می‌بیند که در آنجا ساکن است. او در ابتدا از این موضوع تعجب می‌کند اما در نهایت تصمیم می‌گیرد تا شب را در آنجا بماند. این تازه ابتدای ماجراست و او متوجه می‌شود که خانه مورد نظر آنطور که به نظر می‌رسد نیست.

بازیگران فیلم Barbarian

زک کرگر درباره انتخاب بازیگران این فیلم گفته که در زمان نگارش فیلم‌نامه هیچ بازیگری را برای نقش‌ها در نظر نداشته است. او در این باره گفته است:

من در ابتدا می‌خواستم یک صحنه سرگرم‌کننده برای خودم بنویسم اما در نهایت به چیزی تبدیل شد که من را به شدت مشغول خودش کرد. در آن زمان نمی‌دانستم که به کجا می‌رسد ما در نهایت انقدر خوب از آب درآمد که به یک فیلم سینمایی تبدیلش کردیم.

بازیگران شاخص بسیاری در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

نقش تس مارشال را در فیلم بربریان، جورجینا کمپبل ایفا کرده است. کمپبل یک بازیگر و مدل انگلیسی است که تحصیلات دانشگاهی در زمینه مطالعات فیلم داشته است. او در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی متعددی نقش آفرینی کرده که از جمله آنها می‌توان به Freak، Casualty و Holby City اشاره کرد. او در آثار تلویزیونی دیگری هم حضور داشته و توانسته در سال 2014 جایزه بفتا را به عنوان برترین بازیگر زن سال، دریافت کند.

بازیگر دیگری که در فیلم Barbarian نقش آفرینی کرده، بیل اسکارشگورد است. او یک نویسنده، صدا پیشه، تهیه کننده، کارگردان و بازیگر سوئدی است. بیل فرزند استلان اسکارشگورد است که شهرت بسیار زیادی به خاطر بازی در فیلم‌هایی مانند Dune و The Avengers بدست آورده است. بیل اسکارشگورد عمده شهرت خود را به خاطر بازی در نقش دلقک مجموعه فیلم‌های It بدست آورده است و برای همین نقش، دو بار برنده جایزه Fright Meter Awards شده است.

بازیگران دیگری هم در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند که عبارتند از:

جاستین لانگ در نقش ای جل گیل براید، متیو پاتریک دیویس در نقش مادر، ریچارد بریک در نقش فرانک، کرت برانولر در نقش داگ، جیمز باتلر در نقش آندره، جی آر اسپاسیتو در نقش جف، کیف باسورث در نقش ملیسا و سوفی سورنسن در نقش بانی زین

نظر منتقدان درباره فیلم Barbarian

پس از انتشار این فیلم در سطح جهان، منتقدان متعددی از سراسر جهان نظرات خود را درباره این فیلم ارائه کرده‌اند. در ادامه برخی از این نظرات را با هم مرور می‌کنیم:

باب استراس از San Francisco با امتیاز 100 از 100

به نظر من نتیجه اولین کارگردانی کرگر، شور و هیجان دلهره‌ آوری دارد و طبق آنچه شما پیش‌بینی می‌کنید پیش نمی‌رود. او با دکور، گریم، جلوه‌های ویژه و نورپردازی، کارهای شگفت‌انگیزی انجام داده است.

بیاتریس لوایزا از The New York Times با امتیاز 90 از 100:

کرگر موضوعات کلیشه‌ای بسیاری مانند اتفاقاتی که در فیلم‌های ترسناک دهه 80 و 90 وجود داشت را به سمت و سویی کاملا غافل‌گیر کننده سوق داده و معیارهای خود را برجسته کرده است.

پیتر دبرگ از Variety با امتیاز 90 از 100:

من در ستایش کارگردان می‌توانم بگویم که حس ترس و وحشتی که ایجاد کرده همان چیزی است که ما در بهترین فیلم‌های ترسناک سراغ داریم.

تریس ساور از The Austine Chronicle با امتیاز 89 از 100

ترسناکی، سرگرم‌کنندگی، بی رحمانه بودن، هوشمندی و انحراف همه ویژگی‌هایی هستند که فیلم‌های کلاسیک آینده که داستانشان در نیمه شب اتفاق می‌افتد، به آن سبک ساخته شده‌اند.

دانلود فیلم Barbarian

اگر با خواندن این نقد و بررسی به دیدن فیلمBarbarian علاقمند شده‌اید کافی است سری به گپ فیلم بزنید. برای دسترسی به این فیلم و هزاران فیلم و سریال دیگر کافی است از طریق اپلیکیشن‌های اندروید گپ فیلم، نسخه Pow کاربران اپل یا وب سایت این پلتفرم در آن ثبت نام کنید و وارد حساب کاربری خود شوید.

در ادامه می‌توانید از دو طریق، فیلم و سریال‌های مورد علاقه خودتان را مشاهده یا در صورت نیاز دانلود کنید. روش اول، خرید اشتراک گپ فیلم است که هزینه پایین‌تری هم نسبت به دیگر پلتفرم‌های رقیب دارد. در روش دوم کافی است تا شما با اتصال به اینترنت تمام بهای اپراتورهای داخلی، آثار مورد علاقه خودتان را مشاهده کنید. در اینصورت دیگر نیازی به خرید اشتراک نیست و شما می‌توانید به آرشیو گپ فیلم به صورت رایگان دسترسی داشته باشید.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳