نقد و بررسی فیلم Top gun Maverick

نقد و بررسی فیلم Top gun Maverick

اگر از طرفداران سینما هستید و فیلم‌های روز دنیا را دنبال می‌کنید، قطعا در چند ماه اخیر نام فیلم Top Gun: Maverick را بسیار شنیده‌اید. تام کروز در این فیلم بار دیگر به خوبی درخشیده و صحنه‌هایی به یاد ماندنی را رقم زده است. این فیلم از زمانی که بر روی پرده سینماها رفت، نظر منتقدان را به سوی خود جلب کرد و توانست فروش بسیار خوبی را هم در باکس آفیس تجربه کند. در این مطلب از گپ فیلم، سعی کردیم تاپ گان ماوریک را به طور کامل بررسی کنیم تا شما بیشتر با این فیلم آشنا شوید. تا انتهای نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick با ما همراه باشید.

فیلم Top Gun: Maverick که ادامه قسمت اول فیلم سینمایی Top Gun است این روزها به یکی از پرطرفدارترین فیلم‌های اکشن تبدیل شده و بسیاری را دوباره به این ژانر علاقمند کرده است. قسمت اول این فیلم در حدود 35 سال پیش ساخته شد و در آن زمان به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرد. بازیگران سرشناسی مانند تام کروز، جنیفر کانلی و مایلز تلر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند که همین موضوع بر جذابیت این فیلم سینمایی افزوده است.

فیلم سینمایی تاپ گان: ماوریک داستان پیت میچل را روایت می‌کند که پس از 35 سال دوباره وارد میدان می‌شود. او پس از تمام سال‌هایی که در نیروی دریایی خدمت می‌کرده، همچنان هم مشغول به کار است و به عنوان کاپیتان به کار خود ادامه می‌دهد. در روایت فیلم او یکی از با استعدادترین و برترین خلبان‌های جت‌های جنگنده است و هنوز هم این توانایی را دارد که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

در این فیلم موارد مهم دیگری هم دیده می‌شود که اهمیت بالایی دارند. به طور مثال می‌بینیم که سیاست‌های موجود در ایالات متحده آمریکا پر از خیانت است و ماوریک می‌تواند از پس هر شغلی بر بیاید به جز سیاستمدار شدن.

این فیلم در ژانر اکشن به بازار عرضه شده و بسیار هیجان‌انگیز است. تام کروز هم که یکی از سلاطین فیلم‌های اکشن است و فیلم‌های موفق بسیار زیادی را در این ژانر بازی کرده است. این

بررسی فیلم تاپ گان: ماوریک

علاوه بر تام کروز که درباره‌اش کمی صحبت کردیم، اد هریس را نیز در این فیلم می‌بینیم که سابقه درخشانی در فیلم‌های اکشن دارد. او در فیلم می‌خواهد به پیت بفهماند که بازی رو به اتمام است و دیگر کاری از دست او بر نمی‌آید چرا که پس از پیشرفت تکنولوژی، نسل افرادی که مانند او می‌توانند پرواز کنند، تقریبا منقرض شده است.

نکته جالبی که در مورد فیلم تاپ گان: ماوریک وجود دارد، این است که این فیلم به جای نشان دادن جت‌های جنگنده می‌خواهد به ما بازیگران و ستاره‌ها را نشان بدهد. دقیقا برعکس آنچه همه فکر می‌کنند! منتقدین و افرادی هم که این فیلم را دیده‌اند می‌گویند تماشای این فیلم به حدی جذاب است که شما نمی‌خواهید حتی یک لحظه از روی صندلی خود تکان بخورید.

مورد دیگری که در مورد فیلم تاپ گان: ماوریک وجود دارد این است که کارگردانی آن به عهده کارگردان سرشناس جوزف کوشینسکی بوده که توانسته به خوبی قدرت خود را به نمایش بگذارد. یکی دیگر از فیلم‌های موفق این کارگردان مشهور، فیلم Tron: Legacy بوده است که تاپ گان: ماوریک هم به کلکسیون فیلم‌های شاخص او اضافه شده است.

در زمان ساخت این فیلم بسیاری گمان می‌کردند که تام کروز نتواند به خوبی این نقش را ایفا کند، چرا که سن او کمی بالا رفته و طبیعتا نمی‌تواند مانند جوانی خود سریع و زیرک باشد. اما حقیقت شوکه کننده درباره تام کروز 60 ساله این بود که او توانست فوق‌العاده عمل کند و به نوعی با بدن آماده خود همه را شوکه کرد. او به خوبی توانست هوش، زیرکی و جذابیت همان پسر دهه 1980 را به تصویر بکشد و بسیار هم در این زمینه موفق بود.

فیلم تاپ گان 1 زمانی به بازار عرضه شد که رونالد ریگان در آمریکا رئیس جمهور بود و جنگ سرد به اوج خود رسیده بود اما همان زمان هم این فیلم یک فیلم جنگی نبود و بسیاری آن را یک فیلم ورزشی و جذاب می‌دانستند که برای  افزودن به جذابیت خود از تجهیزات جنگی بهره برده بود. قسمت اول تاپ گان در مورد افرادی بود که درباره مسائل مختلف با هم صحبت می‌کردند و در تلاش بودند که از هم پیشی بگیرند. در ادامه نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick همچنان با گپ فیلم همراه باشید.

وقفه 35 ساله تاپ گان

شاید بسیاری از طرفداران تاپ گان به دلیل اینکه بین دو فیلم یک وقفه 35 ساله افتاد از این فیلم دلسرد شده باشند اما بسیاری از منتقدان، این موضوع را به فال نیک گرفته‌اند. آنها معتقدند که این وقفه باعث شد تا نویسندگان زمان کافی برای نوشتن یک فیلم‌نامه بی نقص، داشته باشند. فیلم‌نامه‌ Top Gun: Maverick را ایرن کروگر، اریک وارن سینگر و کریستوفر مک کوری به رشته تحریر درآورده‌اند و توانسته‌اند تا به این لحظه نظر بسیاری از منتقدین را به سوی خود جلب کنند.

نمرات منتقدان درباره Top Gun: Maverick

منتقدان فراوانی درباره این فیلم نظر داده‌اند که اکثریت آنها Top Gun: Maverick را یک فیلم درجه‌ یک می‌دانند و به آن نمرات بالا داده‌اند. برخی از این نظرات به شرح زیر هستند:

نیکلاس باربر از بی بی سی با نمره 100 از 100:

 این فیلم از هر نظر نسبت به فیلم قبلی بهتر است. داستان فیلم بسیار هوشمندانه و جذاب‌تر پیش می‌رود. دیالوگ‌ها خیلی بهتر شده‌اند و رابط غنی‌تر. بدلکاری‌های هوایی هم شما را بیشتر مضطرب می‌کند.

پیتر دبروژ از ورایتی با نمره 90 از 100:

تقریبا می‌توان بگویم، Top Gun: Maverick به خوبی تمام کارهایی را که مخاطب می‌خواهد و انتظارش را می‌کشد، انجام می‌دهد.

بن کندریک از سایت اسکرین رنت با نمره 80 از 100:

Top Gun: Maverick دنباله نادری است که هم از نسخه اصلی فیلم بهتر است و هم داستان تاپ گان را کاملا عمیق می‌کند.

دانلود فیلم Top Gun: Maverick از گپ فیلم

بی شک فیلم Top Gun: Maverick یکی از برترین فیلم‌های اکشن چند سال اخیر است. بنابراین اگر شما هم از طرفداران فیلم‌های اکشن و هیجانی هستید احتمالا عاشق این فیلم خواهید شد. برای دانلودTop Gun: Maverick یا مشاهده آن به صورت آنلاین می‌توانید به وب سایت یا اپلیکیشن اندروید گپ فیلم مراجعه کنید. گپ فیلم علاوه بر این فیلم، دیگر فیلم‌های شاخص این حوزه مانند سری فیلم‌های Mission Impossible را هم به صورت دوبله شده و با بالاترین کیفیت در دسترس کاربران خود قرار داده است. اگر به دانلود فیلم‌های اکشن علاقمند هستید، گپ فیلم بهترین انتخاب برای شماست.

 

بیشترین بازدید ها
Gapfilm

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳