نقد و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water

نقد و بررسی فیلم Avatar: The Way of Water

اگر شما از طرفداران فیلم‌های علمی تخیلی و ماجراجویانه باشید حتما یک فیلم را به عنوان گل سر سبد این ژانر می‌شناسید. بله درست حدس زدید، آواتار. فیلم سینمایی آواتار در سال 2009 به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فیلم‌ساز مشهور، جیمز کامرون به بازار عرضه شد و میزان فروش این فیلم تا حدی بالا رفت که تا مدت‌ها پر فروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان بود. این رکورد تا زمانی که فیلم سینمایی Avengers Endgame در سال 2019 عرضه شد پابرجا بود. پس از اینکه آواتار مجددا در سال 2021 در چین به نمایش درآمد، دوباره عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را به خود اختصاص داد که هنوز هم پابرجا مانده است. حال پس از مدت‌ها  و در سال 2022 قسمت دوم این فیلم توسط جیمز کامرون ساخته شده است. Avatar: The Way Of Water دنباله قسمت اول آواتار است که بسیاری منتظر بودند تا بالاخره منتشر شود. تا انتهای این مطلب با گپ فیلم همراه باشید تا دقیق‌تر این فیلم را بررسی کنیم.
فیلم سینمایی Avatar: The Way Of Water به تازگی در ژانر اکشن، علمی تخیلی و هیجانی ساخته شده و کارگردانی آن بر عهده James Cameron معروف است. در این فیلم بازیگرانی چون Kate Winslet، Sam Worthington ،Zoe Saldana و Michelle Yeoh به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. بسیاری سوال کرده بودند که چرا کامرون از همان بازیگران قدیمی در این فیلم بهره برده است. احتمالا می‌توان دلیل این کار را بازی بی نقص و بسیار زیبای بازیگران در قسمت اول دانست. البته کامرون برای اینکه داستان را جذاب‌تر کند در کنار بازیگران قدیمی از بازیگران جدید هم استفاده کرده است.
برای معرفی فیلم سینمایی آواتار: راه آب و اهمیت آن باید حتما به صورت مفصل‌تر، کارگردان این فیلم یعنی جیمز کامرون را معرفی کنیم. کامرون یکی از فعال‌ترین و پویاترین کارگردانان سینمای جهان است که در سال 2006 تصمیم بر ساخت قسمت اول آواتار گرفت و توانست نظر همه را به سوی این فیلم جلب کند. او پس از اینکه در سال 2010 با موفقیت فراوان آواتار مواجه شد، تصمیم گرفت تا در سال 2014 ادامه فیلم‌ آواتار را بسازد و 2015 آن را اکران کند اما با توجه به اینکه او قصد داشت، صحنه‌های خارق‌العاده‌ای برای این فیلم خلق کند تصمیم گرفت تا کار را کندتر پیش ببرد تا به کیفیت کار بیفزاید. البته اضافه شدن تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید در به تعویق افتادن این فیلم تا سال 2022 بی‌تاثیر نبود.
کامرون جز کارگردانانی است که آخرین فناوری‌های مدرنیته را در تولید فیلم‌های خود به کار می‌برد و حاضر است حتی سالها برای اکران فیلم خود صبر کند، اما بهترین خروجی را به مخاطبین خود ارائه دهد.

رسانه‌ها درباره آواتار چه می‌گویند؟

طبق گفته سازندگان این فیلم، Avatar: The Way Of Water با تاخیرهای فراوانی مواجه شده است که یکی از این تاخیرها در سال 2020 اتفاق افتاده است. کامرون گفته است که می‌خواهد 3 دنباله دیگر هم برای این فیلم بسازد که احتمالا در سال‌های 2024، 2026 و 2028 منتشر خواهند شد. اما بازهم این امکان وجود دارد که این تاریخ‌ها دستخوش تغییراتی شوند، چون ممکن است موانع مختلفی بر سر راه این فیلم‌ها به وجود بیاید.
فیلمبرداری فیلم سینمایی آواتار: راه آب در سال 2017 و در کالیفرنیا آغاز شد و قرار بود تا سال 2020 به اتمام برسد اما این اتفاق نیفتاد و ساخت فیلم تا سال 2022 به طول انجامید.

داستان فیلم آواتار: راه آب چیست؟

در این قسمت از آواتار، جیک سالی با خانواده جدید که تشکیل داده است در سیاره پاندورا زندگی می‌کنند. آنها پس از مدتی با یک تهدید آشنا برای پایان دادن به یک هدف قدیمی مواجه می‌شوند. جیک برای محافظت از سیاره خود مجبور می‌شود، خانه و خانواده خود را ترک کند. او به همراه Neytiri و ارتش نژاد Navi یک گروه تشکیل می‌دهند و در حین پیشرفت داستان، آنها مناطق جدیدی را کشف می‌کنند. داستان این فیلم بسیار جذاب است و نوید یک فیلم سینمایی فوق‌العاده را می‌دهد.

نظر مجلات شاخص آمریکایی درباره فیلم Avatar: The Way Of Water

مجلات شاخص آمریکایی به تازگی درباره این فیلم نظراتی داده‌اند که در ادامه به یکی از این موارد می‌پردازیم:
یکی از مجلات اخیر آمریکایی اعلام کرده است که شخصیت‌ جدیدی وارد داستان این فیلم می‌شود که ظاهرا از دنیای ما انسان‌ها وارد شده‌است، اما معلوم نیست در داستان برای این فرد چه اتفاقی می‌افتد و سرانجام او چه می‌شود.

مصاحبه جیمز کامرون درباره Avatar: The Way Of Water با امپایر

زمانی که این فیلم هنوز در اختیار کمپانی فاکس بود و دیزنی آن را خریداری نکرده بود به سران کمپانی اعلام کردم که من فیلم دیگری از آواتار می‌سازم اما شما باید برای آن برنامه‌های بزرگی در نظر بگیرید. قرار نیست تک فیلم تک فیلم جلو برویم بلکه باید داستانی بزرگ را بازگو کنیم و از همان ابتدا برای ساخت چندین فیلم، برنامه‌ریزی داشته باشیم.
کامرون همچنین افزود که فیلم‌های ارباب حلقه‌ها بر اساس مجموعه‌ای چندین قسمتی از رمان‌ها ساخته شده است. ما هم قرار است چنین کاری بکنیم و چند فیلم به صورت پشت سر هم بسازیم. البته تفاوت ما این بود که آنها رمان‌ را در اختیار داشتند و ما نداشتیم. ما باید خودمان یک داستان بزرگ را از صفر می‌نوشتیم تا فیلم‌ها را بر اساس آنها بسازیم.

آینده سری فیلم‌های آواتار

همانند مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها که توسط پیتر جکسون ساخته شده‌اند، جیمز کامرون هم تولید فیلم‌های آواتار را از چند سال پیش آغاز کرده و به جلو برده است. فیلم Avatar: The Way Of Water در تاریخ 16 دسامبر 2022 اکران خواهد شد و در ادامه نیز قسمت بعدی در دسامبر 2024 و بعدی هم در دسامبر 2026 به روی پرده خواهد رفت.

دانلود فیلم Avatar: The Way Of Water

همانطور که پیش‌تر درباره این فیلم توضیح دادیم، این فیلم در انتهای سال 2022 به روی پرده سینماها خواهد رفت. اگر شما هم از طرفداران فیلم‌های سینمایی ژانر عملی تخیلی هستید و می‌خواهید به محض انتشار این فیلم، آن را به صورت دوبله شده ببینید یا دانلود کنید، گپ فیلم را به خاطر داشته باشید. پلتفرم گپ فیلم به محض اکران آخربن فیلم‌های روز جهان آنها را توسط تیم تخصصی خود دوبله کرده و در کوتاه‌ترین زمان در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید Avatar: The Way Of Water را دانلود کرده یا به صورت آنلاین تماشا کنید، حتما سری به گپ فیلم بزنید.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳