نقد و بررسی فیلم Amesterdam

نقد و بررسی فیلم Amesterdam

در این نقد و بررسی قصد داریم فیلم پر سر و صدای فیلم آمستردام را مورد بررسی قرار دهیم که بسیاری از منتقدان عقیده دارند یکی از نامزدهای دریافت اسکار سال 2023 خواهد بود. این فیلم پروژه جدید سینمایی دیوید او راسل است که در همکاری دو تهیه‌کننده بزرگ هالیوود یعنی استودیوی قرن بیستم و والت دیزنی ساخته شده است. بازیگران بزرگی در فیلم Amesterdam نقش آفرینی کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به کریستین بیل، مارگو رابی، تیلور سوئیفت و رابرت دنیرو اشاره کرد. تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید تا اطلاعات بیشتری را درباره این فیلم جذاب در اختیار شما قرار دهیم.

همانطور که اشاره‌ کوتاهی در ابتدای مطلب داشتیم، این فیلم به احتمال زیاد اولین کاندیدای بزرگ مراسم اسکار 2023 خواهد بود. فیلم سینمایی آمستردام، قطاری از نام‌های بزرگ را در همه زمینه‌ها به همراه خود یدک می‌کشد که همین موضوع می‌تواند نوید یک فیلم دیدنی را به طرفداران سینمای هالیوود بدهد. اولین تریلر این فیلم در ماه جولای 2022 منتشر شد و علاقمندان به کریستین بیل و مارگو رابی را هیجان‌زده‌تر کرد.

داستان فیلم Amesterdam

آمستردام یک فیلم درام است که داستانی هیجان انگیز و پیچیده را به شکلی درخشان روایت می‌کند. در این داستان واقعیت‌های تاریخی با داستان‌های تخیلی آمیخته می‌شوند و یک تجربه سینمایی جالب را برای بیننده به ارمغان می‌آورند. در بخشی از تیتراژ فیلم گفته شده که بسیاری از رویدادهای فیلم واقعا اتفاق افتاده است.

جدیدترین ساخته دیوید او راسل یک حماسه جنایی عاشقانه است که ماجراهای خیالی و واقعی را با هم ترکیب می‌کند. داستان فیلم در دنیای عجیب و غریبی در دهه 30 میلادی و در آمریکا رخ می‌دهد. آمستردام روایت‌گر داستان 3 دوست صمیمی است که ناگهان خودشان را در مرکز یکی از بزرگ‌ترین و هولناک‌ترین توطئه‌های سری در تاریخ آمریکا می‌بینند. توطئه‌ای که هنوز به صورت یک راز باقی مانده است.

بازیگران فیلم Amesterdam

کریستین بیل یکی از بازیگران اصلی این فیلم است که برای سومین بار با راسل همکاری می‌کند. او پیش از این در فیلم‌های مشت‌زن و حقه باز آمریکایی هم با او همکاری داشته است. در کنار کریسیتن بیل، بازیگرانی مانند مارگو رابی و جان دیوید واشینگتن هم در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند و جز ستاره‌های اصلی فیلم محسوب می‌شوند. این سه به ترتیب نقش یک پزشک، یک پرستار و یک وکیل را ایفا می‌کنند. 3 شخصیت یاد شده در طول جنگ با یکدیگر آشنا می‌شوند و رابطه‌ای ناگسستنی بینشان شکل می‌گیرد. در تریلر فیلم، کریستین بیل این جمله را عنوان می‌کند: ما پیمانی بسته‌ایم و قسم خورده‌ایم که از هم محافظت کنیم.

در بخش دیگری از تریلر فیلم می‌بینیم که این 3 دوست، ناگهان به ارتکاب یک قتل متهم می‌شوند و به شکلی ناخواسته وارد یک پرونده قتل می‌گردند. همه کسانی که در صحنه جرم حضور داشته‌اند، آنها را گناهکار معرفی می‌کنند. در ادامه این 3 نفر به دنبال کسی می‌روند که به آنها در کشف حقیقت کمک کند. رابرت دنیرو نقش این فرد را بر عهده دارد که یک مقام بلند پایه دولتی است. این چهارمین همکاری دنیرو با راسل است.

اکثر فیلم‌های دیوید راسل به پر ستاره بودن معروف هستند اما بی شک می‌توان گفت که فیلم آمستردام از همه فیلم‌های او پر ستاره‌تر است. علاوه بر بازیگرانی که پیش‌تر ذکر کردیم، کریس راک، تیلور سوئیفت، آنیا تیلور جوی، زوئی سالدانیا، مایک مایرز، مایکل شنون، تیموتی اولفینت، رامی مالک، ماتیاس خونارتس، آندره‌آ ریسبرو و الساندرو نیوولا از دیگر چهره‌های مطرحی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم سینمایی Amesterdam پنجمین تجربه بازیگری تیلور سوئیفت در یک فیلم سینمایی است که منتقدان معتقد هستند او با بازی در این فیلم می‌تواند بیش از پیش به عنوان یک بازیگر مطرح شود. او احتمالا نقش دختر مرد قربانی را بازی می‌کند ولی اطلاعات بیشتری در مورد پر رنگ بودن نقش او در دسترس نیست.

عوامل سازنده Amesterdam

چنانچه پیش‌تر هم چند بار اشاره کردیم، کارگردانی این فیلم بر عهده دیوید او راسل، کارگردان بزرگ سینمای هالیوود بوده است. او علاوه بر کارگردانی این فیلم جذاب، نگارش فیلم‌نامه آن را هم بر عهده داشته است. به همین دلیل او احتمالا این شانس را خواهد داشت که در هر دو بخش نویسندگی و کارگردانی نامزد اسکار شود. راسل پیش از این سه بار برای کارگردانی فیلم‌های مشت زن، حقه‌ باز آمریکایی و دفترچه امید بخش نامزد بهترین اسکار کارگردانی و دو بار هم نامزد اسکار نویسنده فیلم‌نامه شده است.

وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم بر عهده دیوید او راسل، کریستین بیل، آرنان میلشان، متیو بودمن و آنتونی کاتاگاس بوده است. مدیریت اجرایی این پروژه عظیم هم بر عهده مایکل شیفر و سم هانسون بوده و فیلم‌برداری آمستردام هم بر عهده فیلم‌بردار پر آوازه آمریکایی امانوئل لوبزکی بوده که به احتمال خیلی زیاد او هم نامزد بهترین فیلمبرداری در جوایز اسکار 2023 خواهد بود.

در بخش آهنگسازی هم نام یک آهنگساز نابغه به چشم می‌خورد. هیلدور گودنادوتیر ایسلندی که پیش از این به خاطر ساخت موسیقی متن جوکر، موفق به دریافت جایره اسکار و گلدن گلوب شده، آهنگسازی این فیلم را بر عهده داشته است. در بخش تدوین هم نام جی کسیدی دیده می‌شود که پیش از این، سابقه 3 بار نامزدی اسکار را دارد. با این عوامل سازنده که خودشان به نوعی سلبریتی محسوب می‌شوند به راحتی می‌توان گفت این فیلم در چند بخش جایزه اسکار را دریافت خواهد کرد و چنین اتفاقی اصلا دور از انتظار نیست.

زمان انتشار فیلم آمستردام

به گفته سازندگان این فیلم سینمایی، آمستردام قرار بود در تاریخ 4 نوامبر 2022 یا 13 آبان 1401 اکران شود اما والت دیزنی و استودیوی قرن بیستم اعلام کرده‌اند که این فیلم حدود یک ماه زودتر و در تاریخ 7 اکتبر 2022 یا 15 مهر منتشر خواهد شد.

دانلود فیلم آمستردام از گپ فیلم

 فیلم پر ستاره آمستردام که به احتمال خیلی زیاد یکی از شانس‌های بزرگ دریافت جوایز اسکار امسال است، بلافاصله پس از انتشار و در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط تیم اختصاصی گپ فیلم دوبله شده و در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

اگر شما هم با مطالعه این نقد و بررسی به دیدن این فیلم علاقمند شده‌اید، کافی است پس از انتشار این فیلم در سینماهای جهان، سری به گپ فیلم بزنید و نسخه با کیفیت و دوبله شده آن را همزمان با تمام دنیا مشاهده کنید.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳