نقد و بررسی سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power

نقد و بررسی سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power

سریال ارباب حلقه‌ها، حلقه‌های قدرت که لقب پر خرج‌ترین سریال تاریخ را با خود یدک می‌کشد، محصول 2022 سینمای آمریکا است و در ژانر اکشن و ماجراجویانه تولید شده است. مدت‌هاست در سراسر جهان صحبت از این سریال است و بسیاری هم سال‌ها منتظر انتشار این سریال بوده‌اند. یکی از مهم‌ترین دلایل این توجه، جی آر آر تالکین است که اغلب مردم در گوشه گوشه جهان، آثار او را دوست دارند. بزرگی نام ارباب حلقه‌ها علاوه بر اینکه باعث جلب توجهات از سراسر جهان شده، کار سازندگان این سریال را هم سخت‌تر کرده چرا که آنها می‌خواهند روایت جدیدی از یک اثر موفق را ارائه بدهند که نباید کوچکترین ضعفی داشته باشد. در ادامه این نقد و بررسی با گپ فیلم همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره آخرین اثر از ارباب حلقه‌ها با نام حلقه‌های قدرت در اختیار شما قرار دهیم.

ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت، پرخرج‌ترین سریال تاریخ

این سریال توسط آمازون پرایم ویدیو ساخته شده و این پلتفرم برای ساخت حلقه‌های قدرت هزینه سنگینی کرده است. آمازون پرایم ابتدا برای خرید حق اقتباس این سریال، 250 میلیون دلار هزینه کرد تا اجازه داشته باشد بر روی آن کار کند. این پلتفرم همچنین هزینه‌ای بالغ بر 465 میلیون دلار برای ساخت این سریال اختصاص داد و مبلغ هنگفتی هم برای تبلیغات آن در نظر گرفت. مجموع هزینه‌ای که آمازون پرایم برای این سریال نامی انجام داده از یک میلیارد دلار بیشتر است که چنین عدد بزرگی تاکنون برای هیچ محصول تلویزیونی هزینه نشده است.

این سریال به عقیده بسیاری از منتقدان و بینندگان، با اختلاف زیاد، جذاب‌ترین سریال تاریخ از لحاظ بصری است که در همان ایپزودهای آغازین جلوه‌های ویژه و تصویربرداری قدرتمند خود را به رخ اهالی سینما کشیده است.

داستان سریال حلقه‌های قدرت

این سریال پیش‌درآمدی بر فیلم ارباب حلقه‌ها و هابیت به شمار می‌رود و داستان عصر دوم سرزمین میانی را روایت می‌کند. این درام حماسی هزاران سال پیش از وقایع جی آر آر تالکین هابیت و ارباب حلقه‌ها اتفاق می‌افتد و بر اساس تاریخ سرزمین میانه اثر تالکین ساخته شده است. داستان روایت شده در این سریال در زمان صلح آغاز می‌شود و تمام رویدادهای مهم عصر دوم سرزمین میانه را پوشش می‌دهد. این رویدادها عبارتند از ساخت حلقه‌های قدرت، ظهور ارباب تاریکی سائورون سقوط پادشاهی جزیره نومنور و اتحاد بین الف‌ها و انسان‌ها. داستان‌های یاد شده که در طول هزاران سال به وقوع پیوسته‌اند در این سریال خلاصه شده‌اند.

تولید سریال ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

فصل اول این سریال که پیش‌تر هم درباره هزینه هنگفت ساخت آن صحبت کردیم در بیست قسمت تهیه شده و کارگردانی اپیزودهای اول آن را خوان آنتونیو بایونا بر عهده داشته است. علاوه بر این کارگردان معروف که آثاری مانند یتیم خانه و دنیای ژوراسیک 2 را در کارنامه خود دارد، عوامل شاخص دیگری هم در ساخت این سریال سهیم بوده‌اند.

سازندگان حلقه‌های قدرت، جان دی پین و پاتریک مک کی هستند و تهیه‌کنندگی آن بر عهده ران امس بوده است. تهیه‌کننده اجرایی این فیلم لیندزی وبر است که او نیز در پروژه‌های بسیار بزرگ هالیوود حضور داشته‌است. از دیگر افرادی که در ساخت این سریال همکاری داشته‌اند می‌توان به بروس ریچموند که سابقه همکاری با سریال بازی تاج و تخت را داشته، جین کلی از عوامل قبلی پروژه وست ورلد و شارون تال یاگوآدو اشاره کرد.

اگر بخواهیم درباره نویسندگان این سریال صحبت کنیم باید به یک لیست از سلبریتی‌های نویسنده اشاره کنیم که کوله باری از نام‌های بزرگ را در کارنامه خودشان دارند. گروه نویسندگان حلقه‌های قدرت را افرادی مانند جنیفر هاچیسون از نویسندگان بریکینگ بد، هلن شنگ نویسنده هانیبال، جاستین دوبل نویسنده‌های چیزهای عجیب، جیسون کیهیل نویسنده سریال سوپرانوز، برایان کاگمن نویسنده بازی تاج و تحت، استفانی فولسوم نویسنده داستان اسباب بازی 4 و گلنسی مولینز تشکیل می‌دهند. این گروه نویسندگی مشهور، خود نشان از قدرت داستانی است که این سریال به تصویر خواهد کشید.

از عوامل دیگر این فیلم می‌توان به طراحان لباس این سریال اشاره کرد که در سابقه کاری خود، آثاری مانند جوخه گانگستر و جنگ ستارگان را بر عهده داشته‌اند.

بازیگران ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

بازیگران بزرگی در این سریال به  ایفای نقش پرداخته‌اند که از جمله آنها می‌توان به مورفید کلارک در نقش گالادریل، نازنین بنیادی در نقش برونوین، رابرت آرمایو در نقش الروند، اسمیل کروز کردوا در نقض آروندیر، اوین آرتور در نقش دورین چهارم، اما هرواث، دیلان اسمیت و بسیاری دیگر اشاره کرد.

نظر منتقدان درباره ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت

منتقدان اغلب نظرات مثبت و خوبی درباره این سریال داشته‌اند که در ادامه به برخی از این نظرات می‌پردازیم:

مت شیمکوییتز از The A.V. Club با امتیاز 91 از 100

این سریال در قسمت‌های ابتدایی، فوق‌العاده است. البته زمانی طول می‌کشد تا سریال، ما را با جهان داستان و کاراکترها آشنا کند.

دیو نمتز از Tv Line با امتیاز 91 از 100

انتظاری که تاکنون برای سریال ارباب حلقه‌ها کشیده‌ایم ارزشمند بوده است. این اثر یک سریال جاه طلبانه و حماسی است که جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌ای دارد.

تریس لاکسون از Collider با امتیاز 91 از 100

سریال حلقه‌های قدرت توانسته آنچه بینندگان درباره آثار فانتزی دوست دارند را یکجا داشته باشد. این سریال جزئیات فراوانی از دنیای تالکین را به نمایش می‌گذارد. این سریال از همین اپیزودهایی ابتدایی توانسته اثری با کیفیت را به بیننده ارائه دهد.

کوین ای جی پری از The Independent با امتیاز 80 از 100

 این سریال ما را به سرزمین میانی که همه آن را دوست داریم باز می‌گرداند و وعده یک ماجراجویی بزرگ را می‌دهد.

ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت در گپ فیلم

یکی از مهم‌ترین و جدیدترین آثاری که به صورت دوبله شده در گپ فیلم قرار گرفته، سریال حلقه‌های قدرت است. ارباب حلقه‌ها یکی از پر طرفدارترین فرنچایزهای تاریخ سینمای جهان است که در ایران هم طرفداران بسیاری دارد. گپ فیلم به محض انتشار اولین اپیزود از این سریال در آمازون پرایم، در زمانی بسیار کوتاه نسخه دوبله شده آن را در وب سایت، اپلیکیش‌ها و نسخه آیفون گپ فیلم قرار داده است. کاربرانی که علاقمند هستند تا این سریال یا دیگر فیلم و سریال‌های روز دنیا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از انتشار به صورت دوبله شده مشاهده کنند، کافی است سری به گپ فیلم بزنند و از میان آرشیو بزرگ این پلتفرم، محتواهای مورد علاقه خودشان را مشاهده یا در صورت نیاز، دانلود کنند. 

 

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳