نقد و بررسی Black Panther: Wakanda Forever

نقد و بررسی Black Panther: Wakanda Forever

فیلم سینمایی Black Panther: Wakanda Forever که لقب یکی از طولانی‌ترین فیلم‌های تاریخ مارول را هم به خود اختصاص داده قرار است به زودی اکران شده و به هیجان طرفداران خود که منتظر دنبال کردن داستان قسمت اول هستند، پایان دهد. مدت زمان این فیلم چیزی در حدود 2 ساعت و 40 دقیقه است که پس از فیلم به یادماندنی Avengers: End Game دومین فیلم بلند دنیای مارول لقب گرفته است. فیلم واکاندا تا ابد که قرار است در اوائل ماه نوامبر 2022 اکران شود، توسط استودیو مارول و والت دیزنی پیکچرز ساخته شده و سلبریتی‌های بسیاری در تهیه این فیلم همکاری داشته‌اند. در ادامه همچنان با ما همراه باشید تا هر آنچه درباره این فیلم می‌دانیم را با شما در میان بگذاریم.

آشنایی با فیلم پلنگ سیاه، واکاندا تا ابد

این فیلم یکی از جدیدترین ساخته‌های سینمای هالیوود است که فیلم‌نامه آن توسط دو تن از شاخص‌ترین نویسندگان سینمای آمریکا یعنی رایان کوگلر و رابرت کول به رشته تحریر درآمده است. این فیلم که بسیاری آن را با نام Black Panther 2 هم می‌شناسند در ژانر درام، اکشن و ماجراجویانه تهیه شده و بازیگران بزرگی هم از جمله مارتین فریمن در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. اولین فیلم Black Panther پس از اکران با اقبال عمومی مواجه شد و توانست فروش فوق‌العاده‌ای در گیشه داشته باشد. این فیلم همچنین توانست در مراسم‌های اهدای جوایز هم عملکرد خوبی داشته باشد. پلنگ سیاه 1 حتی نامزد اسکار بهترین فیلم هم شد اما نتوانست این جایزه را به خود اختصاص دهد.

داستان فیلم Black Panther: Wakanda Forever

برای اینکه داستان فیلم جدید پلنگ سیاه را برای شما عنوان کنیم بد نیست ابتدا با داستان فیلم اول آشنایی پیدا کنیم. فیلم Black Panther اول، روایت‌گر داستان‌هایی است که پس از رویدادهای فیلم Captain America: Civil War اتفاق می‌افتد. جایی که پادشاه تچالا به کشور آفریقایی Wakanda می‌رود چرا که این کشور از لحاظ تکنولوژی بسیار پیشرفته است. او قرار است به عنوان رهبر جدید به کشور خودش خدمت کند. پس از این تصمیم، تچالا به سرعت متوجه می‌شود که برای پادشاهی در واکاندا باید با فرقه‌های مختلفی مقابله کند. در این بین، دو دشمن با هم هم پیمان می‌شوند تا واکاندا را نابود کنند. به همین دلیل، قهرمان داستان یعنی Black panther به همراه یک مامور سازمان سیا و نیروی ویژه واکاندا با هم همکاری می‌کنند تا جلوی وقوع یک جنگ جهانی را بگیرند. این روایت مربوط به داستان قسمت اول فیلم پلنگ سیاه بود.

طبق آنچه تا کنون به صورت رسمی درباره قسمت دوم این فیلم منتشر شده، بلک پنتر2 به اتفاقاتی می‌پردازد که پس از مرگ پادشاه تچالا رخ می‌دهد. ملکه راموندا، اوکویه، شوری، ناکیا، ام باکو و سربازان دورا میلاجه برای اینکه از کشور خود در برابر دیگر قدرت‌های جهانی محافظت کنند، در حال مبارزه هستند. مردم واکاندا نیز به واسطه این اتفاقات، وارد مرحله تازه‌ای از زندگی خود شده‌اند. کاراکترهای فیلم هم اکنون قصد دارند تا با هم همکاری کنند و یک مسیر تازه برای پادشاهی کشور Wakanda ایجاد کنند.

بازیگران سریال Black Panther: Wakanda Forever

همانطور که در ابتدای این نقد و بررسی هم اشاره‌ای داشتیم، بازیگران شاخص بسیاری در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. لتیشیا رایت که نقش شوری را بازی می‌کند، شاهدخت واکاندا است که طراح بسیاری از فناوری‌های جدید برای کشورش است. نقش تچالا را در فیلم نخست، چادویک بوزمن ایفا کرده بود که در سال 2020 از دنیا رفت. به همین دلیل شوری در این فیلم نقش کلیدی‌تری ایفا می‌کند.

لوپیتا نیونگو نقش ناکیا را بازی کرده که یک شخصیت جنگی از قبیله ریور و جاسوس مخفی Wakanda است.

دانای گوریرا هم در این فیلم نقش اوکویه را ایفا کرده که رییس دورا میلاجه یا همان نیروهای ویژه واکانداست که همگی خانم هستند.

دیگر بازیگر این فیلم وینستون دوک است که نقش ام باکو را ایفا کرده است. او که یک جنگجوی قوی است، رهبری قبیله کوهستانی جباری را بر عهده دارد.

دومینیک تورن هم در این فیلم نقش آیرون هارت را بازی کرده که یک مخترع نابغه است. او زرهی می‌سازد که رقیب زره آیرن من است.

از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به فلورنس کازومبا، میشائلا کوئل، تنوچ هوئرتا، مارتین فریمن و آنجلا باست اشاره کرد. علاوه بر این افراد ایزاک دو بانکوله، دنی ساپانی و دوروتی استیل هم به عنوان بزرگان قبیله‌ها نقش آفرینی کرده‌اند. میبل کادنا، الکس لیوینالی و کامارو عثمان هم از دیگر بازیگران حاضر در فیلمBlack Panther: Wakanda Forever هستند.

این فیلم چه زمانی منتشر خواهد شد؟

سازندگان واکاندا تا ابد اعلام کرده‌اند که این فیلم قرار است در تاریخ 11 نوامبر 2022 یعنی 20 آبان 1401 بر روی پرده سینماهای جهان برود. به گفته استودیو مارول و والت دیزنی، فیلمBlack Panther: Wakanda Forever قرار است پایان دهنده فاز چهارم دنیای سینمایی مارول باشد. به همین دلیل، بسیاری از طرفداران داستان‌های مارول به شدت منتظر دیدن این فیلم هیجان‌انگیز هستند.

نسخه دوبله شده Black Panther: Wakanda Forever در گپ فیلم

فیلم پلنگ سیاه : واکاندا تا ابد جدیدترین اثر از مجموعه آثار ساخته شده مارول است که طرفداران بسیاری در سراسر جهان از جمله کشورمان ایران دارد. این فیلم که قرار است در آبان ماه امسال اکران شود به محض انتشار توسط تیم گپ فیلم دوبله شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

قسمت اول این فیلم سینمایی جذاب یعنی Black Panther 1 هم اکنون به صورت دوبله شده و با بالاترین کیفیت در گپ فیلم موجود است و کاربران می‌توانند با جستجوی نام این فیلم، به آسانی به آن دسترسی داشته باشند.

کاربران عزیزی که می‌خواهند به این فیلم یا دیگر آثار موجود در آرشیو بزرگ گپ فیلم دسترسی داشته باشند کافی است ابتدا در پلتفرم، ثبت نام کرده و اشتراک تهیه کنند. هزینه خرید اشتراک گپ فیلم بالا نیست و کاربران می‌توانند با انجام یک هزینه معقول که از مابقی پلتفرم‌های همکار هم پایین‌تر است به این آرشیو بزرگ دسترسی داشته باشند.

کاربرانی هم که به هر دلیلی نمی‌خواهند این اشتراک را تهیه کنند می‌توانند با ورود به یکی از اپلیکیشن‌های گپ فیلم در آن ثبت نام کرده و تنها با استفاده از اینترنت تمام بهای اپراتورهای داخلی، آثار موجود را مشاهده کنند. در اینصورت نیازی نیست هزینه‌ای برای اشتراک پرداخت کنند و کاملا رایگان امکان دسترسی به فیلم و سریال‌ها را خواهند داشت.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳