نقد و بررسی سریال See

نقد و بررسی سریال See

سریال See یک سریال جذاب و محبوب در ژانر علمی تخیلی، مهیج، درام و اکشن است که اولین فصل از آن در سال 2019 توسط پلتفرم Apple Tv Plus به بازار عرضه شد. این سریال پر هزینه با یک فیلم نامه جدید و جذاب و بازی چهره‌‌های شناخته شده‌ای مثل Jason Momoa به بازار آمد تا اپل تی‌وی پلاس سهم خود را از این بازار پر طرفدار بدست آورد. داستان این سریال در آینده‌ای دور و البته ترسناک اتفاق می‌افتد که در آن نسل بشر توانایی دیدن خود را به دلیل یک بیماری کشنده و همه‌گیر از دست داده است و بر این اساس، انسان‌ها در جوامع خودشان روش‌های جدید و دیگری را برای شناخت، تعامل و زنده ماندن پیدا کرده‌اند. این سبک زندگی برای این جامعه به خوبی پیش می‌رود تا زمانی که دوقلوهایی با قدرت بینایی به دنیا می‌آیند. پدر دوقلوها در این سریال تلاش می‌کند تا دوقلوهای خود را از دست ملکه‌ای قدرتمند که می‌خواهد آنها را نابود کند، حفظ کند. تا انتهای نقد و بررسی سریال See با گپ فیلم همراه باشید تا بیشتر درباره این سریال جنجالی صحبت کنیم.

چند سالی است که کمپانی اپل به یکی از بازیگران مهم فیلم و سریال جهان تبدیل شده و در این چند سال فعالیت خود، چندین سریال اینترنتی گران قیمت ساخته و با نام‌های بزرگ بسیاری همکاری کرده است. کارگردانی این سریال بر عهده فرانسیس لارنس است و نویسندگی سریال See بر عهده استیون نایت بوده است. بازیگران سرشناس بسیاری به غیر موموآ در این سریال ایفای نقش کرده‌اند که از جمله آنها می‌توانیم به آلفری وودارد، کریستین کامارگو، سیلیوا هوکس و هرا هیلمار اشاره کنیم. این سریال تاکنون توانسته امتیاز 7.7 را از IMDb و 63 از 100 را از وب سایت راتن تومیتوز کسب کند.

نگاهی به فصل اول سریال See

اگر ترند روز فیلم و سریال‌های جهان را بررسی کنیم، این روزها سریال‌های فانتزی از آخرین مدها و ترندهای روز دنیا هستند. بخشی از این اتفاق به دلیل نوآوری‌هایی بود که سریال Game Of Thrones رقم زد و این ژانر محبوب را به نوعی دوباره زنده کرد. اما با روی آوردن تعداد زیادی از پلتفرم‌های سازنده فیلم و سریال به این ژانر، ممکن است برخی از این ساخته‌ها آن‌قدر که باید و شاید موفق نشوند.

فصل اول سریال دیدن هرچه جلوتر می‌رود، ابهامات تازه‌ای را در مورد جهان پیرامون شخصیت‌های فیلم رقم می‌زند. این ابهامات تا جایی پیش می‌رود که در انتهای فصل اول به اوج خود می‌رسد. پایان بندی فصل اول سریال هم جذاب است و به نوعی در خدمت جذاب‌تر کردن فصل دوم بوده است.

این سریال یک اثر خوش ساخت و جذاب است که جذابیت بصری بسیار بالایی دارد. تصویربرداری‌های این سریال بسیار خیره‌کننده است و صحنه‌های مبارزه‌ای آن بر جذابیت بصری‌اش افزوده است. تصویربرداری‌های هوایی سریال see آنقدر حرفه‌ای انجام شده که برای هر بیننده‌ای جذاب است. در مجموع می‌توان گفت نمونه جذابیت‌های بصری که در این سریال گنجانده شده است را به ندرت می‌توان در سریال‌های دیگر این ژانر پیدا کرد.

برخی از منتقدین معتقدند که سریال در یک برهه مهم دچار لغزش شده و در برخی از صحنه‌ها تصویربرداری آن جذابیتی را که تصور می‌کرده‌اند، نداشته است. در مورد نقش آفرینی جیسون موموآ باید بگوییم که او یک شاهکار بازیگری است و در بسیاری از نقاط فیلم، بازی او آنقدر چشم نواز است که می‌توان، از کاستی‌ها چشم‌پوشی کرد.

فصل دوم سریال See

فصل دوم سریال See به عقیده منتقدان و بینندگان در تعلیق زدایی و غافلگیری مخاطب بسیار موفق‌تر از فصل یک بوده و طراحی جنگ‌ها در این فصل موفق‌تر انجام شده و از این نظر بر فصل یک برتری‌ دارد. بسیاری این نقد را بر فصل دوم وارد می‌کنند که سازندگان، در زمان طراحی صحنه‌های اکشن و نبردها، توجهی به نابینایی شخصیت‌های سریال نکرده‌اند و رقم زدن صحنه‌های جذاب اکشن را به این حقیقت، ارجح دانسته‌اند.

با این حال نمی توان بر آنها خرده گرفت چرا که صحنه‌های اکشن این سریال به نوعی شاکله آن هستند و از حق نگذریم بسیار هم مهیج و دیدنی از آب درآمده‌اند. موسیقی متن سریال را هم نباید از یاد برد چرا که بر روی صحنه‌های اکشن سریال نشسته است و به تماشایی‌تر شدن فصل دوم سریال See کمک به‌سزایی کرده است. روی هم رفته سریال دیدن توانسته با اضافه کردن صحنه‌های تماشایی و مهیج در کنار بازیگران جدید، پیشرفت چشمگیری نسبت به فصل اول داشته باشد و مخاطبین خود را افزایش دهد. در ادامه نقد و بررسی سریال See همچنان با گپ فیلم همراه باشید.

نظر منتقدان سینما درباره سریال See

منتقدان سینما، نظرات مختلفی درباره این سریال ارائه داده‌اند که به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

بن تراورس از ایندی وایر درباره این سریال می‌گوید:

درام اکشن استیون نایت یک ترکیب عجیب ولی قابل قبول است. من کار استیون نایت را تحسین می‌کنم. بازی جیسون موموآ هم از نظر من تحسین برانگیز است. شاید اگر بخواهم یک نقد سازنده بکنم تا سریال در آینده بهتر شود بحث عدم توازن سریال است. شاید این عدم توازن به خاطر این باشد که هر قسمت سریال در کمتر از یک ساعت تمام می‌شود.

دنیل دی آردیو هم از ورایتی معتقد است، سریال دیدن، روایتی جذاب و ابهام برانگیز دارد اما می‌توان گفت کم کم روایتش رو به غلو می‌رود.

فصل سوم سریال See

اگر از علاقمندان سریال دیدن هستید و دو فصل اول آن را دنبال کرده‌اید، فصل سوم این سریال نیز قرار است به زودی منتشر شود. داستان فصل سوم ادامه داستان‌های اتفاق افتاده در دو فصل قبل است اما قرار است جنبه‌های جدیدی به داستان افزوده شده و بازیگران دیگری هم به کادر آن اضافه شوند.

دانلود سریال دوبله فارسی See

اگر شما هم از علاقمندان به فیلم‌های تولید شده در این ژانر هستید، گپ فیلم آرشیوی دوبله شده از تمام فیلم‌های ساخته شده در این ژانر دارد. سریال see هم که یکی از سریال‌های موفق این ژانر است. برای دانلود فصل اول و فصل دوم سریال دوبله فارسی See کافی است سری به پلتفرم مشاهده آنلاین فیلم و سریال Gapfilm بزنید. البته شما در گپ فیلم می‌توانید این سریال را به صورت آنلاین هم مشاهده کنید. وجه تمایز گپ فیلم نسبت به دیگر پلتفرم‌های مشاهده آنلاین فیلم و سریال در کشور، دوبله سریع توسط یک تیم اختصاصی است. گپ فیلم همیشه اولین پلتفرمی است که فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دوبله کرده و در دسترس مخاطبین خود قرار می‌دهد.

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳