نقد و بررسی فیلم Black Adam

نقد و بررسی فیلم Black Adam

اگر از طرفداران فیلم های دی سی هستید، بلک آدام یکی از شخصیت‌هایی است که باید کمی بیشتر با او آشنا شوید. چندین سال است که اخباری در زمینه ساخت فیلمی درباره این شخصیت منتشر می‌شود و بالاخره این فیلم پس از مدت‌ها صحبت، جلوی دوربین رفته و ساخته شده است. فیلم سینمایی Black Adam در نهایت و پس از کش و قوس‌های فراوان قرار است پاییز 2022 بر روی پرده سینماها برود و انتظار طرفدارانش را پایان دهد. نقش Black Adam را دواین جانسون که اغلب مردم او را با نام مستعار راک می‌شناسند، بازی کرده است. در ادامه این نقد و بررسی با گپ فیلم همراه باشید تا اطلاعاتی که درباره این فیلم منتشر شده را با شما در میان بگذاریم.

دی سی تاکنون اطلاعات خیلی زیادی درباره این فیلم منتشر نکرده و فقط به انتشار چند تیزر بسنده کرده است. آنچه تا به امروز در مورد این فیلم و شخصیت اصلی آن می‌دانیم این است که Black Adam قرار است همچنان یک ضد قهرمان باشد. علاوه بر این موضوع، احتمالا شاهد لیگ عدالت آمریکا هستیم که بر جذابیت این داستان می‌افزاید.

آشنایی با شخصیت Black Adam

بلک آدام اولین بار توسط اتو بایندر سی سی خلق شده و در سال 1945 وارد شماره اول کمیک خانواده ماورل شده است. در آن زمان بلک آدام یکی از شخصیت‌های Fawcett Comics بود که چند سال بعد مارول این شرکت را خریداری کرد. در ادامه در این شخصیت تغییراتی اعمال شد و بعد هم وارد دنیای مارول گردید. نام واقعی بلک آدام، Teth Adam است و او پسر یکی از فراعنه مصر است. این فرعون، رامسس دوم نام دارد که در سرزمینی خیالی با نام کانداک در دنیای دی سی متولد شده است.

پدر تث آدام که یک کشیش بلند مرتبه بوده، شزم نام داشت و بیش از 1000 سال قبل از میلاد مسیح توسط فرعون مصر به عنوان یک کشیش بلند مرتبه استخدام شده بود. پس از مدتی شزم پیر می‌شود و فرعون به عنوان جانشین، پسر او را که بسیار هم تحت تاثیر پدر بوده استخدام می‌کند. تا اینجا همه چیز خوب است اما دختر شزم که کمی شیطانی است به ماجرا وارد می‌شود و تث را وسوسه می‌کند تا معامله‌ای با او انجام دهد. پس از مدتی شزم می‌فهمد که پسرش به یک آدم فاسد تبدیل شده به همین دلیل تصمیم می‌گیرد تا با استفاده از یک طلسم، تث را متوقف کند. او با این طلسم، روح و قدرت بلک آدام را محفظه‌ای حبس می‌کند و او را در محفظه‌ای دیگر کنار آرامگاه رامسس دوم مدفون می‌کند. شزم به همین دلیل تصمیم می‌گیرد تا مدت‌ها قهرمان دیگری را انتخاب نکند.

اما هزاران سال بعد یک سازمان حفاری که اتفاقا یکی از نوادگان تث هم عضو این گروه است، آرامگاه رامسس دوم را حفاری می‌کند. او تئو نام دارد و پس از اتفاقاتی که روی می‌دهد، قدرت‌های تث را می‌گیرد و به بلک آدام تبدیل می‌شود که دشمن اصلی شزم است. بلک آدام قدرت‌های ماورایی بسیاری پیدا می‌کند که از خدایان مصر گرفته شده است. او قدرت را از آمون، استقامت را از شو، شجاعت را از مهن، سرعت را از حورس و خرد را از تحوت می‌گیرد. علاوه بر قدرت‌های یاد شده او نیروی جاودانگی را نیز بدست می‌آورد.

روند ساخت Black Adam

اکنون که کمی با داستان بلک آدام آشنا شده‌ایم، بد نیست سراغ روند ساخت فیلم برویم و ببینیم که این فیلم برای ساخت، چه داستان‌هایی را پشت سر گذاشته است. ساخت فیلم سینمایی Black Adam ابتدا در سال 2014 اعلام شد و از آن به عنوان یکی از پروژه‌های اصلی دی سی یاد شد. اما برنامه‌های دی سی چندین بار تغییر کرد و ساخت این فیلم به تاخیر افتاد. همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، اطلاعات خیلی زیادی راجع به این فیلم منتشر نشده و خیلی هم نمی‌توان از تیزر فیلم، اطلاعات زیادی بدست آورد. آما آنچه تا امروز می‌دانیم حضور گروه لیگ عدالت یا همان JSA در این فیلم هستیم که از ابر قهرمانان دی سی تشکیل شده است.  اعضای لیگ عدالت را Hawkman، Dr fate، Atom Smasher و cyclon تشکیل می‌دهند که هنوز مشخص نیست حضور آنها در این فیلم چگونه خواهد بود. مورد دیگری که درباره این فیلم به بیرون درز کرده این است که بلک آدام قرار نیست صرفا یک شخصیت شرور باشد.

عوامل فیلم Black Adam

در ابتدای این نقد و بررسی به بازیگر شخصیت اصلی داستان یعنی Dwayne Johnson اشاره کردیم. او نقش بلک آدام را بازی می‌کند و در کنار او Pierce Brosnan در نقش دمتر فیت، Noah Centineo در نقش اتم اسمشر، Aldis Hodge نقش هاوکمن، Quintesa Swindell نقش سایکلون و Marwan Kenzari هم نقش شرور فیلم را بازی خواهند کرد. Sara shahi هم نقش آندرآ توماس را بازی می‌کند که بعدها به Isis تبدیل می‌شود. خالی از لطف نیست به فیلمبردار حرفه‌ای این فیلم یعنی لارنس شر هم اشاره کنیم که آثاری مانند Hangover، Godzilla: King of The Monsters، The Starling و Joker را به تصویر کشیده و نامزد دریافت اسکار هم شده است. جلوه‌های ویژه این فیلم نیز بر عهده بیل وستنهفر بوده است که از آثار شاخص او می‌توان به Wonder Woman اشاره کرد.

فیلم Black Adam را به صورت دوبله شده از کجا ببینیم؟

این فیلم نیز همانند دیگر فیلم‌های روز دنیا در لیست دوبله پلتفرم گپ فیلم قرار دارد و به محض انتشار در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترجمه و در دسترس قرار خواهد گرفت. پس از انتشار این فیلم، کاربران می‌توانند سری به یکی از اپلیکیشن‌ها، وب سایت یا نسخه POW که برای محصولات اپل طراحی شده مراجعه و از دیدن این فیلم لذت ببرند.

هزاران فیلم، سریال و انیمیشن دیگر نیز در گپ فیلم وجود دارد که امکان مشاهده آنلاین یا دانلود آنها برای کاربران قرار داده شده است. اگر علاقمند هستید تا آخرین و جدیدترین آثار روز سینمای جهان را به صورت آنلاین ببینید یا در صورت علاقمندی آنها را دانلود کنید، 2 راه برای شما وجود دارد. اولین راه که احتمالا می‌دانید خرید اشتراک گپ فیلم است. اشتراک گپ فیلم نسبت به دیگر پلتفرم‌های این حوزه با قیمت پایین‌تری قرار داده شده است تا امکان خرید آن برای همه میسر باشد. اما اگر نمی‌خواهید اشتراک گپ فیلم را تهیه کنید راه دوم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. راه دوم به این شکل است که شما با استفاده از اینترنت تمام بهای اپراتورهای داخلی وارد Gapfilm شده و آثار مورد علاقه خود را مشاهده کنید. بدین ترتیب فقط هزینه اینترنت را پرداخت می‌کنید و نیاز نیست تا اشتراک خریداری کنید.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳