نقد و بررسی سریال The Sandman

نقد و بررسی سریال The Sandman

سریال مرد شنی یا The Sandman محصول سال 2022 سینمای دو کشور ایالات متحده آمریکا و بریتانیا است که توسط نتفلیکس و در دسته فانتزی، هیجان‌انگیز، ترسناک و درام برای طرفداران این ژانر منتشر شده است. این مجموعه فانتزی را می‌توان یک اقباس کمیک نامید که بسیاری مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند. به عقیده بسیاری از بیننده‌ها و منتقدان، این سریال مرزی که بین بیداری و رویا وجود داشت را نابود کرده است. به دلیل موفقیت بالای این اثر، ما در گپ فیلم تصمیم گرفتیم این فیلم را به صورت دوبله شده برای مشاهده و دانلود در دسترس کاربران قرار دهیم. اگر علاقمند هستید تا بیشتر درباره این سریال جذاب بدانید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کمیک مرد شنی که اولین بار در سال 1989 و توسط Neil Gaiman ، Sam Keith و Mike Dringerberg ساخته شده، همیشه به عنوان یکی از تحسین‌شده‌ترین کمیک‌های دی سی به شمار می‌رفته است. این داستان کمیک به تازگی توسط نتفلیکس در قالب سریال در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. نقش اصلی این سریال را تام استاریج به عنوان سندمن بازی می‌کند و چهره‌های برجسته فراوانی نیز در کنار او به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. از جمله این افراد می‌توان به Gwendoline Christie، Boyd Holbrook، Charles Dance، Jenna Coleman و بسیاری بازیگر سرشناس دیگر اشاره کرد.

داستان‌های مرد شنی از مباحث انسان‌شناسی و فلسفی بهره می‌برد که در سالیان گذشته در سراسر جهان محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند. این سریال که توسط کمپانی برادران وارنر و استودیو دی سی تولید شده، تمام قسمت‌های آن در شهر لندن انگلستان فیلمبرداری شده است. اگر بخواهیم از میزان موفقیت این سریال به شما بگوئیم، این سریال آنقدر موفق بود که پس از انتشار نخستین اپیزود این سریال، نتفلیکس اعلام کرد که فصل دوم این سریال هم ساخته خواهد شد.

مرد شنی داستان مورفیوس را در سال 1926 روایت می‌کند که پادشاه رویاها و یکی از هفت، بی پایان است. زمانی که یک بیماری عجیب تمام دنیا را فرا می‌گیرد، پادشاه مورفیوس فرمانروای سرزمین رویا‌ها برای نجات بشریت وارد میدان می‌شود. داستان این سریال کمیک زمانی آغاز می‌شود که مورفیوس یا همان Dream برای اینکه یک رویا را که خودسرانه از دنیای رویاها به دنیای واقعی انسان‌ها قدم گذاشته، مجازات کند به دنیای انسان‌ها وارد می‌شود. انسان‌ها با دیدن او تصور می‌کنند که قدرت‌هایی جادویی و عجیب و غریبی که دریم از آنها بهره می‌برد، باعث می‌شود انسان‌ها جاودانه شوند و با مرگ مقابله کنند. به همین دلیل انسان‌ها تصمیم می‌گیرند تا او را در یک ظرف شنی زندانی کنند. به این ترتیب، دریم ده‌ها سال به دلیل نادانی انسان‌ها زندانی می‌شود.

داستان فیلم به همین شکل پیش می‌رود و زمانی جذاب‌تر می‌شود که غیبت پادشاه سرزمین رویاها باعث می‌شود که هرج و مرج و آشوب، دنیای رویاها را درگیر کند. گروهی از کابوس‌های دنیای رویاها شروع به نافرمانی می‌کنند و دست به آشوب می‌زنند. آنها وارد دنیای انسان‌ها می‌شوند. یک بیماری خطرناک هم به تدریج وارد دنیای انسان‌ها می‌شود و بقای بشریت با تهدید جدی مواجه می‌شود. نام بیماری که انسان‌ها را درگیر خود کرده، خواب است و باعث می‌شود انسان‌ها در رویاهای خودشان حبس شوند.

انسان‌ها زمانی که درگیر این بیماری می‌شوند در واقع زنده هستند اما نمی‌توانند بیدار شوند و در همان حالتی که هستند به صورت ثابت باقی می‌مانند. حالا پادشاه مورفیوس یا همان دریم باید به هر طریقی شده از زندان فرار کند و پس از بازگشت به جهان رویاها، قدرت آن جهان را به دست بگیرد و بشریت را از نابودی نجات دهد.

در ادامه نقد و بررسی The Sandman با گپ فیلم همراه باشید تا ببینیم منتقدان درباره این سریال چه نظری داشته‌اند.

نظرات منتقدان درباره سریال مرد شنی

همانطور که می‌دانید وب سایت‌هایی مانند IMDb، راتن تومیتوز و متاکریتیک پس از اینکه هر فیلم یا سریالی به بازار عرضه می‌شود به آن نمره می‌دهند. این نمرات توسط بسیاری به عنوان سنگ محک فیلم شناخته می‌شوند و به همین دلیل می خواهیم نمرات این سریال را با هم بررسی کنیم. وب سایت IMDb امتیاز 7.9 را به این سریال داده و 93 درصد از کاربران گوگل هم این سریال را پسندیده‌اند. راتن تومیتوز امتیاز 87 را برای این سریال در نظر گرفته و در متاکریتیک تنها 2 نقد منفی از 27 نقد ارسال شده برای سند من ثبت شده است. منتقدان بزرگ هم درباره این سریال نظراتی داده‌اند که به برخی از آنها می‌پردازیم:

لیسی باگر از Paste Magazine با امتیاز 87 از 100

اگرچه سریال مرد شنی را نمی‌توان کاملا بی نقص دانست ولی سطح کیفی آن بالاتر از حد انتظار است. برخی از طرفداران کتاب‌های کمیک شاید نسبت به تفاوت فیلم و کتاب معترض باشند اما باید منصفانه نگاه کنیم. محتوای هسته مرکزی و بخش اصلی کتاب در فیلم وجود دارد و این نظر من کافی است. در مورد بازیگران هم باید بگویم که نقطه قوت این سریال، بازی بازیگران است.

لیز شانون میلر از Consewuence با امتیاز 83 از 100

تفاوت‌های بسیاری میان کتاب‌های کمیک و سریال وجود دارد. با این وجود کیفیت سریال بسیار بالاست و تصور اینکه ما در حال زندگی کردن رویاهایمان هستیم و روزی باید بیدار شویم،، ترسناک و وهم انگیز است.

رابرت برایان تیلور از Collider با امتیاز 83 از 100

توانایی نویسندگان و کارگردان سندمن در الهام گرفتن از یک مجموعه کتاب کمیک و تبدیل آن به سریال، تحسین برانگیز و باورپذیر است.

رابرت لوید از Los Angeles Times با امتیاز 80 از 100

هیچ بیننده منطقی و با انصافی نمی‌تواند بازی درخشان بازیگران این سریال را زیر سوال ببرد. بازنگری که در روند کتاب کمیک صورت گرفته و تغییراتی که در آنها اعمال شده، باعث شده سریال، بسیار مدرن تر و جذاب‌تر به نظر برسد.

دانلود سریال انیمیشنی The Sandman

سریال سندمن که طرفداران کتاب‌های کمیک سندمن را هم به سوی خود جلب کرده یکی از ترندترین سریال‌های کمیک این روزهای سینمای جهان است. گپ فیلم هم که همواره جدیدترین و جذاب‌ترین سریال‌های روز دنیا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده و در دسترس مخاطبان خود قرار می‌دهد، این سریال را برای مشاهده و دانلود، دوبله کرده است. تیم اختصاصی دوبله و تدوین گپ فیلم همواره سعی دارد تا بالاترین کیفیت را در آماده‌سازی آثار روز دنیا به کار ببندد. اگر شما هم از طرفداران داستان‌های مردشنی هستید کافی است سری به پلفترم گپ فیلم بزنید و بسته به تصمیم خود آن را دانلود یا مشاهده کنید. همچنین اگر شما هم علاقمند هستید تا آخرین فیلم و سریال‌های روز دنیا براه زبان فارسی مشاهده کنید کافی است نام اثر را در گو فیلم جستجو کنید.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳