نقد و بررسی فیلم Jurassic World Dominion

نقد و بررسی فیلم Jurassic World Dominion

اگر به فیلم‌های ژانر ماجراجویانه و اکشن علاقه داشته باشید، قطعا از طرفداران فیلم‌های Jurassic World هستید. اکثر فیلم‌هایی که در این دسته جای می‌گیرند اگر حتی داستان خیلی گیرا یا ساخت خیلی قوی نداشته باشند اما قطعا تولیداتی سرگرم کننده هستند. این فیلم‌ها به دلیل اینکه طیف گسترده‌ای از مخاطبین را به سمت خودشان جذب می‌کنند، معمولا فروش خوبی هم در گیشه سینماها دارند. فیلم Jurassic World Dominion هم از آن دسته فیلم‌هایی است که شروع موفقی در گیشه داشته و حتی توانسته نظر گروهی از منتقدین سرسخت را هم به سوی خود جلب کند. این فیلم تولید سال 2022 و محصول مشترک کشورهای مالت، چین و سینمای هالیوود است. تا انتهای این نقد و بررسی با گپ فیلم همراه باشید تا فیلم را دقیق‌تر بررسی کنیم و نکات مثبت و منفی Jurassic World Dominion را برای شما بازگو کنیم.

نقد و بررسی فیلم Jurassic World Dominion

پس از اینکه 4 سال پیش نسخه دوم و قبلی فیلم‌های Jurassic World به بازار آمد، حالا نوبت سری جدید این فیلم با نام Jurassic World Dominion است که ششمین سری از مجموعه‌ فیلم‌های Jurassic محسوب می‌شود.
این فیلم یک فیلم پر ستاره، خوش ساخت و جذاب است که در ژانر علمی تخیلی، ماجراجویانه و اکشن روانه گیشه سینماها شده است. بازیگران فیلم Jurassic World Dominion را مجموعه‌ای از بازیگران قدیمی این سری فیلم‌ها و بازیگران جدیدی که به کادر بازیگران اضافه شده‌اند، تشکیل می‌دهند.
تماشای فیلم‌های Jurassic همیشه برای مخاطبین و طرفداران این سری فیلم‌ها جذابیت بالایی داشته و به نوعی منحصر‌به‌فرد بوده است. تماشای یک دنیای عجیب که در آن دایناسورها از انقراض بازگشته و در کنار انسان‌هایی زندگی می‌کنند که در حال تلاش برای فائق آمدن بر این چالش هستند، همیشه برای انسان‌ها جالب بوده است. به همین دلیل است که اکثر آثاری که در این زمینه منتشر می‌شوند جذابیت ذاتی بالایی دارند و با این کشش، مخاطبین بسیاری را برای تماشا به سمت خود جذب می‌کنند. اما احتمالا برای شما جالب است بدانید که این سری از مجموعه فیلم‌های ژوراسیک، چه ویژگی‌ها و جذابیت‌های ذاتی دیگری برای مخاطب خود دارد؟ گپ فیلم به صورت تخصصی، این فیلم را بررسی کرده است.
فیلم Jurassic World Dominion از همان ابتدا قرار بود با یک ایده جدید ساخته شود. این فیلم قرار بود تا با در کنار هم قرار دادن بازیگران قدیمی که در Jurassic Park ایفای نقش کرده بودند و بازیگران جدید Jurassic World ایده‌ای نوستالژی را برای مخاطبین رقم بزند و داستانی هیجان انگیز از رویارویی این شخصیت‌ها را روایت کند.
البته قطعا می‌دانید که چنین کارهایی معمولا انتظارات مخاطب را بسیار بالا می‌برد و باعث می‌شود فیلم بیشتر زیر ذره بین رسانه‌ها و منتقدین قرار بگیرد. اما سازندگان این فیلم از این موضوع استقبال کردند و در نهایت تصمیم بر این شد تا این فیلم با همان ویژگی‌هایی که پیش‌تر صحبت شد ساخته شود چرا که آنها معتقد بودند شانس فروش یک فیلم با این ویژگی‌ها، بسیار بالاست.
فیلم Jurassic World Dominion به صورت همزمان دو داستان را روایت کرده و پیش می‌برد. دو روایت مختلف که در یکی از آنها شخصیت‌های جدید درگیر هستند و در دیگری شخصیت‌های قدیمی. در ابتدا، فیلم با نمایش دادن بریده‌های از اخبار آغاز می‌شود که درباره شکار غیر قانونی دایناسورها صحبت می‌کند و اطلاع می‌دهد که حق انحصاری جمع‌آوری دایناسورها به یک شرکت بین‌المللی به نام بایوسن داده شده است و داستان از همینجا آغاز می‌شود.
روایت اول درباره الن گرانت و الی ستلر است. ستلر در فیلم، با موجودات بزرگ و غول پیکری مواجه می‌شود که اعتقاد دارد این موجودات را شرکت بایوسن ساخته بتوانند کنترل چرخه غذایی را در دست بگیرند. برای اینکه بایوسن بتواند این کار را انجام دهد نیازمند این است که قحطی بزرگی در بین مردم ایجاد کند تا انسان‌های زیادی بمیرند و از سر راه بایوسن کنار بروند. در ادامه فیلم، ستلر و الن تصمیم می‌گیرند تا با هم وارد شرکت بایوسن شوند و مدارکی جمع‌آوری کنند که این کار بایوسن را ثابت می‌کند.
در روایت دوم، سه شخصیت میزی، اوون و کلر را می‌بینیم که در یک مکان دور افتاده و ساکت به دور از چشم دیگران در حال زندگی خودشان هستند. اما آنچه آنها را هم به بایوسن پیوند می‌دهد، میزی است. شرکت بایوسن به شدت دنبال میزی می‌گردد و می‌خواهد هر طور شده او را پیدا کند.
این دو قصه همزمان باهم در فیلم روایت می‌شوند تا در یک نقطه به هم می‌رسند و با هم ادغام شده و پیش می‌روند. اما مساله مهم این است که آیا سازندگان این فیلم توانسته‌اند این ادغام را به خوبی رقم بزنند؟ بسیاری از منتقدین اعتقاد دارند که داستان فیلم برای این به هم پیوستن ایده خاصی نداشته و صرفا می‌خواسته شخصیت‌های قدیمی و جدید را کنار هم جمع کند. ایده‌ای که از نظر بسیاری واقعا جذاب است اما آیا ایده جمع کردن دو سری از شخصیت‌های این فیلم آنقدر جذاب است که مخاطب را راضی کند؟
حضور شخصیت‌های قدیمی و جدید در این فیلم کار بزرگی بود؛ اما هرچه کار بزرگ‌تر باشد، سخت‌تر هم می‌شود. در واقع مایه اصلی فیلم برای پیش بردن قصه معمولی‌اش همین مورد است. فیلم‌نامه این فیلم به عقیده منتقدین از سری‌های قبلی این فیلم معمولی‌تر است اما توانسته مخاطب پسند از آب در بیاید که همین موضوع، هوش سازندگان آن را نشان می‌دهد.
اتفاق مهم دیگری که می‌توان به آن پرداخت کمرنگ شدن حضور دایناسورهاست. این اتفاق ممکن است به عقیده بسیاری خیلی مهم نباشد اما جای تامل دارد چرا که دایناسورها در واقع دلیل اصلی فیلم هستند.
قسمت‌های اکشن این فیلم اما اکثرا جذاب از آب درآمده‌اند و می‌توان آنها را به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول صحنه‌های هیجان انگیز و خوبی هستند که خوب اجرا شده‌اند و مخاطب را هیجان زده می‌کنند. دسته دوم هم شاید برای بسیاری یادآور صحنه‌هایی از سینمای هند باشند چرا که اتفاقات عجیبی برای کاراکترها رخ می‌دهد اما حتی خون از بینی کسی سرازیر نمی‌شود. در مورد بازی شخصیت‌ها باید بگوییم که بازی اکثر بازیگران این فیلم، دیدنی است گرچه شاهد بازی‌های ضعیفی مثل بازی دکتر نیز هستیم.
در مجموع باید این فیلم را یک فیلم موفق بدانیم و ویژگی مهم این موفقیت، همچنان سرگرم‌کننده بودن فیلم است. با وجود ضعف‌های موجود نسبت به دیگر فیلم‌های ژوراسیک، می‌توان گفت Jurassic World Dominion مجموعا نمره قبولی را می‌گیرد. این فیلم شما را دو ساعت و نیم میخکوب می‌کند و تا انتها شما را در کنار خود نگه می‌دارد.

دانلود فیلم دوبله فارسی Jurassic World Dominion

اگر با خواندن این نقد و بررسی به فیلم Jurassic World Dominion علاقمند شده‌اید و می‌خواهید نسخه دوبله شده آن را مشاهده کنید، گپ فیلم همان پلتفرمی است که به دنبالش هستید. گپ فیلم این فیلم را به صورت اختصاصی دوبله کرده و در پلفترم، برای مشاهده آنلاین و دانلود قرار داده است.
اگر شما هم از طرفداران دیدن فیلم‌های روز دنیا به صورت دوبله شده هستید، گپ فیلم همه این فیلم‌ها را در اسرع وقت دوبله کرده و در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳