نقد و بررسی سریال House Of The Dragon

نقد و بررسی سریال House Of The Dragon

شاید کمتر کسی را بشناسیم که سریال دیدنی و موفق Game Of Thrones یا بازی تاج و تخت را ندیده باشد. این سریال یکی از موفق‌ترین و پر بیننده‌ترین سریال‌های تاریخ است و زمانی که هر قسمت از آن منتشر می‌شد، میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان برای دیدنش میخکوب می‌کرد. این سریال در 8 فصل منتشر شد و توانست نام خود را در تاریخ صنعت فیلم و سریال جهان جاودانه کند. این سریال پر طرفدار توسط شرکت HBO به بازار عرضه شد و حالا همین شرکت اعلام کرده که پیش درآمدی برای داستان بازی تاج و تخت را با نام خاندان اژدها تهیه کرده است. این سریال داستان خاندان تارگرین را سیصد سال پیش از اتفاق افتادن داستان Game Of Thrones روایت می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای نقد و بررسی House Of The Dragons با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این سریال صحبت کنیم.

سریال بازی تاج و تخت در فصل‌های پایانی و به ویژه قسمت آخر آن خیلی باب میل طرفدارانش نبود و به عقیده بسیاری اتمام خوبی نداشت. همین موضوع باعث شد تا بسیاری از طرفداران پر و پاقرص این سریال هم به نوعی شوکه شوند. اما هم بازیگران و هم گروه سازنده سریال House Of The Dragon درباره سریال بسیار هیجان زده هستند. این سریال بر اساس رمانی از جورج مارتین با نام آتش و خون با اقتباس از تاریخ اولیه تارگرین‌ها و جنگ داخلی بدنام آنها ساخته شده است. بسیاری معتقدند این سریال یک بازنشانی بزرگ است و به نوعی شاید از سریال بازی تاج و تحت وحشیانه‌تر هم باشد. رایان کوندال درباره این سریال گفته است:

من می‌خواستم داستانی را درباره دوران اوج روم پیش از سقوطشان روایت کنم تا سلسله تارگرین را در اوج خود ببینیم. قصد من این بود که با روایت این داستان بتوانیم چیزی را که با فروپاشی از دست رفته است را بهتر از قبل درک کنیم. در این فیلم هنوز هیچ شخصی جنگ یا درگیری معناداری را تجربه نکرده است. ما در این سریال دوره‌ای از زمان را می‌بینیم که در آن همه افراد از زمان تولدشان برای جنگ آموزش دیده‌اند اما نبردی در این مدت رخ نداده است. در سریال خاندان اژدها تمرکز داستان به طور خاص بر روی رینیرا تارگرین (که از همه جهات مهم‌ترین نقش در این نمایش است) و آلیسنت هایتاور قرار دارد.

بازیگران شاخص بسیاری در این سریال، ایفای نقش کرده‌اند که از جمله آنها می‌توانیم به اما دارسی، مت اسمیت، ریس ایوانز، اولیویا کوک، استیو توسانت، ایو بست، یونو میزونو، فابین فرانکل، میلی الکاک، گراهام مک تاویش، رایان کر، امیلی کری، متیو نیدهم، جفرسون هال، دیوید هوروویج، بیل پترسون، فیا سابان، ایوان میچل، ساوانا استین، گاوین اسپوکس و جان مک میلان اشاره کرد. از جمله مهم‌ترین دست‌اندرکاران این سریال هم باید به جرج آر مارتین خالق دنیای وستروس و رایان کندال اشاره کنیم که وظیفه خلق سریال House Of The Dragon را بر عهده داشته است. کندال در واقع نویسنده تمام قسمت‌های سریال است و همچنین در نقش شوارنر نیز در سریال حضور دارد. کارگردان 6 قسمت از سریال Game Of Thrones کارگردانی این سریال را بر عهده داشته که نوید یک سریال جذاب و هیجان‌انگیز را به طرفداران می‌دهد.

هزینه ساخت سریال خاندان اژدها

همانطور که می‌دانید سریال اکشن بازی تاج و تخت یکی از خوش ساخت‌ترین سریال‌های تاریخ است. ساختن چنین سریال‌هایی با این کیفیت قطعا نیازمند تجهیزات به روز و گران قیمت در کنار تدوین بسیار قوی است. همه این مواردی که ذکر کردیم نیازمند بودجه بسیار بالاست که در مورد سریال بازی تاج و تخت همینطور بود و هزینه ساخت آن یکی از بالاترین هزینه‌هایی بود که تا آن زمان برای یک سریال شده بود. حال پس از Game Of Thrones نوبت به سریال خاندان اژدها رسیده است. به گفته برخی از رسانه‌های معتبر، شبکه HBO برای ساخت هر قسمت از این سریال بودجه‌ای 15 تا 20 میلیون دلاری در نظر گرفته است. این عدد را اگر بخواهیم برای هر اپیزود به صورت جداگانه در نظر بگیریم شاید عدد بالایی به نظر برسد اما به نسبت سریال‌های دیگری مانند The Stranger Things هزینه پایین‌تری است.

بسیاری از هوادارن سریال بازی تاج و تخت با اتمام ناخوشایند سریال، کاملا نسبت به این سریال نا‌ امید شده بودند اما با شنیدن خبر بازگشت HBO با این سریال و خواندن درباره آن دوباره امیدوار شده‌اند و برای دیدنش لحظه شماری می‌کنند. در ادامه این نقد و بررسی با گپ فیلم همراه باشید تا نظر برخی از منتقدان را درباره این سریال بخوانیم.

نظر منتقدان درباره House Of The Dragon

به تازگی نظرات مختلفی از منتقدان درباره این فیلم منتشر شده است. اغلب منتقدان این سریال را یک سریال حماسی و پر جنب و جوش نامیده‌اند که می‌تواند یک جانشین شایسته برای Game Of Thrones باشد. در ادامه نظر چند تن از منتقدان شاخص حوزه فیلم و سریال را برای شما بازگو می‌کنیم:

استیو واینتراب

من به شخصه اصلا فصل آخر سریال بازی تاج و تخت را دوست نداشتم. اما به نظرم قسمت اول سریال خاندان اژدها بسیار خوب ساخته شده و به احتمال زیاد ادامه آن هم به همین شکل خواهد بود. در کل به نظرم این سریال یک سریال جالب از آب درآمده است.

کریستینا ردیش

سریال House Of The Dragon همانند سریال اصلی، حس و حال حماسی به مخاطب منتقل می‌کند و اگر از لحاظ مقیاسی آن را با سریال اصلی مقایسه کنیم، به همان اندازه بزرگ است. این در حالی است که این اثر یک داستان صمیمانه از یک خانواده را نشان می‌دهد و عشق و مشکلاتشان را به تصویر می‌کشد.

برندون کتز:

قسمت ابتدایی این سریال بسیار پر جنب و جوش است و به نظر من یک جانشین شایسته برای سریال قبلی به شمار می‌رود.

دانلود سریال House Of The Dragon

برای دانلود سریال خاندان اژدها و سریال‌های شاخص دیگر که در ژانر حماسی قرار می‌گیرند، کافی است به پلتفرم گپ فیلم مراجعه کنید. گپ فیلم یک پلفترم مشاهده آنلاین فیلم و سریال است که جدیدترین و به‌روز‌ترین نسخه از فیلم‌های روز دنیا را پوشش می‌دهد. در میان پلتفرم‌های مشابهی که در ایران فعالیت می‌کنند، گپ فیلم تنها پلتفرمی است که فیلم‌های در حال اکران یا تازه اکران شده در سینما یا پلتفرم‌های مشاهده آنلاین فیلم و سریال خارجی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دوبله و برای کاربران خود قرار می‌دهد. گپ فیلم جز معدود پلفترم‌هایی است که گروه تدوین، دوبله و آهنگسازی اختصاصی دارد و با استفاده از این امکانات بهترین و با کیفیت‌ترین خروجی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

 

 

بیشترین بازدید ها
Gapfilm
گپ فیلم

گپ فیلم - مرجع دانلود، نمایش و نقد و بررسی فیلم و سریالهای بروز دنیا

فعالیت‌های سایت گپ فیلم تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.

گپ فیلم دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و هر گونه بهره برداری و سوء استفاده از محتوای گپ فیلم، پیگرد قانونی دارد.

دانلود اپلیکیشن
دانلود با لینک مستقیم
enamad-logo
samandehi-logo
© تمام حقوق این سایت متعلق به گپ فیلم می باشد. ۱۴۰۳