نقد و بررسی فیلم The Woman King

نقد و بررسی فیلم The Woman King

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به فیلم‌ اکشن علاقه دارید، نباید فیلم The Woman King یا پادشاه زن را از دست بدهید. این فیلم که یکی از جدیدترین ساخته‌های تاریخی سینمای هالیوود به شمار می‌رود، نگاهی به پادشاهای داهومی و تاریخ کشور آفریقای جنوبی دارد. آشنایی با تاریخ یک کشور و روایت اتفاقاتی که برای اقوام و مردم یک کشور افتاده، معمولا برای مردم جذاب است، به همین دلیل فیلم‌هایی که در این ژانر ساخته می‌شوند عموما پر بازدید هستند و منتقدان پیش بینی می‌کنند که فیلم The Woman King هم با استقبال خوبی میان مردم روبرو شود. در ادامه این نقد و بررسی با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره این فیلم با شما در میان بگذاریم.

داستان فیلم The Woman King

داستان فیلم پادشاه زن 2022 بین قرون هفدهم تا نوزدهم میلادی اتفاق می‌افتد. این فیلم روایت‌گر گروه جنگجویان آگوجی است که همگی زن هستند. این زنان، گروهی هستند که پیش‌تر توسط امپراطوری اویو دزدیده شده اما ژنرال نانیسکا توانسته آنها را نجات دهد. نانیسکا پس از رهایی زنان، شروع به آموزش آنها می‌کند و ارتشی شکست‌ ناپذیر و قدرتمند از آنها ایجاد می‌کند. دلیل تشکیل این گروه زنانه، کمبود جنگجویان مرد است که امپراطوری داهومی به دلیل جنگ‌های متعددی که داشته و تلفاتی که داده، با آن روبرو شده است.

عوامل سازنده فیلم The Woman King

کارگردانی این فیلم تاریخی بر عهده جینا پرینس بیتوود بوده است. او یک کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی است که در کارنامه او می‌توان به نویسندگی سریال‌های A Different World، South Central و فیلم سینمایی Love And Basketball اشاره کرد. جینا ماریا همچنین کارگردانی فیلم‌هایی مانند زندگی مخفی زنبورها، آن سوی چراغ‌ها و نگهبانان قدیمی (سال 2020) را کارگردانی کرده است. نکته مهمی که درباره آثار موجود در کارنامه او وجود دارد تمرکز او بر مسئله حقوق زنان و نشان دادن قدرت آنها است.

فیلم‌نامه پادشاه زن را دانا استیونز بر اساس داستانی از خودش و در یک همکاری با ماریو بلو به رشته تحریر درآورده است. تهیه‌کنندگی این فیلم هم بر عهده کتی شولمن، وایولا دیویس، جولیوس تنون و ماریا بلو بوده است. فیلم‌برداری و تدوین این فیلم هم که تحسین بسیاری از منتقدان را در پی داشته، به ترتیب توسط پالی مورگان و تریلین ای شروفشایر انجام شده است.

بازیگران فیلم The Woman King

وایولا دیویس تهیه‌کننده و بازیگر بزرگ آمریکایی در این فیلم نقش ژنرال نانیسکا را بر عهده داشته است. دیویس جوایز بسیاری را در کارنامه خود دارد که از جمله آنها می‌توان به 4 بار نامزدی اسکار اشاره کرد که یک بار هم موفق به دریافت این جایزه برای فیلم حصارها شده است. او همچنین 5 بار نامزدی جایزه امی و 1 بار دریافت این جایزه را به همراه 3 بار نامزدی جایزه تونی و دو بار دریافت آن را در کارنامه خود دارد. وایولا دیویس همچنین تنها بازیگر زن سیاه پوست است که تاج سه‌گانه بازیگری را دریافت کرده است. او همچنین در سال‌های 2012، 2017 و 2020 توانسته در بین یکی از 100 فرد تاثیرگذار جهان از نگاه مجله تایمز قرار بگیرد.

بازیگران پر تعدادی علاوه بر دیویس در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند که عبارتند از:

  • توسو امبدو در نقش ناوی
  • لاشانا لینچ در نقش ایزوگی
  • شیلا اتیم در نقش آمنزا
  • جان بویگا در نقش شاه جزو
  • هیرو فاینس-تیفین در نقش سانتو فریرا
  • آدرین وارن در نقش اود
  • جیم لاوسون در نقش شانته
  • ماسالی بادوزا در نقش فومبه
  • آنجلیک کیدجو در نقش میونون
  • جیمی اودوکویا در نقش ژنرال آبا آده

 

نظر منتقدان درباره فیلم The Woman King

پس از اینکه این فیلم در تاریخ 9 سپتامبر 2022 به نمایش درآمد، 47 نفر از منتقدان برتر سینمای جهان آن را مشاهده و نظرات مختلفی درباره‌اش ارائه داده‌اند. تقریبا اکثریت منتقدان از فیلم راضی بوده‌اند و نظر مثبتی نسبت به آن ارائه داده‌اند. در ادامه برخی از این نظرات آورده شده است:

کاریش اندرسون از Consequence با امتیاز 100 از 100

این فیلم را برای دیدن خون و خونریزی شروع کن و برای اینکه از خواهرانگی لذت ببری جذب آن شو. پادشاه زن مثل فیلم Black Panther ما را در فرهنگ آفریقا غرق می‌کند. اما یک تفاوت دارد و آن هم این است که در پادشاه زن، تمرکز بر زنان واقعی دارد و اثبات می‌کند که زنان همیشه در تاریخ جنگجو بوده‌اند.

کتیا وودز از The Playlist با امتیاز 100 از 100

فیلم The Woman King فراتر از یک فیلم اکشن است و جنبه‌ای از تاریخ آفریقا را برای ما بازگو می‌کند که به ندرت برای ما گفته شده است. این فیلم یک فرصت برای مردم آفریقاست تا سلطنت و انسانیت خودشان را ثابت کنند.

چیس هاچینسون از Collider با امتیاز 91 از 100

 این فیلم اعتماد به نفس کافی را دارد تا چه در لحظات اکشن و چه در لحظات کمدی، صمیمیت خودش را بروز بدهد. فیلم پادشاه زن توانسته اکشن و کمدی را با مسائل تاریخی و موضوعات دیگر به خوبی به بیننده انتقال دهد. این فیلم اثبات می‌کند که جینا پرینس بیتوود یک کارگردان برجسته و فیلم‌ساز توانمند است.

دیوید فیر از Rolling Stone با امتیاز 90 از 100

 این فیلم یک حماسه تاریخی آفریقایی است که به بهترین شکل ممکن ساخته شده است. پادشاه زن توسط یک فیلم‌ساز زن سیاه پوست ساخته شده، بازیگر اصلی آن یک زن سیاه پوست است و داستانی را روایت می‌کند که از کتاب‌های تاریخی جهان کنار گذاشته شده است. این فیلم برای جذب مخاطب انبوده رقابت می‌کند. این معیارها فقط معیارهای پادشاه زن در عصر امپریالیسم نیستند. فیلم صدای شکسته شدن سقف‌ها را به گوش ما می‌رساند. انبوه شیشه‌هایی که خرد شده‌اند و ما امید بر این داریم تا بر روی زمین پوسیده شوند.

 فیلم The Woman King را از کجا ببینم

فیلم پادشاه زن و هزاران فیلم و سریال دیگر هم اکنون با کیفیت بالا و به صورت دوبله شده در پلتفرم گپ فیلم قرار دارد و کاربران عزیزی که قصد دارند به این آرشیو بزرگ دسترسی داشته باشند می‌توانند با مراجعه به یکی از اپلیکیشن‌های Gapfilm یا وب سایت این پلتفرم و ثبت نام در آن به این آرشیو، دسترسی داشته باشند.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳